« کودکانهپایه های ایمان »

شیطان

 

حقیقتا شیطان یک موجود است ، یک موجود تخیلی نیست یک موجود واقعی است . لشکر کشی دارد در این عالم هم از طائفه خودش و هم از انسان هایی که شیطان صفت هستند . یک موجود واقعی است ، در بعضی از روایات لشکر کشی او را گفته اند ،  فرماندهانش را گردن می زند وقتی که نافرمانی می کند ، کوتاهی می کنند .

 

جنود دارد لشکر دارد .

خدا رحمت کند مرحوم آقا شیخ مرتضی زاهد را ، دوستان بزرگوار یک کتاب است شاید دیده باشید اصلا این کتاب به اسم آقا شیخ مرتضای زاهد است . این کتاب از صد تا درس اخلاق درجه یک تفسیرش بیشتر است ……


این آقای آقا شیخ مرتضی زاهد یک نماز جماعت داشت توی تهران ، خیلی مردم از این طرف و آن طرف می رفتند پشت سر ایشان نماز می خواندند . بعد از نماز معمولا یک روایتی می گفت و دو تا مسئله شرعی می گفت و بالاخره یک مقدار صحبت می کردند .


یک مرتبه دیدند که آقا ، بعضی از این هایی که همیشه همراه ایشان بودند و همیشه ملازمان ایشان بودند دیدند آقا یکی دو روز است که پریشان است .حواسش سر جایش نیست مثلا یک جایی باید تشهد می داده ، نداده و ننشست و بلند شد و دوباره نشست ( چیزهایی که نماز را باطل نمی کند ) تعجب کردند ایشان با آن حضور قلب و با آن احوالات ، حتی دیدند در صحبت کردن که می خواهن. صحبت کنند پراکنند گویی می کنند ... حتی یکی از دوستانی که تا خانه با ایشان می رفت می گفت حواسشان نبود اگر من دستش را نمی گرفتم ماشین به او می زد .


معلوم بود که مضطرب است ، معلوم بود که پریشان است . یکی دو روز اینطور بودند یکی از ایشان پرسید ، یکی که همیشه همراه ایشان بودند و با ایشان بودند پرسید ؛ گفت آقا چند روز است شما پریشانی اتفاقی افتاده ؟ 

گفت : بله که اتفاقی افتاده ، بله که اتفاقی افتاده .

گفت : من دو سه روز قبل یک روایت خواندم از پیغمبر صلوات الله ، آن روایت خیلی مرا پریشان کرد . 

چون اهل باور بود روایات اهل بیت علیهم السلام را هم باور داشت . 


و آن روایت این است که پیامبر اکرم صلوات الله به علی علیه السلام فرمود : یا علی ! به تعدادی که تو از راه های هدایت بلدی ، شیطان هم از راه های گم راه کردن مردم بلد است . شیطان هم از راه گمراه کردن بلد است ، فوت و فنش را بلد است .


مرحوم آقا شیخ مرتضی زاهد می گفت : حالا من با این شیطان چه بکنم ؟ می خواهید نگران نباشم می خواهید پریشان نشوم ؟ یک همچین موجودی که که قسم خورده و به جان ما افتاده .


خدا رحمت کند ملاصدرا فیلسوف بزرگ را در یکی از کتاب های خودش گفته : شیطان برای آدم و حوا قسم خورد نصیحتشان کند ، فریبشان داد . برای ما که قسم خورده می خواهد گولمان بزند چه کار خواهد کرد ……

 

سخنان حجت الاسلام عالی ، شنیده شده .

   یکشنبه 3 مرداد 1395
نظر از: مادر پهلو شکسته [عضو] 

با سلام زیبا بود موفق باشید

1395/05/04 @ 14:58
نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 

با سلام و احترام
ضمن تشکر مطلب شما در منتخب ها درج گردید.
موفق باشید.
————
http://farakhan.kowsarblog.ir/h-masume

1395/05/04 @ 00:40
نظر از: سیده فوزیه موسوی [عضو] 

با سلام خداقوت
التماس دعا

1395/05/04 @ 00:20
نظر از: مدیریت استانی قم [عضو] 
مدیریت استانی قم

با سلام خیلی خوب بود موفق باشید
از وبلاگ ما هم دیدن کنید (مدیریت استان)

1395/05/03 @ 11:53


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 939
  • دیروز: 1017
  • 7 روز قبل: 4504
  • 1 ماه قبل: 25548
  • کل بازدیدها: 842463
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 21
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 25
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1