« حجاب آمریکاییبه خاطر حجاب از اسلام تشکر کنید »

آزادی نگاه 

 

خانم محجبه ای هستم و همسرم مقید به دین و روزه و نماز هستند و حتی خمس و زکات، ولی هر وقت بیرون می رویم همسرم یک دل سیر زن های بد حجاب را نگاه می کند و این من را خیلی ناراحت می دهد . آیا اگر من برای این که شوهرم در بیرون چشمش دنبال خانم ها ی دیگر نباشد آرایش کنم و حجاب را کم کنم این اشکالی دارد یا خیر ؟

 

قبل از این که راهکار را بگویم یک ذکری است از مرحوم شیخ رجبعلی خیاط برای درمان نگاه به نامحرم ، گاهی وقت ها یک دارو را خود طرف باید مصرف کند گاهی وقت ها اطرافیان هم که مصرف کنند اثرش به او می رسد مرحوم شیخ رجبعلی خیاط با آن ارتباطاتی که داشته این ذکر را فرموده : یا خیر الحبیب و المحبوب صل علی محمد و آله .
این ذکر را زیاد بگویید ، اگر خانم می تواند این ذکررا به همسرش هم بگوید و نگوید هم برای چی که شخصیت او را هم به هم نزند ….

 

پرهیز کنید از گردش های بیهوده و بی هدف ، این خانم اگر یک کم مشغولیت هایی را در منزل برای هسرش درست بکنند حتی تفریح هایی درست کنند که نامحرم خیلی نباشد … این می تواند یک کم آلودگی را کم کند .

 

نکته دیگر که بارها گفته ایم ، خانم بزرگوار برای شوهرتان هر چه قدر او دوست دارد ، زیبایی هایی که او حس می کند مورد نظرش است ایجاد بکند و به قول ما چشم شوهرش را پر کنند . ما اگر سیر شویم در خانه هم زن و هم مرد ، آدم سیر قدیمی ها گفته اند هفت رنگ پلو هم که نشانش دهند خیلی میل ندارد ….

 

نسخه دیگر هم ذکر استغفار است که به نیت همسر بگوید ، مادر به نیت پسرش بگوید چون این سوال خیلی همه گیر است.

 

نکته آخر به صورت غیر مستقیم آسیب های نگاه نامحرم را به صورت داستانی برای او تعریف کند به عنوان مثال شخصی خیلی چشم چران بود و این چشم چرانی باعث شد آن جذابیتی که همسرش برایش داشت ، آن جذابیت دیگر برایش عادی شود .


لذا بارها دیده اینکه می گویند بگذارید فضا باز باشد تا زن ها و مردها نسبت به یکدیگر عادی شوند .اتفاقا این عادی شدن خطر است ، اصلا خدا خواسته این دو تا نسبت به هم جذاب باشند نمی خواهد عادی شوند ، می خواهد توجه بکنند ، خب عادی که می شود هر طور که خانمش در خانه راه می رود برایش لذت بخش نیست .حیا و عفت زندگی خودشان را گرم می کند ….

 

و آخرین نکته ها : آرامش کم می شود ، عقل ها بیمار می شود ، تنوع طلبی بی پایان ایجاد می شود ، بدنامی طرفین درست می شود ( این ها موارد مصداق هم دارد ) مقایسه های هوس آلود اذیتشان می کند ، نگرانی دائمی اذیتشان می کند ، خانواده ها از هم پاشیده می شود .
این را به صورت غیر مستقیم خانم برای آقا بگوید و بگوید این ها قشنگ است ؟ نه ، چرا که این ها ریشه اش آزادی نگاه است .

 

سخنان حجت الاسلام ماندگاری ، شنیده شده .

   شنبه 16 مرداد 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از:  
5 stars

سلام از مطلب شما سپاس

1395/05/16 @ 15:27


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 781
  • دیروز: 1562
  • 7 روز قبل: 6916
  • 1 ماه قبل: 41439
  • کل بازدیدها: 877922
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 16
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 23
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 17
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1