« خدا را در هر حالی یاد کن ...بلی من نیستم باران .... »

تثبیت حضور فعال زنان در جامعه 

 

حضور زن در جامعه و تلاش و مجاهدت وی در عرصه های مختلف اجتماعی مختلف اجتماعی از موضوعات و مسائل مهمی است که همواره از مباحث بنیادین بوده است .

از دیدگاه تعالیم مقدس اسلام ، زنان از کلیه حقوق اجتماعی بهرمند می باشند و هیچ مانع و حصاری نمی تواند راه های حضور فعال آنان را سد نماید و این انسان خلاق را از بهره رسانی به اجتماع محروم گرداند .

 

با این که تعالیم روشن و صریح اسلام زمینه ساز و محرک حضور گسترده زنان در عرصه های مختلف فعالیت های اجتماعی بوده است و هیچ شبهه و ابهامی در این آرمان مقدس نیست . متاسفانه در گذشته اقشاری از مردم جامعه به دلیل عدم آگاهی و بصیرت های لازم دینی ، با این واقعیت کار مخالفت می کردند ؛ شاید بخشی از این مخالفت ها را بتوان معلول شرایط نامناسبی دانست که رژیم هایی نظیر رژیم پهلوی برای انحراف و سقوط زنان در گناه و فساد فراهم می آوردند ، ولی مسلما سهم و بخش دیگر آن را باید ناشی نداشتن درک و بینش کافی از جلوه نورانی فرهنگ و معارف ناب محمدی دانست .

 

حضرت امام خمینی ( ره ) با اندیشه های ژرف و کلام گهربار خویش سیمای زن مسلمان را آن گونه که شایسته و منطبق بر حقایق است ، ترسیم نمود ایشان از سویی تبلیغات مغرضانه و خلاف واقعیت رسانه های گروهی جهان استکبار را خنثی کرد و آنان را از خدشه دار نمودن چهره اسلام بازداشت . و از طرفی دیگر بینش های غلط گروهی از مردم جامعه را ، که زن را فقط برای خدمت ، اطاعت ، بچه داری و نظافت می خواستند و حقی جز اطاعت محض و بی قید و شرط برایش قائل نبودند ، اصلاح نمود و همه را به زلال تعالیم اسلام بازگرداند و دل ها را در مقابل حق و حقیقت خاضع و تسلیم ساخت .

 

حضرت امام همواره یادآور می شدند که جامعه صحیح و سالم و با سعادت را باید نتیجه و حاصل تلاش زنان عفیف در پرورش انسان های صالح بدانیم ؛ زیرا آنان که نقش مربی را عهده دار می باشند و کشور را به سوی سعادت و صلاح رهنمون می شوند . 

 

آن پیشوای بزرگ می فرمایند : « زن ، مربی جامعه است ، از دامن زن انسان ها پیدا می شود ، ….. زن با تربیت صحیح خودش انسان درست می کند و با تربیت صحیح خودش کشو را آباد می کند » 

 

و بدین سان آن رهبر الهی ، زنان مسلمان جهان را به هویت الهی و انسانی شان برگرداند و شخصیت ملکوتی آنان را که در طول تاریخ در اثر دسیسه ها و تبلیغات زهرآگین قدرت های زر و زور در هاله ای از ابهام فرو رفته بود ، احیا نمود و همه راه ها را برای رشد و کمال مادی و معنویشان صاف و هموار کرد .

 

 

دیدشده در کتاب تاملی بر جایگاه زن ، مجموعه مقالات فارسی ، کنگره بین المللی جایگاه و نقش زن از دیدگاه حضرت امام خمینی ،( ره ) ،نشر تبلیغات و انتشار ستاد ، ص ۱۴۷.

 

   دوشنبه 18 مرداد 1395
نظر از: سیده فوزیه موسوی [عضو] 

باسلام وخداقوت
التماس دعا انشاالله موفق باشید

1395/05/19 @ 13:34


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 6
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 5354
  • 1 ماه قبل: 39877
  • کل بازدیدها: 876360
رتبه وبلاگ