« خدا از ما راضی است یا نه ؟فتنه در آخرالزمان »

مراقب فضاهای مجازی باشیم 

 


 

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع فضای مجازی اشاره کردند و گفتند: امروز فضای مجازی با مشکلات جامعه ما ارتباط تنگاتنگی پیدا کرده و تبدیل به فضایی آلوده، کثیف و منجلاب شده و فساد در آن غوغا می کند.


ایشان با تأکید بر اینکه جناب رئیس جمهور باید برای این مسئله اهمیت فوق العاده ای قائل شوند، اظهار داشتند: امروز تمام دولت های استکباری و استعماری دشمن ما هستند و حداکثر استفاده را از این فضا انجام می دهند.


این مرجع تقلید ابراز داشتند: امروز تمام سموم اخلاقی، سیاسی، اعتقاد، اهانت به مقدسات و … را وارد این فضا کرده و از آن بهره برداری می کنند. اخیرا دشمنان با داستان گورخواب ها در فضای مجازی غوغایی به پا کردند؛ در حالی که در خود آمریکا صدها هزار نفر کارتن خواب وجود داشته و حتی برخی در کنار فاضلاب ها اسکان دارند.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: از این مشکلات و معضلات جامعه آمریکا خبری درز پیدا نمی کند؛ اما وقتی چند نفر در کشور ما دچار این مشکل می شوند، آن را در فضای مجازی بیداد می کنند.


این مفسر قرآن کریم بیان داشتند: اصلاح فضای مجازی درد بی درمان نیست؛ بلکه قابل درمان است؛ اما طالب عزم الهی و جدی است ، اصلاح این فضا هزینه دارد؛ ولی هزینه آنچنان زیاد ندارد؛ لکن سرنوشت جامعه با آن مرتبط است و باید فکری برای آن کرد. امیدواریم رئیس جمهور، دولتمردان، صدا و سیما و همچنین نهادهای قضائی دست به دست هم داده و برای آن فکری کنند.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشتند: حضرت فرمودند: «و ان الرجل لیحرم الرزق بالذنب یصیبه و لا یرد القدر الا الدعاء و لا یزید فی العمر الا البّر/ انسان به سبب گناه، از روزی خود محروم می گردد و هیچ چیز نمی تواند این تقدیر و سرنوشت را دگرگون سازد؛ مگر دعا کردن و هیچ چیز بر عمر وی نمی افزاید؛ مگر نیکی نمودن. گناه سبب کم شدن روزی است».


این مرجع تقلید با بیان این مطلب که قضا و قدر به دو قسم حتمی و مشروط تقسیم می شود، ابراز داشتند: قضا و قدر حتمی در لوح محفوظ بوده و عوض نخواهد شد؛ اما می توان جلوی قضا و قدر مشروط را با دعا و صدقه گرفت.


این استاد برجسته حوزه با تأکید بر اینکه دعا مهمترین وسیله تغییر دهنده قضا و قدر است، خاطرنشان ساختند: دعا، مربی، تربیت کننده و باز دارنده گناه است؛ چراکه انسان گناهکار از دعا خجالت می کشد؛ پس گامی برای اصلاح خود بر می دارد.



دیده شده در خبرگزاری رسمی حوزه ، ۱۵/ ۱۰ / ۹۵

   چهارشنبه 15 دی 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(3)
4 ستاره:
 
(1)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
4 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.8 stars
(4.8)
نظر از: Bahraini [عضو] 
5 stars

سلام، خداقوت.
خیلی خوب بود.
منتظرتون در وبلاگمون هستیم.

1395/10/17 @ 20:58
نظر از: افسر جوان...نوری [عضو] 
5 stars

احسنت زیبابود منتظر حضورتون در وبلاگ بازیگران حقیقی هستم

1395/10/17 @ 12:07
نظر از: مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد [عضو] 
5 stars

سلام
ممنون از مطلب خوبتون
منتظر حضور ارزشمند شما در وبلاگم هستم

1395/10/17 @ 11:10
نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 
4 stars

با سلام و احترام
ضمن تشکر مطلب شما در منتخب ها درج گردید.
موفق باشید
———–
http://support.kowsarblog.ir/bazdid1

1395/10/16 @ 23:01


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 218
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 3877
  • 1 ماه قبل: 43557
  • کل بازدیدها: 872676
رتبه وبلاگ