« نفوذ دشمن در نسل جوانخدا از ما راضی است یا نه ؟ »

یک کرسی آزاد اندیشی کوچک



در مورد علت اصلی کشف حجاب در فضای مجازی نظر ۵ تن از دختران جوان را به عنوان یک جامعه آماری کوچک مورد بررسی قرار دادیم .


زینب ۲۵ ساله موافق حجاب 

به نظر من انسان وقتی حجاب دارد یعنی انقدر برای خودش ارزش قائل است که با خودش فکر میکند هر کسی ارزش این را ندارد که زیباییهای من را ببیند . من فکر می کنم حجاب یک ارامش درونی به انسان میدهد که آن ارامش در بی حجابی نیست ، زن وقتی با حجاب است فکرش وسیع ترو آزاد تر است ولی وقتی بی حجاب شد همه فکرش به این میگذرد که امروز برای خود نمایی چه کار کنم ، وفکر میکنم حجاب یه لذت شیرینی دارد که اگه هر کسی درکش کند حاضر نیست با هیچ لذت دیگری عوضش کند.

من فکر میکنم نصف این بی حجابی ها در فضای مجازی به خاطر جو زدگی هست و البته خانواده هم خیلی مهم است ، رابطه مادر با دختر و رابطه پدر با پسر خیلی مهم است و همچنین انتخاب دوست هم در با حجاب بودن و بی حجاب بودن تاثیر دارد . من دوست هایی داشتم با حجاب اما از وقتی که رفتن دانشگاه از این رو به اون رو شدند و این یعنی همان جو زدگی که گفتم .


عاطفه ۱۸ ساله موافق حجاب 

به نظرمن حجاب برخلاف نظربعضیها نه تنهامحدودیت نیست بلکه آزادی محض است
زن وقتی بداند جسمش ازنگاه نامحرم محفوظ است وهــر کسی نمیتواند در مورد او نظربدهند در دلش احساس آرامش میکند ,وقتی هم کسی از لحاظ فکری آرامش داشته باشه خود به خود خودش رو آزاد میبیند و پوششش را محدودیت به حساب نمی آورد و باور میکند که میتواند در جامعه حضور داشته باشد,کار کنه و خیلی هم موفق باشد

امروز در دنیاخیلی از زنهای آمریکایی و اروپایی که اغلب جزء زنهای مطرح وموفق هستند به اسلام و حجاب رو آوردن و به این نتیجه رسیدند که حجاب نه تنها محدودشان نمیکند بلکه آرامشی برایشان بوجود می آورده که در یک عمر بی حجابی نداشتند و همگی در مصاحبه های که داشته اند ، باور داشتند سالهایی از عمرشون را از دست دادند که میتوانستند باحجاب و آرامش بی نهایتش همراه باشد .این در حالی است که بعضی دخترها وزنهای ایرانی از حجاب بیزارند وبه حال زنهای اروپایی بی حجاب غبطه میخورند.

حجاب یعنی ارزش,ماوقتی یه چیز باارزش داریم آن را از نگاه دیگران محفوظ نگه میداریم.ما طلا وجواهراتمان را جعبه نگه میداریم,کتابهایمان را مرتب جلد میکنیم,پس چرا خودمان و جسممان که باارزشترین دارایی مایست محفوظ نگه نداریم؟!

حجاب یعنی ماارزش خودمون رو میدونیم و حاضر نیستیم زیباییهامونو به نگاه های ارزون هر رهگذری بفروشیم. اندام و زیبایی های زن از هنر خداست,کمترین کار زن برای تشکر از این هنر نمایی این است که این هنر را داشته باشد که این زیبایی ها را بپوشاند و حفظ کند .

الان بی حجابی های که تر فضای مجازی وجود دارد اصلش در دنیای واقعی است ..نمیشود اصل را رها کرد و فرع را چسبید..اول باید حجاب در دنیای واقعی شکل بگیرد تا عکسش بتواند وارد فضای مجازی بشود .


فائزه ۲۶ ساله مخالف حجاب 
من باحرفایی که زده شده مخالفم ، نمیگویم بی حجابی خوب است یا بد . ولی این را قبول ندارم که کسی که چادر سرش میکند ذهنش از کسی که چادر ندارد بهتر کار میکند .حجاب یک امر اختیاری و صرفا کسی که این را رعایت نمیکند نباید گفت ذهنش فقط درگیر مد و اینجور مسائل پیش میرود .نه حجاب محدودیت می آورد ونه بی حجابی بی بندو باری .

الان جامعه ما طوری شده که بعضیا توسط همان چادر و حجاب کاراهایی میکنند که آبروی هرچی مومن وباحجاب است را بردند .پس همان بهتر بی حجاب باشند تا با آبروی کسی هم بازی نکنند.
هیچ ربطی هم به دانشگاه و دوست بد و خوب ندارد بستگی به خود انسان داره ، والبته جنبه .که بعضی از مردم ما جنبه ندارند . یک سری تحت تاثیر غرب قرار میگیرند و دست به هرکاری میزنند حتی شده خود فروشی البته به روش اینترنتی …


کشف حجاب تو فضای مجازی ؛ این یک جو زدگی تحت تاثیر قرار گرفتن است .مشکل میدانید چیست .مثلا همین اینترنت ، تلگرام ، اینستا ، به یکباره وارد کشور میشود در صورتی که جوانای ما طرز صحیح کار با آن ها را یاد نگرفتند .مشکل این است که ما همیشه صورت مسئله را پاک میکنیم .اول باید بیایم اموزش بدهیم غلط را از درست و درست را از غلط یاد بدهیم ، نه اینکه برای استفاده نکردن فیلتر کنیم یا هزار راه دیگر .الان عصر ارتباطات است و حق هر کسی است که با دنیای بیرون ارتباط داشته باشد اما چطور و به چه قیمتی ؟به قیمت به حراج گذاشتن خود فرد ؟! و مشکل این است که هیچ اموزشی داده نشده و نمیشود .


محدودیت بیش از حد ، سخت گیری های بی مورد واساساً همه اینها باعث شده عده ای از جوانان این مملکت عقده ای بشنوند. با این تیپای جدید و این عکسا و….می خواهند مثلا خودشان را مطرح کنند .جامعه هم مثل خانواده است البته در مقیاس بزرگتر …وقتی در یک خانواده به بچه ها سخت گیری های بی اساس و بی دلیل میشود مخصوصا در سن بلوغ باعث میشود که بچه نسبت به خانوادش دیدگاهش عوض و شاید هم بد شود .جامعه هم همین است با همین سخت گیری ها کاری کردند که جوانان از دین و اسلام وحجاب زده بشنوند و رو بیارند به کارهایی که یک جوان در یک کشور غربی انجام میدهد چون جوان ایرانی فکر میکند او درست عمل می کند چون کشورش به او حق انتخاب نمیدهد ….واین به معنای فاجعه.


فرشته ۲۲ ساله مخالف حجاب 
به نظر من هرکس چیزی دوست دارد یا حجاب یا بی حجابی ، حجاب پاکی فرد با حجاب را نشان نمیدهد خیلی از افراد با همان چادر خیلی کار ها میکنند.
به نظر من مردم دو دسته اند کاملا یا چادری یا مانتو یی ؛ مهم نوع رفتار و نوع پوشش و ازهمه مهم تر تربیت خانوادگی فرد است یک نفر مانتوییی باشد و پوشش او کاملا خوب باشد یا نه برعکس اینها بر میگیرد به خود آدم به نظر من اگه فردی بخواهد با دانشگاه رفتن نوع رفتارش کاملا عوض شود یا مثلا رفتاردوست واطرافیان روی او تاثیر بگذارد خیلی فرد بی جنبه ای است .


اکرم ۳۵ ساله موافق حجاب 
به نظرم حجاب برای زنان ضروریست زن و مرد مانند سنگ و شیشه می ماند ، نمی شود گفت زنان بدون حجاب باشند چون به دنبال آزادی هستند ،چرا که حضور زن بد حجاب در جامعه برای فرد و خانواده تبعات فراوانی به دنبال دارد ، در فضای مجازی نیز حتی بعضی افرادی که در جامعه حجاب دارند چون فکر می کنند در فضای مجازی کسی آن ها را نمی شناسد و آزادتر هستند کشف حجاب میکنند و این یعنی عدم اعتقاد درست به حجاب.

 

ودر نهایت برای جمع بندی نظرات ، نظر رهبر معظم انقلاب را به عنوان نظر کارشان قرار داده ایم 

نظر حضرت آیت الله خامنه ای در مورد حجاب :

« مسأله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست، اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد برداشتش کاملاً غلط و انحرافی است… حجاب به هیچ وجه مزاحم و مانع فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و علمی نیست.»

دلیل این رویکرد آن است که حجاب - هرچند بسیار مهم و جدی- نه یک عنصر مستقل و انتزاعی، بلکه نقطه‌ای است از مجموعه نقاط متعدد و متنوعی که در مجموع تعریف اسلام از زندگی، انسان، دین و روابط اجتماعی را شکل می‌دهند و دارای غایت و هدف بسیار کلان و گسترده‌ای هستند و حفظ و ترویج ارزش‌هایی را تضمین می‌کنند که از خلال آن‌ها جامعه و فرد آرمانی محقق می‌گردد: «باید گوهر انسانی در زن و مرد رشد پیدا کند، این یک مسأله ارزشی است… مسأله حجاب مسأله‌ای است که اگر چه مقدمه است برای چیزهای بالاتر، اما خود یک مسأله ارزشی است. ما که روی حجاب این قدر مقیدیم به خاطر این است که حفظ حجاب به زن کمک می‌کند تا بتواند به آن رتبه معنوی عالی خود برسد و دچار آن لغزشگاه‌های بسیار لغزنده‌ای که سر راهش قرار داده‌اند نشود.»


حال برای تأمین این هدف چه باید کرد؟ وقتی حجاب یکی از اساسی‌ترین عناصر جامعه اسلامی و رمز صلاح و سداد زن مسلمان - به عنوان رکن خانواده- تلقی می‌شود و دشمن هم به همین سبب بیش و پیش از هر چیز آن را هدف قرار داده، برای محافظت از آن و گسترش آن چه باید کرد؟


«بهترین راه تأمین حجاب هم همین است که با منطق برخورد شود… آن چیزی که در اساس لازم است و مهم‌تر از همه، این است که شما ذهن این دختر جوان، یا این زن را - که عمده هم خانم‌های جوان هستند- با اهمیت حجاب آشنا کنید، یعنی به او تفهیم کنید که حجاب از لحاظ شرعی و از لحاظ منطقی این است. در ذهن او استدلال صحیح را در مورد رعایت حجاب راسخ کنید. شما با تبلیغات کار کنید، یعنی همان حربه‌ای را که افراد مورد نظر شما برای سست کردن اعتقاد به حجاب به کار می‌برند شما هم به کار ببرید… از لحاظ اجتماعی هم به ترویج دیدگاه خودتان بپردازید.»۱

 

 

۱_ دیده شده درhttp://farsi.khamenei.ir/others-note?id=12532

   پنجشنبه 16 دی 1395


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 161
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 6503
  • 1 ماه قبل: 41067
  • کل بازدیدها: 881689
رتبه وبلاگ