« چادر حضرت زهرا سلام اللهتقدیر جمعیت طلاب انقلاب اسلامی از سید محمود رضوی »

درک صحیح از دین جلوی برداشت های انحرافی را می گیرد

 

 

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان امروز در مراسم ایام فاطمیه که در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) واحد برادران و به همت همین حوزه علمیه  برگزار شد، اظهار داشت: امروز دیگر دشمنان انتظار ندارند حوزه علمیه ضد انقلاب شود، به بی‌حجابی و بی‌بندوباری توصیه داشته باشد یا افکار و اندیشه‌های غرب را بپذیرد.

 

اگر حوزه علمیه در اثر احتیاط  تلقی های تندروی را در ذهن برخی مومنان ایجاد کند و برخی موضع‌گیری ها را با تاخیر یا تعدیل همراه سازد همین برای موفقیت استکبار کفایت می‌کند.

 

یکی از راه‌ها برای اینکه دچار این برداشت‌های انحرافی نشویم درک و فهم صحیح از معارف و مفاهیم دینی است، درک نظام مند از دین سبب برداشت‌های صحیح از دین می‌شود.

 

یکی از کسانی که برداشت‌های ناصواب از دین داشت حسن بصری بود که نسبت به مردم بدبین بوده و از اینکه کسی اهل نجات شود تعجب می‌کرد.

 

او رویکرد جدایی دین از سیاست را داشت، که سرشار از یاس بود و به معنوی شدن افراد جامعه کمک نمی‌کرد اما برعکس آن رویکرد ائمه معصومین(ع) درباره تلفیق دین و سیاست با یکدیگر سرشار از امید و انتظار است.

 

علما باید نسبت به مردم خوش‌بین باشند، برخی روحیه خوش‌بینی به مردم ندارند این مساله با انقلابی بودن سنخیت ندارد.

 

طلاب هرگز نباید دیگران را سرزنش کنند، کسانی که مردم پیش از انقلاب را نسبت به مردم پس از انقلاب دیندارتر محسوب کنند آنها نسبت به مردم بدبین هستند چرا که بعد از انقلاب مردم برای ولی فقیه به عنوان نائب امام زمان(عج) جان می‌دهند در حالیکه مردم ایران پیش از انقلاب ولی‌شناس نبودند.

 

امام راحل به مردم خوشبین بوده و بسیار به آنها اتکا داشتند، اگر امام راحل می‌فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند تاکتیک سیاسی ایشان نبود بلکه به این مساله معتقد بودند.

 

انسان عاقل دیگران را بهتر از خود محسوب می‌کند همین امر سبب تواضع او می‌شود، طلاب باید اینگونه باشند.

 

در تاریخ انقلاب آن رجال سیاسی که نسبت به مردم بدبین بودند دچار انحراف شده و به بیماری سیاسی همچون وابستگی به غرب، ترس از هیمنه غرب و عدم اعتماد به نفس ملی، گرفتار شدند.

 

حزب‌اللهی باید مردم دار بوده و نسبت به آنها همچون مادر مهرورزی داشته باشد در این زمینه طلاب وظیفه سنگینی‌تری دارند.

 

طلبه و روحانی مبلغ که افتادگی داشته باشد مردم را بهتر جذب می‌کند، امام راحل با علاقه خود به مردم بهترین جوانان را در انقلاب تربیت کردند که شاخص آنها شهدا هستند.

 

امروز هم رهبر معظم انقلاب همچون امام راحل نسبت به مردم مثبت‌نگر هستند، طلاب انقلابی نیز باید از ولی خود تاسی داشته باشند تا نفسشان گیرا باشد.

 

 در دوران طلبگی باید تواضع طلاب بالا رود چراکه این عمل محبت می‌آورد، طلاب در دوران طلبگی مثبت نگری و همچون مادر عشق به مردم را تمرین می‌کنند.

 

 

شنیده شده توسط فاطمه علی آبادی طلبه پایه سوم .

   دوشنبه 25 بهمن 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: افسر جوان...نوری [عضو] 
5 stars

احسنت زیبا بود

1395/11/25 @ 20:34


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 730
  • دیروز: 401
  • 7 روز قبل: 4963
  • 1 ماه قبل: 24946
  • کل بازدیدها: 841446
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 11
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 23
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1