« مهمترین وظایف والدین و مربی ..تربیت فرزند از دیدگاه رهبر انقلاب »

خواهران طلبه سرمایه‎های انقلاب اسلامی هستند 

محسن محمودی

 

حجت‎الاسلام محسن محمودی، امام جمعه موقت شهرستان ورامین امروز در مراسمی که به مناسبت سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، گفت: خواهران طلبه سرمایه‎های انقلاب اسلامی در مسیر رسیدن به اهداف اعتقادی و اخلاقی جامعه به شمار می‌روند.

 

وی افزود: ایام‌ها و مناسبت‌هایی همچون فاطمیه، غدیر، عاشورا، رجب، شعبان و ماه رمضان از ابزارهایی مهم در جهت خودسازی و دگرسازی بشر محسوب می‌شوند، لازم است طلاب در آن ایام نهایت بهره و استفاده را از نظر فردی و اجتماعی حاصل کنند.

 

حجت‎الاسلام محمودی تبلیغ معارف فاطمی را یکی از مهمترین وظایف طلاب بیان کرد و گفت: طلاب خواهر با تبیین و عمل به معارف فاطمی نقش ارزنده و تأثیرگذاری در جامعه دارند.

 

امام جمعه موقت شهرستان ورامین در تبیین اینکه انسان زمانی سخنش اثرگذار است که خودش عامل به آن باشد، عنوان کرد: مهمترین رسالت طلاب عمل به اوامر و نواهی الهی است بنابراین عملکرد انسان باید در نهاد او انقلاب و تحولی عظیم ایجاد کند در این صورت است که یک طلبه می‌تواند در جامعه تغییر و تحول ایجاد کند.

 

وی عامل گرفتاری‌های بشر را خود بشر بیان کرد و گفت: انسان باید به جایگاه و وظیفه‌ای که در عالم خلقت دارد آگاه باشد و بر مبنی آن عمل کند تا مبادا با انجام افعال نادرست به توجیه آن بپردازد.

 

حجت‎الاسلام محمودی با بیان اینکه برخی سیاست را حقه و نیرنگ معنا می‌کنند، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «برخی از واژه‌ها مانند سیاست و آزادی مظلوم واقع شده‌اند؛ برخی نام آزادی را به بند کشیدند و آزادی را با تعابیری همچون لاقیدی، ولنگاری و هرزگی تعریف کردند در حالی که آزادی در چهار چوب بندگی الهی محقق می‌شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز برخی در میدان سیاست با شعار آزادی مبلغ بی‌بندوباری شده‌اند، شیطان با زینت دادن گناه انسان را از مسیر الهی خارج و در مسیر باطل قرار می‌دهد

   شنبه 7 اسفند 1395


فرم در حال بارگذاری ...