« حجاب در قرآنروحی که خدا ائمه را به آن استوار می سازد »

آقایان، به ساز چه کسی میرقصند؟!

 

 

ماعده هژیری

 

 

چند روزی از جریان برخورد با مائده هژبری می گذرد، تحلیل ها و عکس العمل های متفاوتی تا کنون در فضای مجازی منتشر شده است، نسبت به این اتفاق، چند نکته قابل تأمل است:

اولا اینکه گناه و هر عملی که موجب ترویج فحشاء و بی بند و باری شود از نظر عقل و دین محکوم است و باید زمینه ترویج و اشاعه آن توسط حکومت اسلامی برچیده شود!

 

ثانیا اینکه طبق سیره اهلبیت علیهم السلام و معارف اسلامی نباید یک فرد خاطی را به صِرف اینکه یک خطا ولو خطای بزرگی انجام داده، در انظار عمومی رسوا کرد و زمینه را برای انحراف بیشتر و عمیق تر آن فراهم کرد! یک فردی که اعتراف کرده که هیچ برنامه سازماندهی شده ای نداشته و این اقدام او یک خطای فردی بوده باید از طرف نظام اسلامی هدایت و جهت داده شود تا به خطای خود پی ببرد نه اینکه با او رفتاری شود که از دین و نظام اسلامی دلزده شده و مسیر هدایت او ناهموار شود!

 

ثالثا اینکه اگر بنابر برخورد با چنین اقدامات و عاملان آنها باشد، باندهای فساد و فحشاء و فسادهای زیرزمینی سازمان یافته که دختران معصوم این سرزمین را به فساد کشیده اند، در اولویتند نه اینکه باندهای فساد به راحتی دختران معصوم و اغفال شده کشور را به مقصد کشورهای خلیج نشین ترانزیت کنند و اتفاق خاصی نیفتد؟!

 

رابعا اینکه برخی دوستان، در مقام مقایسه بین خطای یک دختر، با اختلاس های کلان و خطاهای راهبردی سیاسی امنیتی برخی مسئولین و وابستگان آنها برآمده و اینچنین وانمود کرده اند که انتشار فیلم رقص یک دختر در فضای مجازی دارای اهمیت نیست در حالیکه هر دو خطا در جای خود و به اندازه خود، اشتباه بوده و باید مانع رشد آنها شد!

 

خامسا اینکه چرا برخورد با مائده هژبری با این سرعت انجام می شود و بدون فوت وقت، اعترافات او در رسانه ملی پخش می شود در حالیکه مفسدین اقتصادی، سیاسی و امنیتی در یک حاشیه امن در جامعه زندگی کرده و حتی مراجع ذیربط حاضر به بی آبرو کردن آنها نمی شوند درحالیکه متعرض به بیت المال باید در جامعه بی آبرو شود؟! اگر یک شخصی تا این حد در مجازاتش سختگیری می شود و به سرعت در رسانه ملی رسوا می شود چرا وابستگان برخی مسئولین درجه یک اجرائی کشور دارای ساحل امنی هستند که هر غلط امنیتی و اقتصادی که بخواهند رقم می زنند؟ چرا مهدی هاشمی که سالها به کشور و مردم خود خیانت کرده و سرمایه هنگفت دست و پا کرده باید نام او با علائم اختصاری منتشر شود و به کمترین مجازات محکوم شود و حتی بعد از قطعی شدن حکم، همچنان به راحتی در هر مجلسی که اراده کند حضور دارد، از این مصادیق در کشور ما بسیار است که با نام «ب.ز»، «ح.ف»، «م.ج»، و… معرفی می شوند که نکند آبروی آنها خدشه دار شده و دوباره نتوانند اختلاس دیگری رقم بزنند؟!

 

سادسا چرا مسئولین ذیربط دقت نمیکنند که شاید جریان مائده هژبری یک بازی باشد در جهت سرپوش گذاشتن روی همه اشتباهاتی که برخی مسئولین عامل آنها هستند ولی ملت در حال پس دادن تاوان آن اشتباهاتند!؟ در زمانیکه برجام اروپائی مرگش قطعی شده و هیچکدام از شرایط رهبری نسبت به حفظ برجام محقق نشده، در زمانیکه سفر اروپائی دکتر روحانی نتوانسته برجام معیوب را نجات دهد؟! در زمانیکه هلند سفرای ایران را اخراج میکند؛ در زمانیکه از امر رهبر معظم انقلاب مبنی بر فراهم کردن شرایط رسیدن به ۱۹۰ هزار سو بیش از یکماه می گذرد ولی خبری نیست؟!

در زمانیکه دولت، بازطراحی رآکتور اراک را به دشمن کینه توز و حیله گر ملت ایران یعنی انگلیس واگذار میکند؟!

آیا جا ندارد که مسئولین کیاست و بصیرت بیشتری به خرج داده و بی جهت زمینه به محاق رفتن مشکلات کشور را فراهم نکنند؟

چرا مسئولین باید به جای پرداختن به مشکلات اصلی کشور، به مسائل فرعی و دست چندم بپردازند؟!

و به این سادگی برای نظام اسلامی هزینه درست کنند؛ حاشیه سازی برای نظامی که خون هزاران جوان از بهترین جوانان زمانه پای آن هزینه شده، عقوبت سنگینی خواهد داشت!

مسئولین محترم باید توجه داشته باشند که اگر با یک خاطی در عرصه فرهنگی برخورد قاطع میکنند باید تمامی مفسدین اقتصادی و امنیتی را به سرعت و با شدیدترین نوع مجازات، آن هم در انظار عمومی به سزای اعمالشان برسانند، در نظامی که مائده هژبری ها ساحل امن نداشته باشند [که حق نیز همین است] اما برخی مسئولین متخلف و وابستگان آنها، دلالان اقتصادی، قاچاقچیان کلان، اخلال گران اجتماعی و سیاسی ساحل امن داشته باشند، این سؤال مهم برای عموم مردم پیش خواهد آمد که یا مسئولین، اسلام و عدالت علوی را خوب فهم نکرده اند یا اینکه جرأت اقدام ندارند و یا اینکه بستگان آنها در فسادهای کلان نقش دارند و إلا وضع کشور ما در مسائل ذکر شده نباید بحرانی باشد،آقایان مسئول به ساز چه کسی میرقصند؟!

 

حمید قدیری

کلیدواژه ها: رقص, مائده هژبری

موضوعات: خواندنی ها, سیاسی
   چهارشنبه 20 تیر 1397
نظر از: رحیمی [عضو] 

پیامبر اکرم صلّى الله علیه و آله فرمودند:
إنّ اللّه‏َ تباركَ وتعالى علَى الإناثِ أرأفُ مِنهُ علَى الذُّكورِ ، وما مِن رجُلٍ يُدخِلُ فَرحَةً علَى امرأةٍ بَينَهُ وبَينَها حُرمَةٌ، إلاّ فَرَّحَةُ اللّه‏ُ تعالى يَومَ القِيامَةِ ؛
خداوند تبارک و تعالى به زنان مهربان‌تر از مردان است. هيچ مردى نيست كه زنى از محارم خود را خوشحال سازد، مگر اين كه خداوند متعال در روز قيامت او را شادمان گرداند.
الكافي : 6 / 6 / 7 ؛ منتخب ميزان الحكمة : 612

1397/04/25 @ 20:33


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 628
  • دیروز: 776
  • 7 روز قبل: 8109
  • 1 ماه قبل: 41592
  • کل بازدیدها: 881689
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 11
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 29
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 18
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1