« دیدار رئیس جمهوری آذربایجان با رهبر انقلاببهره ای از کلام وحی »

بهترین زنان کیستند؟

 

 بهترین چیز برای زنان

 

سلیقه‌ها و نظریه ها در تمام امور متفاوت هستند و کاهی ممکن است در بعضی از امور عادی هم نظریه های متفاوت وجود داشته باشد .مثلا ما اکر بخواهیم این مطلب را در معرض همه پرسی قرار دهیم که بهترین چیزها برای زنان چیست ، مسلما دهها نظریه وجود دارد ، ولی نظریه حضرت زهرا سلام الله فوق همه سلیقه ها و نظریه هاست که :

 

 

و روی عن علی قال: کنا جلوسا عند رسول الله (ص) فقال: اخبرونی ای شی خیر للنسا؟ فعیینا بذلک کلنا حتی تفرقنا.
فرجعت الی فاطمه فاخبرتها الذی قال لنا رسول الله (ص) و لیس احد منا علمه و لا عرفه.
فقالت: و لکنین اعرفه: خیر للنسا ان لا یرین الرجال و لا یراهن الرجال.فرجعت الی رسول الله (ص) فقلت: یا رسول الله (ص)! سابتنا ای شی خیر للنسا؟ و خیر لهن ان لا یرین الرجال و لا یراهن الرجال.
قال: من اخبرک فلم تعلمه و انت عندی. قلت: فاطمه، فاعجب ذلک رسول الله (ص) و قال: ان فاطمه بضعه منی

 

از حضرت علی علیه السلام روایت شده که به همراه جمعی از یاران، نزد رسول خدا(ص) نشسته بودیم. در این بین حضرت پرسشی را طرح کرد و پرسید:
آیا می‏دانید، بهترین چیز برای زنان کدام است؟


از میان جمعیت حاضر، پاسخی که آن حضرت را قانع سازد، شنیده نشد. عاقبت با عجز و ناتوانی همه از گرد او پراکنده گشتیم. هر کس به سویی رفت و من نیز به خانه فاطمه آمدم، و فاطمه را از پرسشی که رسول گرامی عنوان کرده بود آگاه کردم. به او گفتم هر چند یاران آن حضرت کوشیدند و پاسخهایی دادند، اما هیچ یک از آنها نتوانست پاسخی را که مورد نظر حضرتش بود بر زبان آرد.فاطمه گفت: پاسخ سوال را من می‏دانم. آن گاه گفت:


بهترین چیز برای زنان آن است که مردان آنان را نبینند و آن‏ها نیز مردان را نبینند.

 

من نزد رسول خدا(ص) باز گشتم و گفتم: ای فرستاده خدا! پرسشی که مطرح کردید پاسخش این است. (همان پاسخی که فاطمه داده بود عرض د کردم).پیغمبر از این پاسخ خوشش آمد و گفت: این پاسخ را از که شنیده‏ای، تو که هم اینک اینجا بودی و پاسخ آن را ندادی؟!
گفتم: از فاطمه. پیغمبر فرمود: همانا فاطمه پاره تن من است.۱

 

این پاسخ زیبای زهرای مرضیه سلام الله یعنی داشتن حیا ، داشتن حجاب ، اما واقعا این پاسخ زهرا سلام الله از سوی زنان امروز تا چه میزان عمل می شود ؟ اصلا اگر امروزه از زنان بپرسیم که بهترین چیز برای زنان چه هستند چه پاسخی خواهیم شنید . ؟ 

 

 باید گفت که نه تنها زنان و دختران ما امروز  آنچه را که شایسته یک زن مسلمان است رعایت نمی کنند ، بلکه روز به روز هم میزان حیا و حجاب در جامعه کم رنگ تر شده است و حدوداً از 12 سال پیش کم حجابی یا بدحجابی به جامعه ما رسوخ کرده و مانند موریانه به تخریب فرهنگ ایرانی اسلامی ما پرداخته و روز به روز در حال پیشروی است و روز به روز پوشش ایرانی اسلامی جامعه ما در حال رنگ باختن و کمرنگ تر شدن است و از در و دیوار شهرهای ما فرهنگ ضدحجاب می بارد و در این بین جوانان 12 تا 25 ساله بیشتر از سایر افراد در گرداب مهلک اشاعه مدل های غربی درگیر شده اند.

 

حسین باهر استاد دانشگاه شهیدبهشتی در این خصوص می گوید: افراد بدحجاب به دلیل اقتضای سنی خود که دنبال آزادی و جلب توجه هستند الگوبرداری بالایی داشته و تحت تأثیر ماهواره در گرداب اشاعه مدل های غربی گرفتار می شوند.

 

دختران بد حجاب

حسین قرائی مقدم جامعه شناس معتقد است:اکنون بانوان کم حجاب ما ادای حجاب را در می آورند طوریکه به اجبار به رعایت حجاب روی آورده باشند و ظاهر جامعه ما نشان می دهد که این قشر از دختران و زنان ما تنها حجاب را اجابت کرده اند و به رعایت آن مجاب نیستند.

 

وی در ادامه می گوید:از لحاظ جامعه شناسی افراد کم حجاب به شکلی کاملاً ظاهری و از روی ترس از مسئولان ارشد شهری و کشوری و یا خانواده خود به حجاب تن داده اند چرا که اگر این افراد مجاب شده بودند باطناً به رعایت این مهم می پرداختند.۲

 

 

۱_ دیده شده در کتاب اخلاق حضرت زهرا سلام الله ،محمد مهدی تاج لنگرودی ، ص ۱۰۶.

۲ _ نمناک

   یکشنبه 15 اسفند 1395


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 1944
  • دیروز: 1459
  • 7 روز قبل: 7962
  • 1 ماه قبل: 42526
  • کل بازدیدها: 883148
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 16
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 27
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 18
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1