« تهاجم فرهنگی از منظر مقام معظم رهبریآیه الکرسی گنجی زیر عرش الهی »

 

وقتی به اخبار روز جامعه نگاه می کنم .

وقتی به دغدغه‌های اذهان عمومی توجه میکنم ،میبینم که دنیای عده ای از مردم بر دین آنها پیشی گرفته و آنچه برایشان بیش از همه مهم شده رفاه طلبی و مال اندوزی است . 

و به وجود آمدن این اولویت در ذهن مردم ناشی از گفتمانی است که عده ای از نخبگان قدرت طلب به جهت کسب حمایت عمومی همواره مطرح نموده و بر آن تاکید دارند تا بتوانند در فضای سیاسی جامعه برای خود جایی باز کنند و باعث تأسف است که این افراد به ظاهر نخبه ،گویی در خدمت شیطان قرار گرفته و به جای تبیین فرامین الهی بر طبل عافیت طلبی می‌کوبند و دغدغه اصلی شان این شده است که چرا برای حفظ و اجرای احکام الهی باید تاوان مالی بدهیم !!

گویا ایشان فلسفه بندگی ، معاد ، جهاد در راه خدا  ،هدف از بعثت پیامبران…. را فراموش کرده اند  همواره ثروت را اولین اولویت جامعه معرفی میکنند با این استدلال که اگر مردمی ثروتمند و جامعه ای مشابه جوامع غربی داشته باشیم ، این ثروت تضمین کننده سعادت جامعه خواهد بود و نزد چند کشور استعمارگر عزیز خواهیم شد .

اما باید گفت که این افراد راه را از بیراهه نمی‌شناسند و به جای این که بر فرهنگ ،علم و استحکام عقیده مردم تکیه داشته باشند و دغدغه خود را برای ارتقاء سطح فرهنگ جامعه قرار دهند فقط اقتصاد را میبینند و با هم نوا شدن با شیطان سعی دارند ذهن مردم را به سوی دنیا طلبی و دوری از خدا  سوق دهند.البته منظور این نیست که اقتصاد نیاز یک جامعه نیست بلکه اقتصاد نیاز اول جامعه نیست و اولین نیاز جامعه فرهنگ است چرا که اگر فرهنگ جامعه ای رشد کند به رشد اقتصادی هم خواهند رسید اما وقتی فقط بر اقتصاد  جامعه تأکید کنند فرهنگ ضعیف خواهد شد و جامعه با فرهنگ ضعیف هرگز قدرتمند نخواهد بود.

متاسفانه بعضی از مسئولان به رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب توجهی ندارند و چنان برای رسیدن به اقتصاد و یا شاید هم نشستن خودشان بر اریکه قدرت هوش از سر داده اند که دارند به مرز خودباختگی و وطن فروشی می‌رسند.

آنها به گونه ای در مورد دین و فرهنگ صحبت می‌کنند که گویی نه تنها اعتقادی به دین ندارند بلکه آن را مانع رسیدن به اهداف خود و جامعه مد نظرشان می‌دانند .

آنهابه مقاومت ملی و اقتصادی  که رهبر انقلاب همواره بر آن تاکید دارند توجهی ندارند و با رفتار خود گویا سعی دارند حرفهای ایشان را بی نتیجه نشان دهند . اما  افسوس که نمیداند فریب خورده شیطان و خود باخته پیروان شیطان .

اما آن چه قلب آدمی را به دردمی‌آورد این است که عده‌ای از  مردم به دنبال این افراد به ظاهر نخبه راه افتاده اند و دنیا را با تمام دارییش بر آخرت برگزیده و مرگ را دور از خودمیدانند .

در حالی که غافلند از این که تنها ارمغان ثروت ،عادت کردن به رفاه است که اگر روزی رفاه کم شود همین افراد ثروتمند به جان هم خواهند افتاد و یکدیگر را خواهند درید .

اما اگر بر طبق فرمان  رهبر انقلاب ، خود را مقاوم کنیم و کشور را با توان ملی پیش ببریم اگر روزی هم بیاید که رفاه کم شود ، نه تنها مردم بیشتر تلاش خواهند کرد بلکه با از خود گذشتگی بلوغ رأفتشان را به رخ دنیا طلبان نشان خواهند داد .

                                                                                                                                    انشاءالله

  نوشته شده به قلم عبدی متین 


موضوعات: دلنوشته
   جمعه 27 فروردین 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 
5 stars

جانم فدای رهبرم

1395/01/28 @ 09:54


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 112
  • دیروز: 398
  • 7 روز قبل: 4398
  • 1 ماه قبل: 36714
  • کل بازدیدها: 829517
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 18
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 18
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 16
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1