« روحیه‌ انقلابی طلبه را متحول می‌کندکوتاهترین روش تربیت فرزندان »

آیا خداوند گناهان کبیره را هم می بخشد ؟

 

 

یک نگرانی که عده ای از عزیزان دارند این است که آیا خداوند ما را می آمرزد یا خیر ولی باید گفت انسان نباید ناامید باشد چرا که ناامیدی از هر گناهی بزرگتر است ، عرفه نزدیک است وما می توانیم از این ظرف زمان استفاده کنیم 

کسی شک نداشته باشد ، گرفتار هر گناهی که باشدانسان سنگین ترین گناهی را که هم انجام دهد مشروط به این که انسان واقعا پشیمان شود باید امید بخشیده شدن داشته باشد .

البته حق الناس را باید در نظر گرفت  اگر مالی از بین برده ایم به او بازگردانیم . اگر در کودکی ، نوجوانی ، کاری انجام دادیم با رد مظالم پرداخت کنیم ،اگر غیبتی کردیم و آبرویی را برده ایم خب یکی از راه ها این است که جبران کنیم با حفظ آبروی او .اما اگر کنار بین ما و خدای ماست ، حق الله است ، امید آمرزش داشته باشیم . ..

 

در روز عرفه غسل توبه کنیم ، نماز توبه بخوانیم ، نماز توبه همان نماز امیرالمومنین است که مستحب است روز عرفه خوانده شود .دو تا دو رکعت است مثل نماز صبح ، بعد از حمد در هررکعتی ۵۰ رکعت سوره توحید را بخوانیم .و طلب آمرزش کنیم از خدای متعال .

همه علمای فرموده اند چون توبه واجب واجب است نگوییم منتظر بمانیم تا عرفه برسد ، نباید توبه را تاخیر انداخت .ولی در روز عرفه دعا کنیم و از خدا طلب مغفرت کنیم …

 

سخنان حجت الاسلام حسینی قمی ، شنیده شده 

 

   شنبه 20 شهریور 1395


فرم در حال بارگذاری ...