« اعتراف بزرگ اهل تسننجوان مومن کارآمد ثروت واقعی کشور است »

شاه کلید تربیت 

 

وقتی درسوره تحریم این آیه نازل شد « «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْلِيكُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ»(تحريم/۶): اي كساني كه ايمان آورده‏ايد! خود و خانواده خويش را از آتشي كه هيزم آن انسانها و سنگها هستند، نگاهداريد.» 

جابر بن عبدالله انصاری آمد خدمت پیامبر صلی الله و گفت یا رسول الله ای که این آیه می گوید مواظب خودتان باشید می دانیم یعنی چه . مواظب خودمان باشی نرویم جهنم خب اگر واجبات الهی را انجام دهیم و محرمات را هم ترک کنیم خب جهنم نمی رویم . اما این که آیه می گوید « مواظب باشد خانواده های شما هم جهنم نروند ، چه طوری است و چه کار باید کنیم ؛»

 

پیامبر صلی الله فرمود : چهار کار انجام دهید برای حفظ خانواده ها در هجمه عظیمی که در آخر الزمان خواهد آمد .

 

شما ببینید در پروتکل های صهیونیستی آمده بچه ها را از خانه ها به خیابان ها بکشانید ما آن ها را تربیت خواهیم کرد ، بچه ای که اهل بیت و اهل خانواده نباشد و اهل دوست و اهل قهوه خانه باشد و با تلفن و کامپیوتر مانوس باشد ، ممکن است لغزش گاه برای او زیاد فراهم شود .

 

پیامبر فرمود چهار کار انجام دهید :

۱_ خودتان خیر انجام دهید ، خودتان اهل عمل باشید .از مادر موفقی که چهار فرزند موفق داشت پرسیدند چه کردی که چهار فرزند خوب داری ؟ جواب داد : آن چه را که می خواستم بچه ام انجام دهد خودم عمل کردم و این یک کلاس تربیتی برای خود آدم هم هست .

 

۲_ بچه هایتان را متذکر خدا کنید . این نه به این معناست که تسبیح بدهیم دست بچه ها تا ذکر بگویند ، یعنی فضای خانه فضایی باشد که یاد خدا در آن باشد و خانه ، خانه غفلت نباشد . خانه ، خانه ای باشد که اگر کسی خواست مراسم عقدی ، جشنی و عروسی در این خانه بگیرند کسی جرات نکند معصیت کند …

در روایت است که شب ها همانطور که شما آسمان را نگاه میکنید بعضی از ستاره ها پررنگ است ،  وقتی ملکوتیان به زمین نگاه می کنند بعضی از خانه تا پرنور است ، بعضی هم کم نوراست و خانه هایی که به چشم ملائکه می آید خانه هایی است که در آن ذکر می گویند ، یاد خدا هست و دعا در آن خوانده می شود و این خانه ها به چشم ملائکه می آید و اگر هم یک لغزشی از اهل آن خانه سر بزند ملائکه برای اهل آن خانه دعا می کنند .

رحمت خدا بر پدر و مادری که فضای خانه را طوری می چینند که دین داری در آن خانه راحت باشد 

 

 ۳ و ۴ _ امر به معروف و نهی از منکر : بزرگواران این برای فرهنگ بیگانه ایست که دارند به ما تزریق می کنند که اگر می خواهید به بچه هایتان چیزی بگویی این دخالت در کار بچه است  و به اسم دخالت دارند ما را منع می کنند .

 

قرآن می فرماید : مومن باید نسبت به هم مسولیت داشته باشند تا چه رسد به بچه ها .

 

بله در زندگی بچه هایی که ازدواج کرده اند دخالت نکنید ولی بچه هایی که در منزل هستند را امر به معروف و نهی از منکر کنید ، آن هم با رفاقت .

 

برادران و خواهران بزرگوار ، شاه کلید تربیت یک کلمه است و آن هم رفاقت است .

 

 

سخنان استاد عالی ، شنیده شده 

   چهارشنبه 7 مهر 1395


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 1760
  • دیروز: 1562
  • 7 روز قبل: 6916
  • 1 ماه قبل: 41439
  • کل بازدیدها: 877922
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 16
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 23
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 17
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1