« اسلام و حمایت از محیط زیستبدترین دشمن انسان .. »

تا زمانی که فتنه گران توبه نکنند ، ملت با آنها آشتی نمی کنند 

 

سید احمد خاتمی

 

آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم این نماز در سخنانی با اشاره به فضای انتخاباتی در کشور، گفت: فضای کشور، فضای انتخاباتی است و کلید انتخابات زده شد؛ فضای انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران باید با فضای انتخاباتی غربی متفاوت باشد، افتضاحات  انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را دیدیم.

 

وی با بیان اینکه “اولویت همه ما در انتخابات باید حضور شکوهمند باشد، افزود: صر‌ف‌نظر از اینکه چه‌کسی رأی می‌آورد و چه جناحی برنده می‌شود، قبل از اینها این است که تلاش همه، نظارتی‌ها، اجرایی‌ها، جناح‌ها و رسانه‌‌ای‌ها باید برگزاری باشکوه انتخابات باشد، این تکلیف است.

 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، گفت: دشمن در پی تشنج‌آفرینی در عرصه انتخابات است، خودشان گفته‌اند، تحلیل نیست، خبر است، دشمنان زخم‌خورده شما ملت در پی این هستند که فضای انتخابات آرام نباشد، تشنج‌آفرینی و التهاب‌آفرینی در انتخابات از ناحیه هر کس و هر جناحی که باشد، محکوم است.

 

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: نباید فضای انتخابات، فضای عقده‌گشایی نسبت به ارزش‌های نظام اسلامی باشد، به‌بهانه نطق‌های انتخاباتی، نه کاندیداها و نه هواداران‌ آنها حق جفا به نظام اسلامی را ندارند و نباید خدمات ۳۸ ساله نظام را زیر سؤال ببرند.

 

وی با تأکید بر اینکه کسانی که وارد میدان انتخابات  می‌شوند، فرهنگ تسلیم بودن در برابر رأی مردم را باید باور کنند، گفت: فتنه سال ۸۸ خروجی این تسلیم‌ناپذیری در برابر رأی مردم است.

 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، تصریح کرد: دروغ، فریب و اهانت به دیگران و دیگر کاندیداها در شأن فضای نظام اسلامی نیست، در شأن آمریکا و کشورهای غربی که کمترین ارزشی برای اخلاق قائل نیستند، هست.

 

آیت‌الله خاتمی ابراز کرد: فضای انتخاباتی نباید فضای تفرقه باشد، کاندیداها و هواداران آنها، نان‌شان را در فضای تفرقه نبینند، به‌خصوص اینکه از بعضی از ملّیت‌ها حمایت و آنها را تحریک کنند، اگر بخواهند با تفرقه رأی بیاورند، این رأی ارزشی ندارد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید مراقبت کرد، رسانه‌های بیگانه از هم‌اکنون برای تفرقه در فضای انتخابات خیز برداشته‌اند، افزود: چند شبکه ایجاد کرده‌اند تا همان بازی‌هایی را که در فتنه ۸۸ آفریدند دنبال کنند؛ عزیزانی که در فضای مجازی هستند، تنفرشان را از آنها ابراز و هر جا که آنها قصد مقابله با ارزش‌های اسلامی ما را دارند، تهاجمی عمل کنند.

 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برخی اظهارات از سوی بعضی درباره آشتی ملی، افزود: واژه‌ها بار دارد، سیاسیون توجه داشته باشند که هر واژه‌ای نباید در عرصه سیاسی به کار برده شود، کیست که از آشتی بدش بیاید، تمام وجودمان برای آشی پر می‌کشد، آشتی ملی بار دارد و بارش این است که دعوای ملی در این کشور است، این دروغ است، دعوای ملی در این کشور نیست. 

 

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: بین مردم ما در عرصه دفاع از اصل انقلاب هیچ مخالفتی نیست، از ابتدای پیروزی انقلاب اختلاف سلیقه بوده، هست و خواهد بود، این لازمه جامعه آزاد است، جامعه آزاد یعنی همین، اگر درست هدایت شود، نه‌تنها بحران نیست، بلکه فرصت است، باید درست هدایت شود که به تفرقه کشیده نشود؛ در فتنه سال ۸۸ اقلیتی در برابر اکثریت وفادار این ملت ایستادند و فتنه فرصت‌سوز و  تفرقه‌افکن  ۸۸ را آفریدند، این اکثریت دلشان از این اندک آدم‌های این‌چنینی خون است، این ملت از این جماعت دل پر خون دارد و تا زمانی که توبه نکرده‌اند، با آنها آشتی نخواهد کرد.

 

خبرگزاری تسنیم 

   جمعه 13 اسفند 1395


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 639
  • دیروز: 584
  • 7 روز قبل: 6992
  • 1 ماه قبل: 45085
  • کل بازدیدها: 872676
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 16
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 15
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 17
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1