➖سرکار خانم دکتر نجات‌بخش ، در جلسه هفتگی اخلاق که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه کوثر ورامین و با موضوع عوامل به خطر انداختن سلامت انسان برگزار شد گفت : کم تحرکی یکی از مهم ترین عوامل به خطر انداختن سلامت انسان می باشد .

 

➖دکتر نجات بخش افزود : کم تحرکی علاوه بر ایجاد اختلالات روانی ، تحمل انسان نسبت به مسائل زندگی را کاهش می دهد . چرا که تولید اندورفین که باعث شادی و نشاط است ، با تحرک ایجاد می شود .

➖دکتر نجات بخش چاقی ، کبد چرب ، بسیاری از سرطان ها ، اضافه وزن را از عوامل کم تحرکی برشمرد و گفت : هر چه وزن انسان کم تر و فعالیت بدنی بیشتر باشد ، کارکرد قلب و گردش خون بهتر خواهد بود .

➖دکتر نجات بخش ورزش را عامل مهم سلامتی دانست و بیان داشت: هر انسانی در هفته حداقل ۵ دفعه و هر بار ۳۰ دقیقه پیاده روی سریع داشته باشد و یا ۳ ساعت در هفته ورزش کند و همچنین حرکات کششی در طول روز انجام دهد .

➖خانم نجات بخش گفت : ۱۵۰ دقیقه در هفته زمان مناسبی برای ورزش است .

➖دکتر نجات بخش تغذیه ، هوا ، حالات روحی و روانی ، خواب و بیداری ، حرکت و سکون و استفراغ را سته ی ضروریه خواند و گفت: این حالات ضروریات بدن است تا سلامت فرد را تأمین کند .

➖دکتر نجات‌ بخش در پایان شناخت مزاج را عامل مهمی در تأمین سلامت فرد دانست و تصریح کرد : به عنوان مثال کسی که خشم و هیجان بالایی دارد یعنی صفراوی است و فرد صفراوی باید بداند که بی خوابی باعث غلبه ی صفرا می شود . کسی که ترس دارد یعنی بلغمی است .



   چهارشنبه 22 آذر 1402نظر دهید »

 پروفسور علی کرمی در شبکه افق:
کرونا ویروس، ویروس عادی نیست و دستکاری شده است.

ژنوم ملت ایران دست آمریکاست!

 

ژنوم زعفران ایرانی توسط چند شرکت خارجی برداشته شده است. این یعنی در حالی که زعفران در کشورهای دیگر کاشته می‌شود، دقیقا طعم و مزه و رنگ زعفران ایرانی را دارد!

فقط با قطع زنجیره انتقال، می‌توان جلوی کرونا را گرفت.

 

صحبت های پرفسور علی کرمی 

   چهارشنبه 21 اسفند 1398نظر دهید »

دو راه پیشگیری و دو راه درمان کرونا از زبان آیت الله ضیایی با استناد به روایات

 

۱_دست شستن قبل از غذا به شرط آن که با آب سالم باشد و دست ها را هم خشک نکرد

۲_ فاصله گفتگو با افراد یک ذراع باشد .

داروی خوراکی 

۱_ بعد از هر وعده آب سیب مخلوط با عسل میل شود 

۲_ آب شلغم ، شلغم را بخار پز کنید و آب آن را مخلوط با عسل کنید .

 

   پنجشنبه 8 اسفند 1398نظر دهید »

کارکرد حجاب بر سلامت زنان 

 

مدرسه علمیه کوثر _ حجاب

 

به مناسبت هفته پژوهش جلسه قرآن پژوهشی با محوریت آشنایی با علومی قرآنی، صبح امروز با سخنرانی دکتر روح الله شریفی، در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد. در ابتدای این نشست؛ شریفی با اشاره به اهمیت مطالعه و تحقیق برای طلاب حوزه های علمیه، گفت: هر انسان عاقلی بدون مطالعه و تحقیق چیزی را قبول یا رد نمی کند بنا بر این ضرورت دارد درباره برخی مطالبی که بنده عرض می کنم حتما مطالعه و تحقیق کنید.

 

وی، تغذیه را مهمترین عامل سلامت و داشتن نسل سالم دانست و افزود برای سالم بودن نیاز است از مواد غذایی سالم بهره برد، نمک که از مهمترین عامل سلامت جسم است و نمک سفید ید دار که وزارت بهداشت از آن حمایت می کند سالم نیست و باعث آلزایمر می شود.

 

شریفی با بیان تفاوت وضو در بین آقایان و خانم ها، اظهار داشت: وقتی از نظر آناتومی عصب زن و مرد را مورد بررسی قرار می دهیم درمی یابیم پیام هلی الکتریکی که عامل حرکت هستند در خانم ها از روی آرنج هدایت می شود به سیستم عصب مغز انسان و در آقایان از پشت آرنج هدایت می شود و سیستم عصب مرکزی انسان مدیر فایل حافظه است.

 

این پژوهشگر افزود: اگر انسان بخواهد حافظه خوبی داشته باشد باید به طور مداوم آرنج شک عصبی بگیرد (وضو بگیرد) و بهتر است که این شک با آب خنک گرفته شود و اکر کسی فرصت برای گرفتن وضو نداشت کافی است آرنج خود را مرطوب کند تا سطح هوشیاری بالا برود.

 

وی، نور خورشید را عامل ازدیاد دهنده تقسیم سلولی یا هایپر تروفیک دانست و گفت: اگر نور خورشید به غده تیروئید آقایان بتابد، خصایص ژنتیکی آقایان بهتر رشد می کند.اما اگر این نور خورشید به گردن خانم ها بتابد، غده تیروئید هورمونی ترشح می کند به نام (T۳) که تاثیر مستقیم بر روی غده هیپوفیز خواهد داشت.

 

شریفی ادامه داد: قسمت انتهایی غده هیپوفیز تحت تاثیر هورمون T۳، هورمون DHAS ترشح می کند و این هورمون تاثیر مستقیم روی کلیه ها و رحم می گذارد.

 

وی با بیان این شبهه که زنان کشورهای غربی حجاب ندارند، اما فرزندان سالم به دنیا می آورند، گفت: طبق آمار منتشر شده از جامعه آماری کالج هاروارد، اگر یک نوزاد سندرمی یا اوتیسمی در ایران به دنیا بیاید به تناسب جمعیت در آمریکا ۱۷ برابر خواهد بود.

 

شریفی در پایان خاطرنشان کرد: حجاب الزاما برای سلامت زنان است، اما تبلیغات دشمن باعث شده تا زنان جامعه ما از آین آمارها اطلاعی نداشته باشند تا مجذوب فرهنگ برهنگی غرب شوند.

   دوشنبه 25 آذر 13981 نظر »

توصیه های دکتر روح الله شریفی مخترع بزرگ بین الملی برای یادگیری بهتر دروس در مدرسه علمیه کوثر ورامین 

 

 

 

۱_یک ساعت قبل و بعد از اذان مغرب هرگز نخوابید و هرگز مطلبی را حفظ نکنید؛ مانعی ندارد قرآن بخوانید با مطلبی بنویسید ولی به عزم حفظ چیزی مطالعه نکنید زیرا به حافظه شما آسیب جدی می زند.

2.ساعت خواب را از سر شب به تاخیر نیاندازید.

3.دروسی که در آنها فرمول و معادله هست را برای بار اول قبل از اذان صبح مطالعه و فردای آنروز بعد از اذان صبح تکرار کنید.

4.دروس حفظی و نظری را برای بار اول بعد از اذان صبح حفظ کنید و روز بعد قبل از اذان صبح تکرار کنید.

 

 

   یکشنبه 24 آذر 13981 نظر »

? جزوه تدابیر پیاده روی اربعین از دیدگاه طب سنتی ایران

 

از آن جا که این جزوه، مشتمل بر شرح اهمّ نیازمندی های طبّی زائرین اربعین، به زبانی بسیار ساده و با استفاده از نظرات و تجربیات اساتید این فنّ بوده و از این حیث نمونه مشابهی ندارد.

 

دانلود جزوه پیاده روی اربعین

   سه شنبه 16 مهر 1398نظر دهید »

بهداشت غذایی و بیماریهای داخلی 

 

سرکار خانم دکتر خراسانی متخصص بیماریهای داخلی در جلسه ای که امروز در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد گفت : از سن ۱۸ سال به بعد توصیه می شود که در هر دو سال یک بار هر فردی فشار خود چک کند .فشارهای نرمال زیر ۱۳/۵ است و از ۱۴ به بالا وارد فشار خون بالا می شود .

 

وی افزود : از سن ۲۰ تا ۵۰ سالگی از کسی فشار خون داشته باشد بیماری ثانویه محسوب خواهد شد و برای آن دنبال علت نیستیم . اما سن فشار خون زیر ۲۰ سال و بالای ۵۰ سال را باید دنبال فشار خون باشیم که شایع ترین علت ها هم علل کلیوی و فوق کلیوی است .

 

دکتر خراسانی گفت : انجام سلف ازم ( معاینه سینه ها مقابل آینه) از دوران بلوغ و به صورت ماهیانه توصیه می کنیم و انجام ماموگرافی را از سن ۴۰ سالگی بعد توصیه می شود .

 

این متخصص بیماریهای داخلی گفت : کمبود ویتامین D3 ، منیزیم و روی در خانم ها به طور شایع دیده می شود .

 

دکتر خراسانی با اشاره روش نادرست تغذیه در برخی کودکان گفت : مصرف مصوناعیات بازار و عدم دریافت کافی ویتامین ها باعث بروز زود هنگام بیماری دیابت خواهد شد بنابراین حذف کامل مواد بازاری را به تمامی افراد توصیه می کنیم .

 

دکتر خراسانی با اشاره به اصول تغذیه صحیح گفت ؛ در گام اول باید تعادل بین مواد دریافتی و تحرک فرد وجود داشته باشد و کلیه افراد از سن ۳۵ تا ۴۰ سال نیازی به دریافت کالری اضافه ندارند .

 

وی ادامه داد : مصرف رژیم غذایی غنی از سبزیجات و میوه جات و حذف کامل فست فود ها آن هم به دلیل مشکلات فراوانی که دارند را به تمامی افراد توصیه می کنیم .

 

دکتر خراسانی با اشاره به اهمیت روغن های مصرفی خوراکی گفت : باید مصرف روغن را به حداقل برسانید و از بهترین روغن موجود در بازار که روغن زیتون می باشد استفاده کنید .

 

خراسانی با اشاره انواع کم خونی و درمان آنها گفت : برای درمان کم خونی بهترین قرص های آهن ، قرص های ایرانی است که جذب بالایی دارد اما چون حالت تهوع و دل درد به فرد دست می دهد و نمی تواند تحمل کند از نمونه‌های مشابه خارجی استفاده می کنیم که جذب کمتری دارد ولی حالت تهوع ندارد .

 

دکتر خراسانی از ویتامین E ، فولیک اسد و Bکمپلکس را بهترین انواع ویتامین ها برای تقویت حافظه نامبرد و گفت : این سه نوع ویتامین را به زنان بالای ۴۰ سال توصیه می کنیم .

 

وی افزود: حفظ شعر و حفظ قرآن تاثیر چند برابری در تقویت حافظه دارد تا مصرف دارو ها .

 

دکتر خراسانی گفت : اکثر بیماریها به دلیل اختلالات غذایی است بنابراین مهمترین عامل حفظ سلامتی در افراد داشتن تغذیه مناسب می باشد .

 

خراسانی در تعریف کبد چرب گفت : اگر بیش از ۵ تا ۱۰ درصد از وزن کل کبد اگر چربی باشد ، می شود کبد چرب . بیماری دیابت باعث چربی کبد می شود .

 

وی افزود : ۴ نوع چربی وجود دارد ، تری گلیسرید ، کلسترول ، اچ دل ، ال دی ال . تری گلیسرید ارتباط مستقیم با بیماری قند و کبد چرب دارد . اچ دی ال ، چربی محافظ قند است . و تری گلیسرید زنگ خطر بیماری قند است . کلسترول و ال دی ال چربی غذایی است که در یک فرد عادی اگر از ۱۹۰ به بالا باشد باید فرد دارو دریافت کند و ورزش شروع می کند .

 

دکتر خراسانی در پایان گفت : تجویز روزه گرفتن برای بیماران را متخصص همان بیماری باید بدهد چرا که اشراف به آن بیماری و عواقب آن دارد

   یکشنبه 8 اردیبهشت 13981 نظر »

درمان کم خونی(کم بودن هموگلوبینِ خون، فقر آهن و فقر اسیدفولیک)

 

کم خونی شایع ترین بیماری در خانم هاست. از آن جا که خانم ها غالبا دارای مزاج سردی هستند، مستعد کم خونی اند. در طب اسلامی سنتی، مهم ترین و ابتدائی ترین اقدام برای درمان، پرهیزات و اصلاح تغذیه است(غذای ما، دوای ما. دوای ما، غذای ما) عامل و رافع کم خونی، خلط دم است.

 

پس راه درمان، مصرف غذاهای دم ساز(گرم و تر) و کاهش غذاهایی با طبع سرد است.

در صورت رعایت کامل نسخه، شدیدترین کم خونی ها هم ظرف مدت 40 الی 120 روز قابل درمان هستند.

 

درمان:

گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در ابتدای هر اقدامی؛ من جمله، خوردن غذا و مصرف دارو…

 

پرهیزات:

کاهش جدّی سردی ها، خصوصا: چای، عدس، گوشت گاو و گوساله، لبنیات، گوجه و خیار، هندوانه، بادمجان، سوسیس و کالباس، نوشابه و… در فصول گرمِ سال، استفاده از مقداری سردیجاتِ طبیعی، بسته به مزاج افراد مشکلی ندارد.

 

داروها

روزانه؛

ناشتا 21 عدد مویز

شبی 7 عدد انجیر

در صبحانه 7 عدد زیتون

در طول روز 3 عدد خرما

در طول روز 14عدد بادام درختی(به صورت دانه دانه و مثل آدامس جویده و) میل شود.

در طول روز خوردن شربت عسل یا شربت شیره انگور 1 الی 3 لیوان.

در طول روز یک بار از ترکیب(1عدد سیب رنده شده+ 3 قاشق غذاخوری عرق بیدمشک+ 1 قاشق غذاخوری عسل) میل شود.

یک وعده غذایی در طول روز یک پیاله ارده با شیره انگور میل شود.

هفته ای:2 الی 3 وعده شام فسنجانِ بادام درختی میل شود. (نصف بادام+ نصف گردو)

هفته ای : 1 الی 2 وعده سوپ گندم به همراه روغن زیتون میل شود.

بادکشِ خون ساز؛ 14 الی 21 مرحله یک شب در میان، در مراکز خون سازِ بدن مثل: کتف، لگن، ران ها و ساق پاها انجام شود.

انجام بادکش در دوران بارداری اصلا مجاز نیست.

خوردن میوه هایی مثل: انگور، گلابی، سیب، خربزه، به و انار شیرین توصیه می شود.

اگر خانم ها، قبل از اقدام به بارداری، موارد فوق را تا پایان بارداری رعایت کنند، دیگر به استفاده از قرص آهن، اسیدفولیک و یا هر داروی دیگری در زمینه کم خونی نیاز نخواهند داشت و ان شاالله علاوه بر درمان و رفع کم خونی، صاحب فرزندانی سالم و قوی بنیه خواهند شد.

پس رعایت موارد فوق برای همه خانم های باردار توصیه می شود، مگر خانم هایی که واقعا گرم مزاج هستند. رعایت همه موارد، درمان را تسریع می بخشد.

 

سخنان حکیم خیراندیش استادخیراندیش .

   یکشنبه 6 آبان 1397نظر دهید »

پیشگیری از خواب بد 

 

در روایات شیعه داریم کسی که می خواهد خواب وحشتناک نبیند قبل از خواب اجابت مزاج کند و دست ها را بشوید و مزمزه و استنشاق انجام دهد و مسواک بزند . سپس وضوی شرعی بگیرد و بعد از وضو این موارد را انجام دهد :

۱_ خواندن دعای « اللهم ان اسالک تمام الوضؤِ و تمام الصلاه و تمام رضوانکَ و تمام مغفرتکَ و تمام الجنه»

۲_ خواندن آیت الکرسی 

۳_ خواندن سه بار سوره قدر 

 

خواص سیاهدانه و طب معصومین ، نسخه های سید حسن ضیایی ، تالیف مجید و مهدی برزو ، نشر ابتکار دانش ، ص ۱۸۲

   چهارشنبه 3 مرداد 1397نظر دهید »

راه های ساده برای شستن و سم زدایی میوه ها 

چگونه میوه ها را بشویم تا سم از آنها خارج شود ؟

 

   شنبه 23 تیر 1397نظر دهید »

1 3 4

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 197
  • دیروز: 398
  • 7 روز قبل: 4398
  • 1 ماه قبل: 36714
  • کل بازدیدها: 829517
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 18
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 18
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 16
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1