« هر چه خیر است ....روحانیت در صف مقدم مبارزه با دشمنان است »

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد و مفسر قرآن کریم، در اولین شامگاه مراسم عزای حسینی که در حسینه قاسم بن الحسن(ع)

 

سفر اباعبدالله الحسین(ع) به سوی کربلا برای ما درس خیر است، اگر حادثه کربلا رخ نمی‌داد رابطه بین آیندگان و پیامبران خداوند قطع می‌شد، در اصل ایشان حلقه اتصال آیندگان و پیامبران هدایت هستند به همین جهت شناخت امام حسین(ع) امری لازم و ضروری است جامعه‌ای که پیرو امام حسین(ع) باشد جامعه قائم و کاملی خواهد بود.


حسن، ریشه کلمه حسین است.وجود مبارک اباعبدالله الحسین(ع) از همه جهات وجودی برتر و افضل دارند و از نظر ذات و شخصیت احسن انسانها هستند. این دسته از انسانها تا زمانی که حیات دنیوی داشتند خود را از آلوده شدن به گناه حفظ می‌کردند و این کار کوچک و آسانی نیست بلکه این امر نیاز به قدرت ایمانی و روحی محکم دارد تا انسان خود را از گناهان ظاهری و باطنی حفظ کند به همین سبب انبیای الهی، ائمه اطهار(ع) و اولیای احسن انسانها هستند.


سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) بر همه مخلوقات عالم اعم از انس و جن برتری دارد همه انسانها می‌توانند با الگوگیری از ایشان به درجات اعلی دست پیدا کنند. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: من یک بار به ابراهیم گفتم تسلیم رب، مالک و مربی خود باش، او هم پاسخ مرا داد و گفت: من تسلیم رب و مربی پروردگار جهانیان شدم؛ اباعبدالله الحسین(ع) این تسلیم را به تبعیت از حضرت ابراهیم(ع) کسب کردند خدا در قرآن کریم می‌فرماید: چه کسی در عالم دنیا در دینداری همه وجودش را تسلیم خدا کرده و بعد از این حالت تسلیم، به هر عبادت و خدمتی به خلق خدا مشتاقانه روی کرده است؛ از مصادیق اتم این آیه وجود مبارک امام حسین(ع) است. کسی از نظر دین، افضل و برتر است که علاوه بر اینکه وجود خود را تسلیم خدا کرده تابع آیین حنفی ابراهیم(ع) نیز باشد، امام حسین(ع) در همه زندگی خود حضرت ابراهیم(ع) را الگوی خویش قرار داد.


تمام ارزشهای عملی و اعتقادی حضرت ابراهیم(ع) را امام حسین(ع) به ارث برده است در زیارت وارث به این امر تأکید شده است. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: من همه خوبیها را به او دادم، ابراهیم همه شایستگی‌ها و الطاف را در قیامت دارا خواهد بود؛ در جای دیگر می‌فرماید: ابراهیم برای شما در همه عرصه‌ها اعم خوبیها، تسلیم در برابر خدا، پاکی، اخلاق، ایمان و مبارزه با ظالمان عصر خود الگو و سرمشق است؛ ایشان معلم خیر و پیشوای هدایت بود. پیامبر(ص) فرمودند: انسانها با کسانی که در دنیا سرمشق خود قرار می‌دهند محشور می‌شوند؛


جایگاه امام حسین(ع) در روز قیامت نزد خداوند است پس هر کس که با ایشان در دنیا مأنوس باشد در قیامت نیز با ایشان محشور می‌شود. امام معصوم معلم خیر است، همه لحظات سفر اباعبدالله الحسین(ع) به سوی کربلا برای ما درس خیر است، اگر حادثه کربلا اتفاق نمی‌افتاد رابطه بین آیندگان و پیامبران خداوند قطع می‌شد، در اصل ایشان حلقه اتصال آیندگان و پیامبران هدایت است، به همین جهت شناخت امام حسین(ع) امری لازم و ضروری است، جامعه‌ای که پیرو امام حسین(ع) باشد جامعه ایستاده و کاملی خواهد بود.


شنیده شده توسط فاطمه علی آبادی .طلبه پایه سوم 

   دوشنبه 12 مهر 1395


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 352
  • دیروز: 512
  • 7 روز قبل: 8237
  • 1 ماه قبل: 41099
  • کل بازدیدها: 880913
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 26
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 33
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 18
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1