« صداقت را از فاطمه سلام الله بیاموزیمانسان اگر از هوای نفس اطاعت نکند حق‌گو می‌شود. »

حوزه‌های علمیه باید استعدادیاب و هدایت‌گر طلاب باشند

 

مدرسه علمیه کوثر ورامین

 

طاهره شاکری، مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به آغاز پذیرش و جذب حوزه‌های علمیه در زمینه نظام مندسازی جذب طلاب، گفت: رشد معنوی و رشد علمی همچون دو بال پرواز برای طلبه به شمار می‌رود که اگر خللی به یکی از این دو بال وارد شود به طور قطع طلبه نخواهد توانست در این مسیر به موفقیت دست یابد.

 

وی افزود: اوج‌گیری طلبه با وجود معنویت، علم و پژوهش میسر می‌شود اگر یک طلبه فاقد این مهم باشد نه تنها خود بلکه انتظاری از او نیست که جامعه را نیز متحول کند.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین با تأکید بر اینکه مسؤولان ذی ربط باید در رشد کمی و کیفی حوزه‌های علمیه‌ دقت ویژه‌ای داشته باشند، بیان داشت: رشد کمی خوب است اما نباید از رشد کیفی حوزه‌های علمیه غافل شد برای مثال در مواجه با سیل شبهات اعتقادی نیاز است حوزه‌ علمیه به آن رشد کیفی مطلوب که بتواند تمامی شبهات را پاسخ دهد رسیده باشد.

 

شاکری ادامه داد: امروز تحول در حوزه علمیه یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب است که ضرورت آن با توجه به فضای مسموم و آلوده تبلیغاتی که هر روز دامنه آن گسترده‌تر می‌شود بر هر انسان عاقل و آگاهی محرز است.

 

وی با اشاره به دیدار شورای عالی حوزه‌ علمیه با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: امام خامنه‌ای در این دیدار فرمودند: نخبگان و فرزانگان هوشمند حوزوی باید بنشینند و برنامه‌های راهبردی حوزه‌های علمیه را تدوین کنند، این طرح نیاز به زمان دارد که با مشخص بودن هدف و دقت در تدوین برنامه، تحولی تدوین شده در حوزه‌های علمیه به دست می‌آید.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین در تبیین اینکه اگر طلاب در مسیر صحیح تربیت و در فضای علمی مناسب رشد یابند می‌توانند مهمترین پشتوانه برای اهداف نظام اسلامی به شمار آیند، گفت: طلاب تراز انقلاب می‌توانند با کادرسازی انقلابی حرکت در راه ولایت و نظام انقلاب اسلامی را هموار کنند.

 

شاکری در ادامه با بیان اینکه نظام انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهید والامقام است و امروز ما وظیفه داریم در حفظ و صیانت از آن تلاش کنیم، عنوان کرد: مسؤولان حوزه‌های علمیه در پذیرش از متقاضیان باید افرادی را که مؤمن، متعهد، مستعد و پرتلاش هستند را گزینش کنند تا بتوانند کادری را که در عرصه تبلیغ و جذب مردم به معارف بلند و غنی دین اسلام موفق هستند را به جامعه ارائه دهند.

 

وی عدم استعدادیابی از طلاب را یک نقص دانست و اظهار داشت: حوزه های علمیه باید استعدادیاب و هدایت‌گر طلاب باشند و همچنین لازم است زمینه مساعد برای طلاب فراهم باشد تا هر فردی در مسیر ذوق و استعدادش هدایت شود.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین در ادامه خاطرنشان کرد: شاگردان مکتب امام صادق(ع) نیز چنین بودند و بعضی از شاگردان حضرت در مباحث فقهی، برخی در مباحث کلامی و بعضی دیگر نیز در مباحث حدیثی فعالیت داشتند این امر بیانگر استعدادیابی در شاگردان امام صادق(ع)، ضرورت و اهمیت این موضوع را می رساند

   سه شنبه 17 اسفند 1395


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 1953
  • دیروز: 1459
  • 7 روز قبل: 7962
  • 1 ماه قبل: 42526
  • کل بازدیدها: 883148
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 16
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 27
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 18
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1