« میخواهی زیبا باشی و زیبا بمانی؟ پس بخوانبهترین دین؟ »

نه دی

نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله شد و ماندگار گردید، روزی که مردم بار دیگر به نظام اسلامی آری گفتند و با آرمان های امام(ره) و شهدا تجدید بیعت کردند.

نهم دی

9 دی فتح‌الفتوح ملتی بود که بر بومی‌گرایی در عرصه سیاست و حکومت تاکید کردند و پیوند جریاناتی که همانند جنگ احزاب درصدر اسلام عمل می‌کردند، را پاره نمودند.

روز نهم دی در واقع روز <نه> گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. مردم در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه شلیك و پشت پیكر نامبارك فتنه را به خاك مالیدند.

در این روز ماندگار و تاریخی، ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت بركاته) را شاد ساخت.

امیر حسین قاضی زاده عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز در همین رابطه حمایت از حکومت و نظام جمهوری اسلامی را دلیل پیدایش و خلق حماسه 9 دی دانست و تاکید کرد که باید این حماسه پاس داشته شود.

نماینده مردم مشهد همچنین پاسداشت 9 دی را به معنای بررسی عوامل فتنه و روش های مقابله با آن عنوان کرد تا دیگر تکرار نشود.


-دلیل پیدایش حماسه 9 دی را چه می دانید؟

اساسی ترین موضوع برای مردم دین و اعتقادات دینی است و آن ها با تمام وجود حكومت اسلامی و ارزش های اسلامی را خواستارند؛ بر همین پایه اگر احساس كنند كه حكومت در خطر است از آن حمایت خواهند كرد.

بر همین پایه مردم برای حمایت از حكومت اسلامی، حماسه 9 دی را خلق کردند.


-دشمنان کشور ما چه پیامی از حضور مردم در حماسه 9 دی دریافت کردند؟

دشمنان ما برای ایجاد استحاله در نظام جمهوری اسلامی ضمن داشتن برنامه وهدف و نقشه های متنوع و گوناگونی را آزمایش می كنند و از تمامی ظرفیت ها برای رسیدن به خواسته هایشان استفاده می كنند.

دشمنان این بار برای ضربه زدن به نظام ، از طریق انتخابات وارد عمل شدند که با پشتیبانی مردم از حكومت اسلامی مواجه شدند، این حمایت مردم این پیام را به دشمنان داد كه پشتیبان انقلابی كه 35 سال از عمر آن می گذرد، هستند و پای آن ایستاده اند.


-حضور مردم در حماسه 9 دی چقدر نشان دهنده این است که آنها پشتیبان رهبری و ولایت فقیه هستند؟

محور حكومت دینی ولایت فقیه است، حكومت دینی یعنی حكومتی که با نگاه به مكتب اهل بیت شكل گرفته است و بدون این هم قابل ترجمه نیست.

بنابراین حكومت كه می گوید در چارچوب ارزش های اسلامی و حاكمیت صالحان است، باید در عمل نیز در آن راستا حركت كند.مردم نیز در عمل و خلق حماسه 9 دی نشان دادند که پشتیبان رهبری و ولایت فقیه هستند.

دشمنان ما برای ایجاد استحاله در نظام جمهوری اسلامی ضمن داشتن برنامه وهدف، و نقشه های متنوع و گوناگونی را آزمایش می كنند و از تمامی ظرفیت ها برای رسیدن به خواسته هایشان استفاده می كنند

این مردم در گذشته یعنی در دوران صفویه، حكومت شاهان شیعه را تجربه كردند اما بعد از انقلاب اسلامی و روی كار آمدن ارزش های اسلامی، حکومت اسلامی با محوریت ولایت فقیه داشتند.حکومتی که برای حفظ آن همواره در صحنه بوده اند.


-به نظر شما برای گرامیداشت حماسه 9 دی و زنده نگه داشتن دستاورد های آن چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

موضوع 9 دی باید از حیث بروز تهدید از درون و سرمایه گذاری دشمنان برای انحراف فكری مردم و برنامه ریزی برای تغییر حكومت اسلامی مورد بررسی قرار گیرد،تهدیدی كه همچنان وجود دارد. بر این اساس باید از این زاویه به 9 دی توجه كرد تا دیگر تكرار نشود و نظام از این خطر حفظ شود.

در واقع گرامیداشت 9 دی به معنای مرور كردن وقایع است، همان كاری كه بعد از 1400 سال از عاشورا انجام می دهیم یعنی اتفاقات و وقایع عاشورا مرور می كنیم تا گرفتار آن وقایع نشویم به همین خاطر است كه می گوییم عاشورا اسلام را زنده نگه د اشته است.

عاشورا به معنای توجه به ارزش های عاشورایی است ، پاسداشت 9 دی نیز به معنای بررسی عوامل فتنه و روش های مقابله با آن است تا دیگر تکرار نشود و حتی در صورت بروز شواهدی برای تكرار، با زمینه های آن مقابله كنیم و بدانیم كه با چه خطرهایی روبرو هستیم.

 

بخش سیاست تبیان

   یکشنبه 10 دی 1396


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 882
  • دیروز: 584
  • 7 روز قبل: 6992
  • 1 ماه قبل: 45085
  • کل بازدیدها: 872676
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 16
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 15
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 17
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1