« آیا برجام سایه جنگ را از سر ایران رفع کرد ؟درخواست رهبر معظم انقلاب از دولت »

دیدار با خانواده شهید مدافع حرم مهدی حیدری 

 

شهید مهدی حیدری

 

ضمن عرض سلام بفرمایید خودتان را معرفی کنید و از شروع ازدواجتان با شهید برایمان صحبت کنید ؟

هانیه مالمیر همسر شهید مهدی حیدری . منزل پدرشهید در نزدیکی و همسایگی منزل ما بود و یک روز مادر ایشان به عنوان سرزدن به منزل ما آمدند و از پدر و مادرم مرا خواستگاری کردند .

 

ملاک شما برای ازدواج چه بود ؟

ابتدا ایشان شروع کردند به صحبت کردن و از من پرسیدند که : از کی چادر سر می کنی ؟ و من گفتم از بچگی و هیچ مشکلی با حجاب ندارم  چون پدرم روی ما بسیار حساس بود . و بعد ایشان از خودشان صحبت کردند و گفتند من حقوقم کم است ؛  ماموریت می روم ؛ حتی ممکن است شهادت هم در پیش باشد . همه این مشکلات در زندگی من خواهد بود . در مورد نماز اول وقت صحبت کردند و گفتند که با درس خواندن من مشکل ندارد و حتی مشکل هم با  سر کار رفتن ندارم ملاک من برای ازدواج ایمان ایشان بود و این که خانواده دار بودند .

 

فرزندتان بی تابی پدر را نمی کند ؟

محمد مهدی بسیار پسر عاقلی است و هیچ وقت به من نمی گوید بابا را می خواهم ولی همیشه نگران این موضوع هستم که بگوید بابای من چرا رفت ! و هر وقت که دلتنگ می شود مداحی و فیلم و عکس های آقا مهدی را نگاه می کند . بغض می کند ولی سعی می کند گریه نکند .همیشه هم می گوید ما خودمان زندگی داریم من مرد شده ام و ما از هیچ چیز نمی ترسیم .

 

از اخلاق شهید حیدری بگویید.

ایشان بسیار  صبور بود و هیچ مشکلی از نظر اخلاقی نداشت . هیچ گاه مرا به کاری مجبور نمی کرد و همیشه می گفت برای کارهایی که می خواهی انجام دهی بایدی در کار نیست اگر دوست داری انجام بده . ایشان خادم افتخاری حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام بود . و جزو مهندسین قرارگاه خاتم الانبیا بودند .

 

نحوه شهادت آقا مهدی را اگر اذیت نمی شوید برای ما بگویید .

آقا مهدی وقتی خواستند بروند سوریه 40 روز مرخصی گرفتند و در حال مرخصی به سوریه رفتند .در خانطومان ساعت 9 صبح به تک تیر انداز به پشت سرایشان تیر می زند و داعش ایشان را به عنوان تله نگه می دارد و ایشان تا 4 بعدالظهر زنده بودند و دوستانش می گفتند که وقتی فریاد می زدیم مهدی جان خوبی  . حرف نمی توانست بزند فقط صدای خرخر یازهرا سلام الله را می شنیدیم و با دست اشاره می کرد که نیایید سمت من و ایشان ساعت 4 بعداز ظهر شهید شدند .جسم ایشان را بعد از 4 ماه برای ما آوردند و البته خیلی از جسم ایشان هم نیامد .

 

 

   سه شنبه 2 خرداد 1396
نظر از: حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت [عضو] 

شهدا گژینش می گردند و بعد شهید می شوند

1396/03/04 @ 13:58
نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 

با سلام و احترام
ضمن تشکر مطلب شما در منتخب ها درج گردید
موفق باشید
——–
مقام معظم رهبری: 3 خرداد 1396
«… خاطرات دوران دفاع مقدس یک ثروت ملی است … انتقال این خاطرات به جامعه، یک صدقه و حسنه و یک انفاق بزرگ معنوی است و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند در واقع واسطه‌های رزق معنوی و الهی به کشور هستند….»

1396/03/04 @ 00:55


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 1373
  • دیروز: 1017
  • 7 روز قبل: 4504
  • 1 ماه قبل: 25548
  • کل بازدیدها: 842463
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 21
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 25
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1