« زیباترین جملات حکمت ، مناجات و ادبملاک سنجش ایمان در اسلام »

 حجت الاسلام محمدسعید مهدوی کنی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به ویژگی‌های برجسته آیت‌الله مهدوی کنی، گفت: رهبر معظم انقلاب درباره ایشان فرمودند که انقلابی صریح بود و در ابراز موضع سیاسی خود هرگز درنگ نکرد جز آنجا که مصلحت اسلام، انقلاب و نظام اسلامی ایران اقتضا کرد.

 

 

اخلاص ریشه ماندگاری نام و یاد آیت‌الله مهدوی کنی

آیت الله مهدوی کنی توجه عمیق داشت که هرآنچه انجام می‌دهد در مسیر خدا باشد به این دلیل موقعیت‌های بالای اداری و سیاسی در کشور را داشتند و تا به انتها رهبری یکی از جناح‌های فکری و ریشه‌ای این انقلاب را به عهده گرفتند.


آیت‌الله مهدوی کنی زمانی که احساس کردند کشور نیازمند ایجاد و تقویت مراکز علمی است، جایگاه‌های اداری و سیاسی خود را رها کردند و به این امر همت گماشتند و تا پایان زندگی جایگاه اقامت و زندگی خود را در مدرسه مروی قرار دادند و سعی کردند که شاگردانی نمونه برای اسلام، انقلاب و ولایت تربیت کنند.


آیت‌الله مهدوی کنی با این فداکاری بسیاری از موقعیت‌ها چه در فضای علمی و تدریس و بحث در قم و چه سمت اداری و مسؤولیت سیاسی به نفع ارتقای فرهنگ این مملکت کنار گذاشت و در موقعیت معلمی قرار گرفت و هر روز در دسترس شاگردان خود قرار داشت.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه بخشی از سخنان آیت‌الله مهدوی کنی در یکی از خطبه‌های نماز جمعه تهران و توصیه این رییس فقید مجلس خبرگان رهبری به مسؤولان کشور در حفظ انقلاب اسلامی پرداخت که در بخشی از این سخنان آمده است:

اگر یک حرکتی با یک انگیزه و علتی شروع شود برای بقای آن حرکت باید همان علت را و هم سنخ آن علت باقی بماند تا آن شیء باقی بماند اما اگر علت عوض شود و شکل آن تغییر کند، آن معلول و پدیده اولی نمی‌تواند دوام داشته باشد چون هیچ موجودی بدون علت موجود نمی‌شود.

دیدگاه آیت‌الله مهدوی کنی درباره تفکر سازش با آمریکا

من از شما می‌پرسم، از آنهایی که در مقابل این مردم موضع‌گیری می‌کنید و در برابر خط امام و رهبر معظم انقلاب موضع‌گیری کردید و می‌دانم اشتباه کردید؛ به نظر شما علت پیدایش این انقلاب چه بود و چه چیزی منشأ پیدایش این انقلاب شد؛ مردمی که با شعار تکبیر و استقلال جمهوری اسلامی سینه سپر می‌کردند.


باید برای تداوم انقلاب از همان علت استفاده کرد و اگر غیر از این باشد انقلاب از مسیر خود منحرف می‌شود. از نظر جامعه‌شناسی علت شکست هر انقلاب جدا شدن از مسیر اصلی انقلاب خود است، شما خیال کردید آمریکا و صهیونیست‌ها دشمنان بشریت آسوده نشسته‌اند که شما هر کاری می‌خواهید انجام دهید.


آنها فهمیده‌اند که انقلاب ما را تنها با سلاح نمی‌توان از بین برد؛ مردمی که با محبت علی‌(ع) و عشق به فرزند علی قیام و انقلاب کرده‌اند با مسلسل از میدان به در نمی‌روند؛ مسؤولان این حقیقت را بپذیرند که این ملت به خاطر اسلام قیام کرده و راه نجاتش همان اسلام است و غیر از این نیست.


اگر در این مسأله ذره‌ای سازشکاری و گذشت شود انقلاب ساقط خواهد شد و هیچ شکی نیست، دولت، مجلس و کسانی که مسؤولیت در این مملکت می‌پذیرند باید هیچ گونه انحرافی از مسیر اسلام و مکتب پیدا نکنند و مبادا هوای نفسانی و خواهش‌های شخصی سبب انحراف از این مسیر نشود.



سخنان آیت الله محمد سعید مهدوی کنی ، شنیده شده .

   جمعه 30 مهر 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 
5 stars

ممنون از حضورتون

1395/07/30 @ 23:15


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 1218
  • دیروز: 1174
  • 7 روز قبل: 5790
  • 1 ماه قبل: 46224
  • کل بازدیدها: 876360
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 13
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 24
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 17
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1