« الا ای محرم!تجلی ولایت در نامه ای به معاویه... »

زیارت عاشورا 

 

 

حسین (ع) سرور و سالار شهیدان و بهترین آرامش‌دهنده و شفاعت کننده است، و البته قرائت زیارت عاشورا، راهی برای نزدیکی به سیدالشهدا (ع)، تعجیل در دعاها و حاجات خیر و گشایش مشکلات است.

قرائت زیارت عاشورا، مهم‌ترین آیین ماه محرم‌الحرام است و ما شیعیان با خواندن این زیارت به سرور و سالار شهیدان سلام می‌دهیم و از شالوده ستم و ظلم بر آن عزیز، بیزاری می‌جوییم.

 


حسین (ع) یعنی عشق


حسین (ع) زیباترین واژه هستی است، حسین (ع) یعنی عشق، عشق به همه خوبی‌ها، حسین(ع) شخصیتی است که خداوند در روز عرفه، نخست به زائران سیدالشهدا (ع) نظر می‌کند، بعد به زائران خانه خودش.

حضرت امام صادق (ع) می‌فرماید: «هر کس به وسیله خواندن زیارت عاشورا، جدم حسین (ع) را زیارت کند، چه از راه دور یا نزدیک، به خدا قسم خداوند هر حاجت مادی و معنوی داشته باشد، به وی می‌دهد».

بی‌شک با عشق و ارادت به سالار شهیدان کربلا می‌توان سریع‌تر و مطمئن به هدف رسید.

 

زیارت شریف عاشورا راهی سریع برای رسیدن به حسین(ع)


برای رسیدن به محبت، عشق و علاقه امام حسین (ع) هم راه‌های گوناگون وجود دارد، اما راهی که سریع‌تر می‌توان به وسیله آن به بارگاه سرور و سالار شهیدان راه یابید و جزو شیفتگان و عشاق سیدالشهدا (ع) شوید، از طریق قرائت زیارت عاشورا و به ویژه مداومت به خواندن این زیارت شریف است.

زیارت عاشورا از احادیث قدسی است و روایت صفوان در مورد زیارت عاشورا، بیان کننده این امر است که جبرئیل امین این زیارت را از طریق خداوند متعال برای پیامبر بزرگوار اسلام (ص) قرائت کرد و این زیارت از طریق معصومان (ع) به امام باقر (ع) رسید و از طریق این امام معصوم (ع) به دست شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) رسیده است.

ائمه اطهار (ع) ما شیعیان، به ویژه آقا و سرورمان امام زمان (عج) تاکید به خواندن و مداومت به خواندن زیارت شریف عاشورا داشته‌اند. در ملاقاتی که سید رشتی با امام عصر (عج) داشته‌اند، ایشان به سید رشتی می‌فرمایند «چرا عاشورا نمی‌خوانید و بعد سه بار می‌فرمایند: عاشورا، عاشورا، عاشورا».


زیارت عاشورا شاه‌کلید رفع مشکلات است


امام صادق (ع) به صفوان می‌فرماید «زیارت عاشورا را بخوان و از آن مواظبت کن؛ به درستی که من چند خیر را برای خواننده آن تضمین می‌کنم، نخست زیارتش قبول شود، دوم سعی و کوشش وی شکور باشد، سوم حاجات او هرچه باشد از طرف خداوند بزرگ برآورده شود و نا امید از درگاهش برنگردد، زیرا خداوند وعده خود را خلاف نمی‌کند». (بحارالانوار - جلد 98 - ص 300).

امام صادق (ع) به صفوان می‌فرماید: «هر گاه حاجتی پیدا کردی، این زیارت را بخوان که برآورده می‌شود».

چه حال و هوای خوشی دارد، قرائت زیارت عاشورا در محرم‌الحرام و چه زیباست به یاد همه حاجت‌مندان بودن در هنگام زمزمه این زیارت شریف. التماس دعا.

 

برگرفته از سایت بیتوته

 

   سه شنبه 29 مهر 1393
نظر از: مدرسه علميه فاطميه كرمان [عضو] 

عالی بود ضمنا رحلت حضرت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت می گویم

1393/07/30 @ 09:25
نظر از: رحیمی [عضو] 

صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام

ای حسین…
زندگی بی تو پیچ و خمی کور است که آخر به بن بستی عقیم می رسد و من مانده ام آنها که تو را ندارند چگونه این نامعادلات بی جواب را حل خواهند کرد…

التماس دعا - یا علی

1393/07/30 @ 08:23
نظر از: مریم [عضو] 

سلام دوست عزیز خداقوت
دستتون درد نکنه مطلب بسیار مفیدی بود.
دوست عزیز بروزم ومنتظر حضور تون دروبلاگ عطر یاس
مارو از نظرات سازنده خودتون بهره مند بفرمائید.
یاعلی

1393/07/29 @ 23:51


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 2
  • دیروز: 1606
  • 7 روز قبل: 5138
  • 1 ماه قبل: 45669
  • کل بازدیدها: 875186
رتبه وبلاگ