« اگر دین ندارید آزاده باشیدکاروان بنی اسد »

بهرگیری از فرصت ها 

 

 

امام حسین را در کربلا کشتند. خدایا عذاب قاتلین را روز به روز زیادتر بفرما. امام حسین که کشته شد، سکوت و خفقان بود. نه امام سجاد حوزه علمیه داشت، نه نماز جمعه داشت، خوب چطور این دین را نگه دارد؟ یک چند راه امام سجاد به عنوان یک خلاق ابتکار کرد. یکی اینکه برده خریدن آزاد بود. افراد برده‌ها را می‌خرید و می‌گفت: اینها برده‌های من هستند. برده‌ها در خانه در قالب خدمات خدمت می‌کردند. با این برده‌ها در خانه کار می‌کرد. چون برده‌ها دیگر نماز جمعه و حوزه علمیه نبود. با برده‌ها کار می‌کرد و اینها را تربیت میکرد. شب عید فطر هم همه را آزاد می‌کرد. یعنی یک دانشکده سری بود در قالب برده‌داری. طرح‌های مختلفی است

 

 

شما نگاه کنید از یک شیر چقدر فرآورده درست می‌کنند؟ ماست و اسفناج، ماست و لبو، ماست و خیار، ماست و نعناع، ماست و بادمجان،انواع رقم چیزهای مختلفی درست می‌کنند و تنوعش را زیاد می‌کنند. قرآن می‌گوید: از یک در وارد نشوید. از هر دری می‌شود وارد شد.  امام سجاد چه کرد؟ از در برده‌داری، وقتی نماز جمعه ندارد، حوزه علمیه ندارد، برده خریدن آزاد بود. برده می‌خرید و در خانه کار می‌کرد، امتحان هوش، چه شبی آزاد می‌کرد؟ شب عید فطر! این یک طرح.

 

طرح دوم دعا بود. امام سجاد می‌دید خلیفه وارد شد، همه می‌گفتند: برپا. عجب! این جنایتکار وارد شده و همه هم به احترامش بلند شدند. صحنه را که می‌دید دعا می‌خواند.

 

لا به لای دعا می‌گفت: مردم غلط کردی برپا! خدایا اگر زین‌ا‌لعابدین بخاطر ظالمین بلند شده احترام کرده ببخشد. اگر زین‌العابدین دوات ظالمی را جوهر ریخته ببخشیم. اگر زین ‌العابدین در صورت ظالمی خندید، ببخشیم. اگر زین‌ العابدین به ظالمی دعا کرده ببخشیم. یعنی به مردم می‌گفت: کار شما اشتباه است. اینها مهم است. راه‌های مختلفی انبیای ما داشتند.

ما ۳۵۰ رقم نماز داریم. بعضی از نمازهای توسل است. ولی در توسل عین توحید است. بالاترین شخصیتی که با آن متوسل می‌شویم حضرت مهدی است. از بهترین جاها مسجد جمکران است. مسجد جمکران می‌رویم دو رکعت نماز امام زمان بخوانیم، توسل به امام زمان می‌کنیم. در توسل به امام زمان صد بار می‌گوید، باید بگویی: «ایاک نعبد و ایاک نستعین» فقط بنده تو، فقط از تو کمک می‌خواهم. این توحید است. یعنی توسل ما عین توحید است. 


این وهابی‌ها متوجه نیستند. می‌گویند: شما متوسل می‌شوید مشرک هستید. باید یا الله بگویید. می‌گوییم: بابا یا صاحب الزمان ما هم یا الله است. چون در مسجد جمکران که متوسل به حضرت مهدی می‌شویم صد بار «ایاک نعبد» می‌گوییم. یعنی در توسل ما هم توحید است. کارهای خاصی را می‌توانیم انجام بدهیم که امام سجاد کرد.


جوان‌ها یادتان نمی‌آید. امام برای اینکه به شاه سیلی بزند، کارهای خاصی انجام می‌داد. مدیریت او مدیریت بحران بود. یازدهم محرم سخنرانی کرد، سخنرانی امام زین العابدین در کوفه و شام، همه ابتکار بود. کوفه چه بیانی داشت و شام چه بیانی داشت؟ این زن‌هایی که هنرمند هستند از پوست پرتقال مربا درست می‌کنند. امام زین العابدین از آخوند درباری که روی منبر ستایش یزید را می‌کرد، این آخوند جای او منبر رفت، یک سخنرانی کرد و در جمعیت هم گفت: تو برای رضای یزید غضب خدا را خریدی و متوجه نبودی چه کردی؟ اینکه انسان بفهمد چه باید بکند.


امام سجاد از پاره وقت‌ها استفاده می‌کرد. یک صحنه می‌دید از آن صحنه استفاده می‌کرد.

از هیچ، چیزی درست می‌کرد. امام سجاد خوب استفاده کرد. با نمازها و دعاهایش، همه امام‌های ما اینطور بودند.



سخنان حجت الاسلام قرائتی. شنیده شده .۹۵/۷/۲۲، 

   شنبه 24 مهر 1395


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 2205
  • دیروز: 1459
  • 7 روز قبل: 7962
  • 1 ماه قبل: 42526
  • کل بازدیدها: 883148
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 16
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 27
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 18
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1