« استفتائات رهبر انقلاب در مورد کالای وطنیعرضه اعمال به امام زمان علیه السلام »

رهبر انقلاب در مراسم بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام_خمینی (ره):

 

یکی از عناوین و اوصافی که درباره‌ی امام راحل عظیم‌الشأن کمتر به‌کار رفته، یک عنوان جامع است که من این‌جور تعبیر می‌کنم: مؤمن ، متعبد ،انقلابی ، ما امام را با صفات متعددی همواره توصیف می‌کنیم اما این صفت که ما کمتر امام را با آن توصیف کرده‌ایم یک صفت جامع است.

امام مؤمن است، متعبد است و انقلابی است.

رهبر انقلاب، صبح امروز:

امام، امام_انقلاب بود.


قدرت‌های مادی هم که نسبت به امام همواره غضبناک بودند و از امام می‌هراسیدند، بیشتر به خاطر این صفت انقلابی‌گری بود. امروز هم دشمنان ملت با خصوصیت انقلابی‌گری او دشمنند. اساساً قدرت‌های مادی از کلمه‌ی انقلاب وحشت می‌کنندامام_انقلابی_ما کشور را به‌وسیله‌ی انقلاب از منجلاب‌ها بیرون کشید. امام، مسیر و ریل را به سمت هدف‌های بزرگ عوض کرد؛ این هدف‌ها خلاصه می‌شود در حاکمیت دین خدا.

رهبر انقلاب: بعد از رحلت امام، هر جا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم؛ هر جا از انقلابی‌گری و حرکت_جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم. این یک واقعیت است. بنده در این سال‌ها خودم مسئول بودم؛ اگر تقصیری در آن باشد متوجه این حقیر هم هست .

مخاطب این سخن نسل امروز و نسل فردا و نسل فرداهای بعد است. همه مخاطب این سخن‌اند؛ می‌توان این راه را با شیوه‌ی انقلابی حرکت کرد؛ آن‌وقت پیشرفت قطعی است.

رهبر انقلاب: همه باید انقلابی باشند؛ این خطاست که گمان کنیم انقلابی فقط آن کسی است که در کنار امام بوده؛ اگر معنای انقلاب را این بگیریم، انقلابی، همین ما پیر و پاتال‌ها خواهیم بود.

انقلاب برای همه است؛

جوان‌ها انقلابی‌اند و می‌توانند انقلابی باشند/ با شاخص‌های انقلابی‌گری، یک جوان امروز می‌تواند از من سابقه‌دار در انقلاب انقلابی‌تر باشد.

رهبر انقلاب: این خطاست که خیال کنیم انقلابی یعنی افراطی. این دوگانه‌هایی که سوغات بیگانه‌ها و حرف دشمنان ایران است، نباید در فرهنگ سیاسی ما جا باز کند. اینها انقلابی را می‌گویند تندرو، غیرانقلابی را می‌گویند میانه‌رو؛ این یک دوگانه‌ی بیگانه است.

شاخصهای انقلابیگری

رهبر انقلاب:من پنج شاخص انقلابی‌گری را ذکر می‌کنم که ما، هر جا هستیم باید سعی کنیم در خودمان این پنج شاخص را ایجاد و حفظ کنیم. این شاخص‌ها در همه‌ی افراد ملت ایران می‌تواند وجود داشته باشد:

۱. پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب

۲. هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها

۳. پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ی کشور

۴. عدم تبعیت از دشمن و جهاد کبیر

۵. تقوای دینی و سیاسی

پایبندی به استقلال

رهبر انقلاب: یکی از شاخص‌های انقلابی‌گری، پایبندی به استقلال است؛ حفظ استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی/ استقلال فرهنگی از همه‌ی اینها مهم‌تر است؛ مسئله‌ی مهندسی اطلاعات و این ابزارهای جدید که همه برای تسلط بر فرهنگ یک کشور هستند؛ بنده با این حرف نمی‌خواهم بگویم این ابزارها را از زندگی خودمان خارج کنیم؛ نه! اینها می‌توانند مفید واقع بشوند اما سلطه‌ی دشمن را از این ابزارها بایستی سلب کرد.

نمی‌توانیم برای اینکه رادیو و تلویزیون داشته باشیم، آنها را به دست دشمن بدهیم؛ اینترنت هم همین است؛ امروز در اختیار دشمن و وسیله و ابزار نفوذ و سلطه‌ی فرهنگی دشمن است.

رهبر انقلاب: استقلال_اقتصادی یعنی هضم نشدن در هاضمه‌ی اقتصاد جامعه‌ی جهانی.  آمریکایی‌ها بعد از مذاکرات گفتند معامله‌ی هسته‌ای باید موجب ادغام اقتصاد ایران در اقتصاد جهانی بشود .ادغام اقتصاد یک کشور در اقتصاد جهانی، افتخار نیست، خسارت است .مقصود آنها در تحریم، فلج کردن اقتصاد ایران بود، حالا هم از جمله اهدافشان بلعیدن اقتصاد ایران به‌وسیله‌ی هاضمه‌ی اقتصاد بین‌المللی است که سردمدار آن آمریکا است .

استقلال اقتصادی تنها با اقتصاد_مقاومتی به‌دست می‌آید.

رهبر انقلاب: هر کسی که در جهت اسلام حرکت می‌کند، اگر به آمریکا اعتماد کند، خطای بزرگی مرتکب شده . عمده‌ی دشمنی‌ها از سوی آمریکا و انگلیس_خبیث است .حالا هم به مناسبت سالگرد امام، دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس علیه امام به‌اصطلاح سند منتشر می‌کند؛ علیه امام_پاکیزه و مطهر! سند را از کجا آوردند؟ از مدارک آمریکایی! آمریکایی که هواپیمای مسافربری را سرنگون می‌کند، از جعل_سند ابایی دارد؟ دشمنی انگلیس‌ها این‌گونه است.

تجربه‌ی مذاکرات هسته ای را نباید فراموش کنیم

رهبر انقلاب: تجربه‌ی مذاکرات  هسته ای را نباید فراموش کنیم؛ این تجربه این است که اگر ما کوتاه هم بیاییم، آمریکا دست از نقش مخرب خود برنمی‌دارد.  برادران و فعالان پرتلاش ما در مذاکره با ۱+۵ به نتایجی رسیدند، جمهوری اسلامی تعهدات خود را انجام داد، آمریکای بدقولِ بدعهدِ بدحساب دارد دبه می‌کند؛ تا الآن دبه کرده است/ در هر زمینه‌ی دیگری هم که شما با آمریکا بحث و مجادله کنید، اگر شما کوتاه بیایید، او کوتاه نخواهد آمد.

اتحاد دولت و ملت را به هم نزنید

رهبر انقلاب در واکنش به شعارهای برخی حاضران در مرقد امام: این توصیه را توجه کنید؛ آن‌وقت ممکن است در بعضی از این شعارها تجدیدنظر کنید/ اتحاد دولت و ملت را به هم نزنید. ممکن است شما از یک دولتی خوشت بیاید، از یک دولت دیگر خوشت نیاید، اشکالی هم ندارد؛ رقابت‌های انتخاباتی به جای خود، اختلاف‌نظرها به جای خود، حتی انتقاد هم به جای خود! اما دولت و ملت باید همه در کنار هم باشند.


دیده شده در کانال : http://telegram.me/joinchat/BVJQOTudY71xuff_eM03yg. Khamenei_ir

   جمعه 14 خرداد 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: ناشناس [بازدید کننده]
ناشناس
5 stars

شاخصه هاي خيلي ارزشمندي بود.

1395/03/14 @ 17:21


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 241
  • دیروز: 398
  • 7 روز قبل: 4398
  • 1 ماه قبل: 36714
  • کل بازدیدها: 829517
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 18
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 18
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 16
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1