« حکومت مهدی علیه السلامانتظار فرج »

 پیام به مناسبت آغاز به کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

 

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مراسم افتتاحیه‌ی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با سپاس از حضور حماسی مردم در انتخابات مجلس قانون‌گذاری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به دنبال کردن الزامات تحقق اقتصاد مقاوم و گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی، و همچنین پرهیز از سرگرم شدن به زایده‌های جناحی و غالب ساختن انگیزه‌های شخصی بر مصالح عمومی توصیه و خطاب به آنان تأکید کردند: وظیفه‌ی انقلابی و قانونی شما آن است که مجلس را سنگری استوار در برابر ترفند و فسون و افزون‌خواهی گستاخانه‌ی استکبار و نقطه‌ی اتکای درخشانِ مردم مؤمن و انقلابی بسازید.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که صبح امروز (شنبه) از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه‌ی دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی قرائت شد، به این شرح است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌

آغاز دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در ماه مبارک شعبان را که ماه معنویّت و خشوع و ماه اعیاد بزرگ مذهبی است، به ملّت عظیم‌الشّأن ایران اسلامی و به شما برگزیدگان و پذیرندگان مسئولیّتهای بزرگ تبریک میگویم و از آحاد مردم عزیز که با حماسه‌ی انتخابات، چرخه‌ی بی‌وقفه‌ی قانون‌گذاری را تداوم بخشیده و حلقه‌ی دیگری بر این زنجیره‌ی حیاتی افزوده‌اند، سپاسگزاری میکنم. این همه، برآمده از توفیق الهی و نشانه‌ی لطف و رحمت ذات اقدس او است که دست قدرت بی‌همتا را مددکار ملّت و کشور و نظام اسلامی ساخته است.

دل و زبان از سپاس‌گویی این نعمت ناتوانند. ملّت ایران با حضور حدّاکثری در انتخابات پر اهمّیّت مجلس قانون‌گذاری، بیعت دیرین خود با نظام جمهوری اسلامی را بار دیگر تکرار کردند و با این زبانِ رسا به بدخواهان پاسخ گفتند.

وفاداری ارزشمند ملّت، مسئولان نظام را در بخشهای گوناگون به احساس مسئولیّت و شکر نعمت فرامیخواند.

ذمّه‌ی ما مسئولان، اکنون سنگین‌بارتر از گذشته است.

سوگند نمایندگان -که در نخستین روزِ کاریِ خود اداء خواهند کرد و سوگندی شرعی و الزام‌آور است- سرفصل‌های اساسیِ وظایف نمایندگی در مجلس را بیان کرده است؛ شما برادران و خواهران محترم میتوانید با حکمت و خردمندی و اخلاص و پارسایی، این وظایف را در خلال عمل قانونی خود -که عمدتاً قانون‌گذاری و نظارت است- تحقّق بخشیده، نزد خدا و خلق سرافراز گردید.

در این صورت است که مجلس شورای اسلامی را در جایگاه ویژه‌ی خویش یعنی «در رأس امور کشور» نگاه خواهید داشت.

شرایط طوفانی منطقه و جهان و ماجراجویی‌های بین‌المللی سلطه‌گران و اتباعشان، ایران اسلامی را با اوضاع پیچیده‌تری از گذشته روبه‌رو ساخته است.

اقتدار کشور برای مواجهه با این شرایط، به هوشمندی و عزم راسخ و در دست داشتن ابتکار عمل از سوی همه‌ی مسئولان نیاز دارد.

وظیفه‌ی انقلابی و قانونی شما نمایندگان محترم آن است که مجلس را سنگری استوار در برابر ترفند و فسون و افزون‌خواهی گستاخانه‌ی استکبار و نقطه‌ی اتّکای درخشانِ مردم مؤمن و انقلابی بسازید.

تحقّق بخشیدن به اقتصاد مقاوم با همه‌ی الزامات قطعی آن و نیز تلاش مجدّانه برای گسترش و ژرف‌سازی فرهنگ اسلامی، دو اولویّت فوری کنونی است.

اولویّتهای مهمّ دیگری در بخشهای گوناگونِ مربوط به اقتدار ملّی و استحکام امنیّت و مصونیّت کشور، وجود دارد که تضمین‌کننده‌ی استقرار عدالت اجتماعی و استقلال و پیشرفت کشور است.

شناخت این اولویّتها ازجمله‌ی وظایف نمایندگان و در دسترس ذهن هوشمند آنان است.

نمایندگان محترم را به توکّل و حُسن ظن به وعده‌های خداوند قادر و استقامت در صراط مستقیم الهی توصیه میکنم و از سرگرم شدن به زائده‌های جناحی و غالب ساختن انگیزه‌های شخصی بر مصالح عمومی بر حذر میدارم.

لازم میدانم از نمایندگان محترم مجلس نهم و رئیس پر تلاش و خدوم آن و همه‌ی هیئت رئیسه، و نیز از همه‌ی دست‌اندرکاران انتخابات مجلس دهم، در همه‌ی بخشهای آن صمیمانه تشکّر و قدردانی کنم.

یاد امام راحل عظیم‌الشّأن و شهدا و ایثارگران این راه را گرامی میدارم، و با سلام و تعظیم به حضرت ولی‌الله الاعظم (ارواحنا فداه) توفیقات همه‌ی شما را از خدای متعال مسئلت میکنم.

و السّلام علیکم و رحمةالله و برکاته‌

دیده شده در :http://farsi.khamenei.ir

   شنبه 8 خرداد 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: رحیمی [عضو] 
5 stars

با سلام

پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند:
مَن تَعَلَّمَ حَدِيثَينِ اثنَينِ يَنفَعُ بِهِما نَفسُهُ و يُعَلِّمُهُما غَيرَهُ فَيَنتَفِعُ بِهِما كانَ خَيرا مِن عِبادَةِ سِتّينَ سَنَةً ؛
هر كس دو حديث بياموزد كه هم خود از آنها بهره برد و هم به ديگرى آموزش دهد كه او نيز از آنها سود برد ، عمل او از شصت سال عبادت بهتر است .
بحار الأنوار ، ج 2 ، ص 152

یا علی علیه السلام

1395/03/09 @ 23:18
نظر از: ناشناس [بازدید کننده]
ناشناس
5 stars

اميدوارم به توصيه هاي رهبر عمل شود

1395/03/08 @ 17:41


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 243
  • دیروز: 398
  • 7 روز قبل: 4398
  • 1 ماه قبل: 36714
  • کل بازدیدها: 829517
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 18
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 18
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 16
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1