« دانلود کتاب سوابق دکتر حسن روحانیولادت حسین علیه السلام »

خلع سلاح ناجا به بهانه یک فیلم

به گزارش مشرق؛ مسعود یارضوی فعال رسانه‌ای در کانال خود نوشت:

درباره فیلمی که اخیراً از برخورد گشت ارشاد با یک خانم قانون‌شکن منتشر شد و انتقادهای پیرامونی آن، چند گفتنی و دانستنی وجود دارد:

اول: مجرم به لحاظ شرعی و قانونی حقوقی حتی فراتر از شهروندان معمولی دارد. اما اکثریت این حقوق پس از الصاق دستبند به دستانش است نه قبل از آن!

 

در واقع قانون و عقل برای پیش از این لحظه مجبور است دست پلیس را در چارچوب‌های قانونی از جمله اخطار، شلیک، ضرب و شتم و غیره باز بگذارد. به سخن دیگر اینکه فکر می‌کنید چرا پلیس‌ها تفنگ یا باتوم دارند؟! دلیلش ساده است. چون هیچ مجرمی خودش دستانش را به دستبند نمی‌سپارد و لذا برای دستگیری او و در صورت عدم تمکین به اخطار پلیس، به خشونت نیاز است.

 

دوم: در کجای دنیا ابتدا به ساکن قانون می‌شکنند، بعد به پلیس مملکت می‌گویند «مگر ارث پدرت است؟»  به او می‌گویند «بی‌شرف»؟! و پلیس هم مثل زردنبو می‌ایستد و تماشا می‌کند؟ (مثل روایت منتشره در همین فیلم) مجازات این کار تنها در آمریکای کدخدا! اعدام در لحظه است. در جاهای دیگر را نمی‌دانم؟!

 

سوم: نمی‌دانم وزیر محترم کشور با این روندی که در قبال نیروی انتظامی پی گرفته‌اند، به کجا خواهند رفت؟! اینکه در درگیری مسلحانه خیابانی به مأموران اجازه استفاده از سلاح داده نشود تا اینکه بروند زیر اتوبوس محمد ثلاث و له شوند و بمیرند.

 

اینکه در قبال پاکستان سعودی و روشن کردن تکلیف مرزهایش بی در و پیکرش انقدر شاهد اهمال باشیم که سالی چند مرزبان ما کشته شوند و به گروگان بروند. و اینکه به جای دفاع از پلیس کشور، با شانتاژ یک جوجه اردک زشت (مسیح علینژاد)در خارج از کشور، دستور بررسی فیلمی داده شود که به گواه شرع و قانون، هیچ خلاف قانون مصرّحی از سوی پلیس در آن نیست… جملگی از نظر من رمق بچه‌های ناجا را می‌گیرد و معلوم نیست چه ناامنی‌های بزرگی را شامل مردم، کشور و همین آقایان و خانم‌های منتقد کند!

 

فیلم را ببینید 

   شنبه 1 اردیبهشت 1397


فرم در حال بارگذاری ...