« علت ایجاد حکومت اسلامیبه آمریکا اعتماد نکنید »

جلسه اخلاق ؛ بصیرت افزایی


 

سید رضا طباطبایی، استاد دانشگاه، امروز در مدرسه علمیه کوثر ورامین درباره اهمیت بصیرت افزایی و حماسه نه دی، گفت: نه دی به معنای واقعی یک حماسه است، خداوند در این روز فتنه بزرگی را جمع کرد و در هم پیچید.

 

وی با اشاره به اصل انقلاب، بیان داشت: انقلاب اسلامی یک حادثه بزرگ و بی‌نظیر در طول تاریخ و سطح جهان بود امروز در دنیا حوادث بسیاری ایجاد می‌شود اما هیچ یک همانند انقلاب ایران نیست تا بزرگان و اندیشمندان را برای بررسی ابعاد مختلف آن به بحث و گفت‌وگو وادار کند.

 

طباطبایی با مقایسه عظمت انقلاب ایران با دیگر انقلابها و تحولات، ابراز کرد: انقلاب اسلامی در اصل یک حرف نو و جدیدی را در دنیا مطرح کرد حکومت دینی، تاثیر پذیری زندگی اجتماعی انسان از دین و اداره جامعه با عنایت به احکام دین مبین اسلام چیزی بود که به واسطه انقلاب اسلامی مطرح شد.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: پایه انقلاب اسلامی، مبانی اصیل اسلام بود در حالی که قبل پیروزی انقلاب اسلامی انقلابها و تحولاتی که در جهان رخ می‌داد حول دو محور و مسلک رایج آن زمان یعنی متاثر از اردوگاه غرب که بر اساس لیبرالیسم غربی بود و یا متاثر از مارکسیسم در تحت رهبری شوروی آن زمان بود که این دو مکتب به شدت در تقابل یکدیگر بودند.

 

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی برخلاف این دو تفکر رایج محقق شد زیرا انقلاب اسلامی نه لیبرالیسم و نه مارکسیسم را قبول نداشت، انقلاب اسلامی در حقیقت یک الگو و راه جدیدی را با اتکا به مبانی نورانی اسلام باز کرد تا بشریت بتواند به سعادت برسد.

 

طباطبایی با اشاره به جبهه‌گیری دیگر تفکرات در برابر انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی یگانه تفکری بود که دو اردوگاه غرب و شرق دربرابر آن ایستادند و این صف آرایی نشان از عظمت و ارزشمندی انقلاب اسلامی داشت و ریشه همه دشمنی‌هایی که امروز دشمنان با انقلاب اسلامی دارند همین مساله است چرا که اگر انقلاب اسلامی به اهداف خودش دست پیدا کند بشریت را کامل به خود جذب خواهد کرد و خط بطلانی به تفکرات غیر الهی خواهد کشید.

 

این استاد دانشگاه اضافه کرد: امروز دشمن با بحران سازی و دست انداز ایجاد کردن سعی بر آن دارد که این الگو جدید نتواند کار آیی و کارآمدی خودش را به دنیا عرضه کند اگر جنگ را به ما تحمیل می‌کنند، دانشمندان هسته‌ای را ترور می‌کنند و دم از تجزیه کشور می‌زنند درصدد ایجاد موانع برای عدم تحقق اهداف انقلاب هستند تا سایر کشورهای اسلامی با الگوپذیری از ایران دم از اداره اسلامی کشورهای خود نزنند.

 

وی با بیان اینکه دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی هرگز تمامی نخواهد داشت، ابراز کرد: اگر افرادی فکر کنند که با برجام و مذاکره دشمنی دشمنان کاهش می‌یابد کاملا در اشتباه هستند چرا که تفکرات آنان با تفکرات انقلاب اسلامی در یک راستا نیست و اختلافات و تفاوتهای بنیادین بین این دشمنان و انقلاب اسلامی وجود دارد.

 

طباطبایی درباره اینکه فتنه ۸۸ بسی سخت‌تر و خطرناک‎تر از دوران جنگ تحمیلی بود، گفت: معنای فتنه آن است که عده‌ای با لباس دوست ولی طینت دشمن بیایند و فضا را غبارآلود کنند و به اسلام و مسلمانان ضربه بزنند، در زمان فتنه تشخیص حق سخت است و تنها کسانی می‌توانند در مسیر حق حرکت کنند که بصیرت داشته باشند.

 

این استاد دانشگاه حضور مردم و رهبری ولایت فقیه را دلیل خنثی شدن فتنه ۸۸ بیان کرد و اظهار داشت: آن چیزی که فتنه را جمع کرد حضور آگاهانه مردم بود امام علی(ع) فرمودند: کسی که به وقت یاری رهبرش به خواب باشد زیر لگد دشمنش بیدار می‌شود؛ در فتنه ۸۸ همان نقاط قوت انقلاب که همواره باعث می‌شد ما بحرانها را پشت سر بگذاریم مورد هجمه قرار گرفت .

 

طباطبایی تصریح کرد: در فتنه حرف دشمن از لسان کسانی که در انقلاب خوش سابقه بودند شنیده می‌شود و این بصیرت و آگاهی همه جانبه است که توانست با روشنگری در مقابل این فتنه مقاومت کند و این امر را بیشتر رهبر معظم انقلاب انجام دادند.

 

وی با اشاره به اینکه نوک حمله‌ها در زمان فتنه به سمت رهبر معظم انقلاب بود، گفت: دشمنان با هدف قرار دادن رهبر معظم انقلاب درصدد کاهش بخشیدن به مشروعیت جایگاه ایشان و متزلزل ساختن دو عنصر مردم و ولایت بودند و تنها چیزی که نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد حضور مردم و رهبری مقتدرانه رهبر معظم انقلاب بود و ارزش نه دی در تبلور امام و امت است.

 

این استاد دانشگاه با تاکید به بصیرت افزایی مردم، ابراز کرد: طلاب مهم‌ترین عنصر در بصیرت افزایی جامعه به شمار می‌رود، امروز شرایط همانند گذشته نیست با ورود ابزارهای جدید و فضاهای مجازی شبهات دینی، اجتماعی و .. فراوان شده و تنها عاملی که می‌تواند مانع گسترش این شبهات باشد بصیرت مردم است که با فعالیت جهادی طلاب این مهم می‌تواند محقق شود.

 

طباطبایی با تاکید به اینکه دین اسلام دین معرفت و مهم‌ترین رسالت طلاب تقویت مبانی عقلی است، بیان داشت: مهم‌ترین منابع فقهی اسلام عقل است امروز شبهاتی که در اذهان جوانان رسوخ کرده با مبانی عقلی که بر اساس مکتب دینی است برطرف می‌شود، طلاب باید بتوانند در زمینه انقلاب تحلیل داشته باشند و این مهم با شناخت عمیق انقلاب و حوادث آن میسر می‌شود.

 

وی با اشاره به آگاهی نسبت به حوادث داخلی و منطقه‌ای، گفت: نتیجه این آگاهی ارتقاء و رشد فرد و نتیجه آن در بصیرت افزایی افراد جامعه رخ نشان می‌دهد، حرکت با بصیرت تیغ تیز دشمن را کند می‌کند.

   یکشنبه 21 آذر 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: كوثر [عضو] 
5 stars

ممنون از نظرتون بسیار زیبا بود….

1395/09/22 @ 09:40


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 1361
  • دیروز: 1017
  • 7 روز قبل: 4504
  • 1 ماه قبل: 25548
  • کل بازدیدها: 842463
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 21
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 25
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1