« ماه صفرحکم انصراف از نیت در وضو »

چرا در مملکت اسلامی پیشرفت کم است ؟

 


۳ رابطه مهم بعد از دینداری برای انسان پدید می آید ؛ یکی رابطه بین  انسان و خدا ، دیگری رابطه انسان با ولی خدا و سومین رابطه که برای انسان ایجاد می شود رابطه انسان و دیگر مومنین است .اگر کسی رابطه اش با خدا و ولی خدا خوب شود خود به خود رابطه اش با مومنین خوب می شود ، رابطه با مومن است که انسان را به اوج رابطه با خدا و به اوج رابطه با ولی خدا می رساند .


حداقل رابطه با مومنین این است که با آنها دشمنی نکنیم یعنی حق آن ها را ضایع نکنیم و بعد کم کم  یک محبتی از مومنین به دل انسان می افتد اگر چه آن ها محبتی نکرده باشند و با تو رفاقتی نکرده باشند و بعد ( در مرحله بالاتر ) یک محبتی در دل تو می افتد اگر چه آن ها به تو ظلم کرده باشند . ..


اگر کسی  با فرد دیگری دعوا کند کافر می شود ، می دانید ! قیمت کفر در اسلام ارزان است . راحت ، راحت همه کافر می شوند و به همه ما هم می رسد . حالا چرا اینها مطرح می شود ؟ در دین که باز هم روایت داریم « مومن در کنار مومن احساس آرامش می کند » ولی عده ای هستند که می گویند : بابا به ما احساس خوش معنوی دست نمی دهد . 

من به شما می گویم یک گروه مومنین  که بخواهند با هم کار کنند دقیقه ای یک بار باید یکدیگر را ببخشند . دقیقه ای یک بار به هم محبت کنند ،  وقتی مومن به هم محبت می کنند یک دفعه از آسمان و زمین برایش نور می بارد .این اخوت اسلامی است . حالا فلسفه اخوت اسلامی چیست ؟ فلسفه اش قدرت یافتن مومنین است که از زیر سلطه ستمگر بیرون بیاید . 


یکی از سوالاتی که جوانان دارند این است که چرا مومنان زیر ستم بودند ؟ چرا با وجود ایمان تحت ستم بودند ؟ 

و بعد ما می خواهیم جواب بگوییم که چون اینها با هم مثل آدم ( درست ) رفتار نمی کردند و خدا با اینها قهر کرده بود ، نمازشان ، ولایتشان ، نتیجه نمی داد ، خوب بودند ولی تحت ستم بودند ..


تا مومنین با هم ارتباط پیدا نکنند و در ارتباط یکدیگر مهربان نشوند اثر نمی گذارند و اثر دیگرش سیاسی است توجه به قدرت ایمان نمی کنیم ، ما باید ایمانمان نمود دهد .

این همه مردم دارند سوال می کنند که اگر شما مسلمان هستید چرا آن ها (غربی ها )  قدرتمند هستند ؟ 

آنها چرا پیشرفت کردند ؟ پس خیر و برکت زندگی شما کجاست ؟ 


آقا ما مسلمان هستیم ولی با هم نامسلمانانه رفتار می کنیم و زندگی می کنیم . اگر ما باهم مسلمانانه رفتار کنیم آنها را جا می گذاریم . خداوند متعال می فرماید :وَالَّذِينَ كَفَرُوا بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَكُن فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَفَسَادٌ كَبِيرٌ  ، سوره انفال ، آیه ۷۳ ) ببینید کافران چقدر پشت هم هستند ، بعد خداوند در آیات فراوان دیگری می فرماید :وَالمُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍمردان و زنان باایمان، ولیّ (و یار و یاور) یکدیگرند ، سوره توبه آیه ۷۱)  مومنان هم باید پشت هم باشند .


کافران و ظالمان پشت هم هستند ، یک ابلیسی بینشان تفرقه نمی اندازد حتی به آن ها القا می کند که با هم متحد باشید . از این طرف مومنان تا با هم کار می کنند ، شیطان وسوسه می کند و عیب آن ها را به رخ می کشد ، بعد ، خدا کجاست که کمک کند ؟ خدا ناز دارد . می گوید ؛ نه ! او رفیقش را تحویل نگرفت از ولایت من خارج است .


مقوله مومنین  اولیاء یکدیگرند چیزی فراتر از این است که اخلاقشان با هم خوب باشد ؛ وقتی یک گروه بی دین با هم کار می کنند کمتر از هم غیبت می کنند ولی وقتی مومنین با هم کار می کنند بیشتر از هم غیبت می کنند ، شیطان بین آنها را به هم می زند . درحالی که اگر ما با هم باشیم بهره مان از کار هزاران برابر آن ها خواهد بود . شیطان بین ما را به هم می زند ولی بین آن ها را جوش می دهد و خدا بین ما را جوش نمی دهد و می گوید من نمی توانم مثل شیطان کار کنم .


در روایت است که بعد از اسلام بزرگترین نعمت برادری دینی است و بعد می فرماید برادری دینیتان را افزایش دهید . از هم فرار نکیند ، ارتباطتتان را حفظ کنید ، احوال پرسی کنید نسبت به هم احساس مسولیت کنید …



سخنان حجت الاسلام پناهیان ، محرم ۹۵. شنیده شده 

   دوشنبه 10 آبان 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(3)
4 ستاره:
 
(1)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
4 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.8 stars
(4.8)
نظر از: ناشناس [بازدید کننده]
ناشناس
5 stars

خوب بود .

1395/08/14 @ 20:35
نظر از: یااباعبدالله الحسین (ع) [عضو] 
5 stars

برگشت کاروان کربلا

اگر چه اشک گرمی ارمغان آورده ام مادر
نسیم سردم و بوی خزان آورده ام مادر
نیاید کس به استقبال من زیرا که می سوزد
ز هرُم شعله ای کز سوز جان آورده ام مادر
به این بی دست و پایی بی پر و بالی نمی دانم
چه باعث شد که رو در آشیان آورده ام مادر
اگر من زنده برگشتم ز صحرای شهادت ها
ز صدها مرگ تدریجی نشان آورده ام مادر
رهانیدم ز طوفان ستم ها کاروانی را
که اینک بی برادر کاروان آورده ام مادر
حسینت را نیاوردم من و از داغ جانسوزش
دل خونین و چشم خون فشان آورده ام مادر
به جا از یوسفت ماندست یک پیراهن خونین
که با خون دل آن را ارمغان آورده ام مادر
کمک کن زینبت را تا کنار قبر پیغمبر
که مانند تو جسمی ناتوان آورده ام مادر

1395/08/11 @ 17:59
نظر از: the best mind [عضو] 
5 stars

سلام خواهر گلم
مطلب مفیدی بود، متشکرم

1395/08/11 @ 10:44
نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 
4 stars

با سلام و احترام
ضمن تشکر و تسلیت ایام
مطلب شما در منتخب ها درج گردید.
————
http://farakhan.kowsarblog.ir/moharram3

1395/08/11 @ 00:14


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 442
  • دیروز: 401
  • 7 روز قبل: 4963
  • 1 ماه قبل: 24946
  • کل بازدیدها: 841446
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 11
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 23
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1