« چرا کم استغفار می کنیم ؟فاطمه زهرا الگویی برای همه زنان »

دشمن با هدف قرار دادن کانون خانواده‌ سعی در نابودی انقلاب دارد

 

مدرسه علمیه کوثر ورامین


حجت‌الاسلام قاسم الهایی مدیر حوزه علمیه جعفریه پیشوا، امروز در مدرسه علمیه کوثر ورامین به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: جسم انسان تابع روحش است.


وی افزود: انسان باید نسبت به اعضا و جوارحش تسلط داشته باشد و با مراقبت و تهذیب نفس از آنان برای کسب رضای الهی بهره ببرد.


حجت‌الاسلام الهایی با بیان اینکه ابلیس از مسیرهای مختلفی برای گمراه ساختن انسان دام می‌گستراند، بیان داشت: یکی از دام‌های شیطان زمانی است که انسان به انجام عمل خیر و نیکی کردن به دیگران اقدام می‌کند.


مدیر حوزه علمیه جعفریه پیشوا با تاکید بر اینکه حوزه علمیه مظهر اخلاق حسنه است، ابراز کرد: طلاب باید دارای اخلاق حسنه و فاضله باشند تا بتوانند جامعه را متحول کنند و این امر نیاز به تمرین و مراقبت زیاد دارد.


وی درباره اینکه نتیجه رفاقت با شیطان، منحرف شدن انسان است، گفت: یکی از راه‌های مقابله و مبارزه با شیطان و نفس اماره محاسبه نفس و خودسازی است چراکه این مهم سبب رشد انسان می‌شود.


حجت‌الاسلام الهایی با اشاره به سبک زندگی اسلامی، گفت: امروز منشا برخی از آسیب‌های اجتماعی به سبب بالا رفتن سن ازدواج و افزایش آمار طلاق است که متاسفانه در خانواده‌های متدین نیز این مهم قابل مشاهده است.


مدیر حوزه علمیه جعفریه پیشوا اضافه کرد: کاهش عمر زندگی مشترک در نسل جوان از معضلات اساسی جامعه امروز بوده که دشمنان به جد روی آن برنامه‌ریزی کرده‌اند تا بتوانند پایه های نظام انقلاب اسلامی را به این صورت متزلزل و سست کنند.


وی در تبیین اینکه مهم‌ترین راهکار و مقابله با معضل فروپاشی کانون خانواده اغنای فکری و اعتقادی زوجین است، عنوان کرد: ترویج سبک و اسلوب زندگی اسلامی و مهارت بخشی به زوجین توسط مشاوران امری لازم و ضروری به شمار می‌رود.


حجت‌الاسلام الهامی درباره اینکه زندگی مشترک چیزی نیست که زمانی که زوجین در عرصه‌های دشوار کم آوردند تنها به طلاق فکر کنند، اظهار داشت: امروز باید برای استحکام و دوام بنیاد خانواده تدابیر ویژه اندیشیده شود چراکه اگر طلاق در جامعه نهادینه شود منجر به آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری خواهد شد.


مدیر حوزه علمیه جعفریه پیشوا با تاکید بر اینکه زوجین باید در مواجهه با بحران بتوانند آن را به‌درستی کنترل و مدیریت کنند، گفت: محبت افراد خانواده با یکدیگر از مهم‌ترین و اساسی ترین عوامل تحکیم بنیاد خانواده به شمار می‌رود اما تظاهر به محبت در اذهان عمومی تنها جاهلیت مدرنی است که هیچ ثمری جز نفرت اعضای خانواده به دنبال نخواهد داشت.


وی با اشاره به جایگاه مهم خانواده در اجتماع، بیان داشت: خانواده بیشترین تاثیر را به اجتماع دارند اگر کسی در خانواده بامحبت باشد به طور قطع در اجتماع نیز چنین خواهد بود و محبت بیانگر میزان ایمان انسان است.

 

حجت‌الاسلام الهامی در پایان با بیان اینکه سیره ائمه معصومین(ع) مهم‌ترین الگو برای زوجین است، خاطرنشان کرد: تندخویی و بدرفتاری مذموم و به دور از ایمان است.

   شنبه 14 اسفند 1395


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 523
  • دیروز: 1459
  • 7 روز قبل: 7962
  • 1 ماه قبل: 42526
  • کل بازدیدها: 883148
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 16
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 27
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 18
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1