« دستم را نگیری باخته امدر مدح ام المؤمنین حضرت خدیجه سلام الله »

گفتگو با آیت الله محمودی گلپایگانی امام جمعه و موسس مدرسه علمیه کوثرورامین

 

آیت الله محمودی

 

با سلام خدمت شما و متشکر از اینکه وقت گرانبهای خود را در اختیار ما گذاشتید .

لطفا به عنوان موسس کمی در مورد مدرسه علمیه کوثر ورامین برایمان بگویید و اگر صحبتی یا نصیحتی برای خواهران طلبه دارید بفرماید :

حوزه علمیه کوثر ورامین با سابقه 22 سال با سابقه ترین حوزه در استان است .

نصیحت من به شما همان نصیحتی است که خدا و رسول فرموده اند و آن تقوای الهی است و انجام وظایف دینی و بعد هم خدمت به جامعه است . اعم از خدمات دینی و مذهبی و اخلاقی و تعلیم و تربیت دیگران

در رواتی امام  می فرماید : معلم الخیر یستغفر له ما فی السما و الارض انسانی که معلم خیر هستند و خوبی ها را تعلیم می کنند  و جامعه را هدایت می کند برای اینها اجر و پاداش فراوانی است  فوق آنچه را که برای او قابل تصور است خدا به او می دهد و آنچه در آسمان و زمین است برای او استغفار می کند . حتی ماهی در دریا هم برای او استغفار می کند .

 

انتظار شما از خواهران طلبه بعد از اتمام تحصیل چیست ؟

خواهران طلبه بدانند و می دانند که در چه مرحله ای از زندگی هستند و این که این مقطع زندگی را در چه کاری دارنند صرف می کنند که بهترین مقطع ؛ جوانی و بهترین کار هم کسب علم و فضیلت است که این خود سعادت را برای انسان می آورد و آشنایی با دین خدا و تخلق با اخلاق فاضله انسانی به طور قطع انسان را سعادتمند خواهد کرد و حتما توجه داشته باشند که دست دیگران را هم بگیرند و آنها را هم نجات دهند و دیگران را هم از جهل نجات دهند و خواهرانی  که از حوزه خارج می شوندسعی کنند نتیجه تحصیلات خودشان را فراموش نکنند حداقل در خانواده و اقوام خود امربه معروف کنند چون امروزه در جامعه بداخلاقی ها بسیار زیاد شده است ، فسادهای اجتماعی زیاد شده است ، انسان متحیر می شود که چرا باید کشور شیعه اینگونه باشد .

 

برای طلابی که مورد تمسخر قرار می گیرند چه صحبتی دارید ؟

باید بداینم که پیغمبر اسلام را نیز مورد تمسخر قرار می دادند . آیا با این آزار و اذیت ها پیامبر دست ازهدایت مردم  برداشت ؟ خیر بلکه تلاش کرد تا همه را هدایت کند .

طلاب هم باید با مردم درست برخورد کنند و خشن و تند صحبت نکنند و همیشه سعی کنند در راه ثابت قدم باشند و به خاطر خدا صبر کنند .

 

آیا تذکر لسانی در جامعه امروز واجب است ؟

امر به معروف هم عملی است و هم گفتاری است اما باید بدانیم که عمل تنها کافی نیست بلکه گفتار هم ضروری است و حتی اگر جواب ما « به شما مربوط نیست»  باشد .

 

رهبر معظم انقلاب نام سال 97 را حمایت از کالای ایرانی گذاشته اند به نظر شما خانم ها می توانند نقش عمده تری از آقایان داشته باشند.

 

از نظر مسئله اقتصادی بهتر است که مردم از کالاهایی که در داخل کشور تهییه می شود مصرف کنند . پولشان را به خارجی ها ندهند چرا که این ضرر اقتصادی دارد و در این شرایطی که ما مورد تحریم هستیم یک وظیفه اخلاقی است برای ما که پولمان را به خارجی ها ندهیم .

 

 

 


موضوعات: اخبار مدرسه
   یکشنبه 6 خرداد 1397


فرم در حال بارگذاری ...