« آیا خرید کالای خارجی اشکال دارد ؟حمایت از کالای ایرانی »

آیا سیزه بدر نحس است ؟

 

سیزده بدر

 

در اذهان بسیاری از مردم عدد سیزده نحوست دارد و سابقه خوبی ندارد . تا آن اندازه این مطلب در اذهان رسوخ کرده که حتی مامورین شماره گذاری ، از نوشتن عدد سیزده کراهت داشتند و خودداری می کردند و بر درب خانه ها و مغازه ها عدد ۱۳ را به صورت « ۱۲+۱» می نوشتند . در صورتی که این مطلب هیچ گونه مدرک و سندی ندارد و صرفا یک شایعه بی اساس و یک تطیر غیر معقول است .

به طور کلی تطیر و فال بد زدن در اسلام ممنوع و مردود است ، در روایتی از حضرت رسول ( صلی الله ) نقل شده که فرمودند ؛ روی أن النبی کان یحبُ الفال الصالح و الاسم الحَسَن و یَکرَه الطیره : پیامبر بزرگمهر اسلام دوست می داشت تفأل ( فال نیک زدن ) را و اسم خوب را و دوست نمی داشت تطیر ( فال بد زدن) را .

 

بنابراین تطیر زدن یکی از اعمال زشت و غیر مجاز د  اسلام است و عدد سیزده از جمله اعدادی است که دچار این گرفتاری شده است . …

 

متاسفانه به واسطه فرهنگ غلطی که سالیان دراز در این مملکت حکومت می کرد ، این عدد چهره زشتی پیدا کرده بود و اکثر مردم روز ۱۳ فروردین را در خانه ها نمی مانند و دست از کار می کشند و برای رفع نحوست خیالی به صحراها و مراکز تفریحی روی می آوردند و گاهی هم به معصیت و گناه سرگرم می شدند و دست به اعمال غیرمشروع و غیرمعقول می زدند و گویا در این روز برای خود آزادی بیشتری احساس می کنند .اما باید گفت که تفریح و تفرج سالم ، از نظر اسلام هیچ گونه ممنوعیت و حرمتی ندارد بلکه مورد تاکید و توصیه ائمه معصومین علیهم السلام هم بوده است ….

 

 

نوروز چه روزی است ؟ .سید باقر آیت میردامادی ، انتشارات حضور ، ص ۷۲_ ۷۳.

 

   پنجشنبه 2 فروردین 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 218
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 7526
  • 1 ماه قبل: 44002
  • کل بازدیدها: 885448
رتبه وبلاگ