❇️راضیان به قتل امام حسین علیه السلام در قتل آن حضرت شریکند

 

اباصلت هروی گوید به امام رضا علیه السلام گفتم یابن رسول الله درباره حدیثی که از امام صادق علیه السلام به دست ما رسیده در آن فرمودند: “زمانی که قائم عجل الله قیام کند ذریه قاتلان امام حسین علیه السلام را به عمل پدرانشان می‌کشد.”

 چه می‌گویید؟

 فرمود : ” همین طور است .”

عرض کردم پس کلام خدا که فرمود : (هیچکس گناه دیگری را بر دوش نمی‌گیرد.)

 چه معنا دارد ؟

فرمود :《خداوند در تمامی فرمایش‌هایش راست فرموده است لاکن ذریه قاتلان امام حسین علیه السلام به عمل پدرانشان راضی هستند و بدان افتخار می‌کنند کسی که به عملی راضی باشد مانند کسی که آن عمل را انجام داده است اگر کسی در مشرق کشته شود و در مغرب کسی راجع به قتل او باشد این راضی با قاتل در نزد خداوند شریک است قائم عجل الله هنگامی که خروج کند آنها را به سبب خشنودی به عمل پدرشان می‌کشد》

 

 گفتم : قائم وقتی قیام کند انتقام را از چه کسی شروع می‌کند؟

 فرمود : بنی شیبه زیرا آنان دزدان خانه خداوند عزوجل می‌باشند.

 

📚 شهید اشک ترجمه قتیل العبره سید محمد حسین میرباقری صفحه ۶۳۰

   چهارشنبه 3 مرداد 1403نظر دهید »

روشهای امیدوار سازی و مقابله با هجمه ها و شبهات عليه انتخابات چیست؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتخابات امتداد راه شهیدان است 

قرارگاه مردمی حضور

   یکشنبه 3 تیر 1403نظر دهید »

عامل اصلی تفرقه به عقیده شیعیان 

 

شیعیان معتقدند عامل اصلی تفرقه عمل نکردن مسلمانان به حدیث ثقلین است.

عامل اصلی تفرقه ممانعت از نوشتن نامه توسط پیامبر صلی الله در بستر بیماری است .

عامل اصلی تفرقه واقعه ثقیفه بنی ساعده است.

عامل اصلی تفرقه به خشم آوردن و رنجاندن فاطمه زهرا علیها سلام است .

عامل اصلی تفرقه امر معاویه و آل مروان به سب و لعن امیرالمومنین علی علیه السلام است.

عامل اصلی تفرقه جنگ جمل و صفین و کشتار هزاران مسلمان با لشکرکشی طلحه و زبیر و عایشه و معاویه در برابر امیرالمومنین علیه السلام است و این عوامل چیزهایی است که علاوه بر کتب شیعه در کتاب‌های معتبر اهل تسنن نیز بیان شده است.

 

بیان الحق ، علی عطائی اصفهانی ، جلددوم ، ص ۲۵.

   پنجشنبه 31 خرداد 1403نظر دهید »

 

امام جواد علیه السلام

❇️هر که به گوینده ای گوش دهد او را پرستیده
اگر از خدا دم زند خدا را پرستیده
و اگر از شیطان گوید شیطان را…

 

تحف العقول،  احادیث امام جواد علیه السلام،  ص ۹۶۸

   شنبه 19 خرداد 1403نظر دهید »

شهید رئیسی هرچه مسئولیتشان بالاتر رفت متواضع‌تر و افتاده‌تر شدند .

 

https://kowsarblog.ir/media/blogs/blog69/quick-uploads/img_20240601_232339_306.jpg

 

 

 

➖سرکار خانم صادقی نایب رئیس حوزه های علمیه خواهران و مدیر حوزه علمیه الزهرا در مراسم سوگواری که به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه و همچنین چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه به همت مدرسه علمیه کوثر ورامین و در حسینیه شهدای گمنام شهرستان ورامین برگزار شد گفت : اینکه بخواهیم بگوییم برای جناب آقای شهید رئیسی جایگزینی نداریم یک سخن ناامیدانه گفته‌ایم.

➖ خانم صادقی ادامه داد : اما نکات فراوانی در مورد شهید رئیسی وجود دارد که ایشان را از بقیه افراد متمایز کرده است چرا که ایشان هرچه مسئولیتشان بالاتر رفت متواضع‌تر و افتاده‌تر شدند .

➖خانم صادقی ایمان واقعی و باور قلبی به خداوند را یکی از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی خواند و افزود : شهید رئیسی خداترس بود اما مردم ترس و طاغوت ترس نبود و اعتقاد به حکمرانی توحیدی باعث شد تا شهید رئیسی خود را خادم و خدمتگزار مردم دانسته و صادقانه و مخلصانه خدمت کنند.

➖نایب رئیس حوزه‌های علمیه خواهران خودداری شهید رئیسی از افشای اسرار دیگران را یکی از بزرگترین شاخصه‌های ایشان دانست و اظهار داشت: آقای رئیسی سال‌ها رئیس بازرسی کل کشور بودند و تک تک افرادی که در مناظره‌ها به ایشان حرف ناروا می‌زدند را به خوبی می‌شناختند اما از اطلاعاتی که در مورد افراد داشتند هیچگاه استفاده شخصی نکردند .

➖وی افزود : شهید رئیسی تولیت آستان رضوی را یکی از بهترین نعمت‌هایی می‌دانست که خداوند به ایشان داده بود و علاقه داشت تا مردم جهان را خادمیار امام زمان رضا علیه السلام کنند .

➖خانم صادقی ضمن اشاره به خدمات شهید رئیسی به یکی از ارزنده‌ترین خدمات ایشان پرداخته و افزود : به دستور آقای رئیسی حسینیه ای با نام (حسینه ی حر ) برای کسانی که گرفتار خطا شده بودند ساخته شد و همین حسینه باعث شد تا قضات برای جوانانی که دچار خطا شده بودند احکام متناسبی را صادر کنند و جوانان را با دین و شهدا آشتی دهند .

➖خانم صادقی اعتماد شهید رئیسی به مردم را یکی دیگر از شاخصه‌های بزرگ ایشان دانست و بیان داشت : در آستانه انتخابات باید این اخلاق خوب شهید رئیسی را سرلوحه انتخاب کاندید مورد نظر خود داشته باشیم و دقت کنیم ببینیم که کاندید مورد نظر ما چقدر به مردم اعتماد دارد.

➖ خانم صادقی عالم بودن و اسلام شناس بودن آیت الله رئیسی را از دیگر ویژگی‌های ایشان برشمرد و گفت : شهید رئیسی همواره تاکید داشت که از جلسات قرآنی غافل نشوید و همیشه به تلاوت سوره احزاب و تفسیر آن اصرار داشتند.

➖ خانم صادقی ادامه داد : ایشان در هر جایگاهی که قرار گرفتند هیچگاه روضه خوانی برای اهل بیت علیهم السلام را فراموش نکردند و حتی بعد از توهین به امام هادی علیه السلام یک مرکز تخصصی شیعه شناسی تاسیس کردند با نام امام هادی علیه السلام و این حوزه علمیه یکی دیگر از کارهای با برکتی بود که شهید رئیسی انجام دادند .

➖خانم صادقی در پایان گفت : برای انتخابات پیش رو تلاش کنیم تا کسی را انتخاب کنیم که مصادیق عینی‌تری با شهید جمهور ما داشته باشد.


#حوزه_علمیه_کوثر ورامین


•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
https://eitaa.com/kosar_varamin
╚═══ 🍃🌺🍃 ════

   دوشنبه 14 خرداد 1403نظر دهید »

سرکار خانم وفایی استاد حوزه در جشنی که به مناسبت روز دختر و دهه کرامت و با حضور دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه ، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد ضمن تبریک ایام گفت : انسان باید در خود حس ارزشمندی و حس خودباوری داشته باشد .

 

 

خانم وفایی ادامه داد : انسانی که خودش را دارای ارزش بداند گناه نمی‌کند.

این مشاور و استاد حوزه گفت : کسی که حس توانمندی دارد توان حل مسئله و برون رفت از مشکلات را نیز دارا می‌باشد اما باید بداند که حس خود ارزشمندی با غرور بسیار متفاوت است .

خانم وفایی افزود : حس ارزشمندی یک باور درونی است .

خانم وفایی با بیان این موضوع که چگونه می‌توانیم متوجه شویم آیا اعتماد به نفس و حفظ عزت نفس داریم یا خیر گفت : اگر انسان در مقابل آینه بایستد و با دیدن خود ، نسبت به باورهای ذهنی خود حس خوبی داشته باشد قطعاً دارای اعتماد به نفس و حس عزت نفس است.

خانم وفایی انسان‌های مثبت نگر را قدرتمند معرفی کرد و بیان داشت : انسان‌های مثبت نگر قدرت نه گفتن را دارند و این حس توانمندی انسان را به موفقیت می‌رساند چرا که بسیاری از آسیب‌های دوره نوجوانی و جوانی آسیب‌های فضای مجازی ، آسیب‌های خیابانی ، همه به دلیل ناتوان بودن انسان در نه گفتن است.

خانم وفایی انسانی را که نسبت به ظلم ظالم و نسبت به ظلمی که به او روا می‌شود سکوت می‌کند انسانی خفیف دانست و گفت : اگر قرار باشد کسی که به او ظلم شده سکوت کند و فقط نظاره‌گر باشد خداوند در قیامت او را گرفتار عذاب خواهد کرد چرا که به ظلم ظالم کمک کرده است .

خانم وفایی در پایان با توصیه به دانش آموزان مخاطب خود گفت: باید یاد بگیرید که احساسات خود را صریح و بدون غرور و به دور از توهین و بی‌ادبی بیان کنید تا همیشه احساس سبکی داشته باشید.

   چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403نظر دهید »

❇️سرکار خانم الهام نصرت زدگان استاد حوزه در کرسی آزاد اندیشی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه کوثر ورامین و با محوریت قلمرو فردگرایی در قبول تکالیف دینی برگزار شد ضمن طرح این پرسش که آیا ما در قبول تکالیف دینی می‌توانیم فردگرا باشیم یا خیر گفت : فردگرایی در معنای مصطلح همان معنای غربیست که گاهی ممکن است فرد را در مقابل اجتماع قرار دهد و گاهی ممکن است فرد را از نتایج انسان محوری بداند .

 

 

➖وی ادامه داد : در فردگرایی غربی همه نیازها و اتفاقات حول محور انسان و لذات انسان می‌گردد اما در فردگرایی اسلامی به افراد با توجه به بعد روحی و جسمی او اهمیت داده می‌شود و تنها لذات مادی انسان محوریت قرار نمی‌گیرد.

➖ خانم نصرت‌زادگان گفت: در زندگی امروزه ما نیز فردگرایی غربی وارد شده است و در زندگی‌ها تمامی اتفاق‌ها باید حول خواسته انسان باشد.

➖این استاد حوزه در پاسخ به این پرسش که وقتی خداوند به فرد اهمیت می‌دهد آیا با محدودیتی که در زمینه حجاب به وجود آورده بین زنان و مردان تبعیض قائل نمی‌شود و حق آزادی زن سلب نمی کند گفت : در پاسخ به این سوال اول باید معنای آزادی روشن شود اگر انسان را فقط مادی ببینیم آزادی یک معنا و اگر در دو بعد روحی و جسمی و یا مادی و معنوی در نظر بگیریم و تمام استعدادهای انسان در نظر گرفته شود آزادی معنای دیگری پیدا خواهد کرد.

➖ وی افزود : انسان بی‌نهایت طلب است هرچه به خواسته‌ها و لذات مادی بها دهد روح او سیری ناپذیر خواهد بود اما در عین حال ذات انسان دارای کرامت است و با عقل خود می‌تواند حق را از باطل تشخیص دهد ولی آنچه که غرب از آزادی معنا می‌کند یعنی هر آنچه مانع لذات انسان شود ضد آزادیست . اما در اسلام اگر چیزی مانع رشد روحی انسان شود ضد آزادی معنا می‌شود و در واقع هر آنچه که انسان را به بردگی خود درآورد آزادی را از انسان سلب کرده است مانند همین بی‌حجابی که انسان را به برده‌ای تبدیل می‌کند که به او می‌گوید چه بپوش و چگونه بپوش.

➖خانم نصرت‌زادگان گفت: اگر بخواهیم آزاد باشیم باید موانع رشد همه جانبه انسان را کنار بگذاریم و نه فقط موانعی که لذات انسانی را مانع می‌شود.

➖خانم نصرت‌زادگان در پاسخ به این پرسش که وقتی انسان را از چیزی منع می‌کنند انسان نسبت به آن حریص می‌شود بیان داشت : اسلام به دنبال آزادی حقیقی انسان است و خداوند با واجب کردن حجاب می‌خواهد این آزادی حقیقی به وقوع بپیوندد اگر قرار باشد مردان به زنان حریص شوند نسبت به زنان بی‌حجاب حریص‌تر می‌شوند. چرا که جامعه به سمت بد پوششی رفته اما همین جامعه به مردان می‌گوید درست است که زنان بدحجابند اما شما تحریک نشو و نگاه نکن و مردان را از این دست و دلبازی زنان منع می‌کنند. و این منع حریصی می آورد .

➖خانم نصرت‌زادگان ادامه داد : اما اگر پوشش درستی در جامعه وجود داشته باشد حرصی نیز وجود ندارد و مردان به زنان گرایش پیدا می‌کنند آن هم برای ازدواج . محدودیت و منع زمانی معنا پیدا می‌کند که تحریک وجود داشته باشد و وقتی در جامعه زنان خود را پیش از حد در دسترس مردان قرار داده‌اند مسئولیت پذیری مردان نسبت به خانواده را کمرنگ کرده و میل به ازدواج آنها را از بین برده اند .

➖ این استاد حوزه حجاب را یک حکم اجتماعی دانست و گفت : حجاب زمانی معنا پیدا می‌کند که فرد دیگری و یا نامحرمی وجود داشته باشد و وقتی که انسان تنها باشد حجاب معنایی ندارد و قانونگذار نیز موظف است برای فرد بی‌حجاب قانون وضع کند تا مردان در جامعه امنیت روانی داشته باشند.

➖خانم نصرت‌زادگان در پایان با تاکید بر مطالعه کتاب مسئله حجاب شهید مطهری بیان داشت : کتاب های فراوانی در زمینه حجاب نوشته شده‌اند اما کتاب مسئله شهید مطهری یکی از کامل‌ترین کتاب‌ها در زمینه حجاب است و جواب بسیاری از سوال‌های ذهن انسان را در خود دارد.

   سه شنبه 25 اردیبهشت 1403نظر دهید »

سرکار خانم آذین وکیل دادگستری و استاد حوزه در مراسم بزرگداشت روز استاد که در سالن اجتماعات مدرسه علمی کوثر ورامین برگزار شد ضمن تبریک هفته گرامی‌داشت مقام معلم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب برای تحقق پیشرفت جامعه آن هم پیشرفت بدون عقبگرد سه وظیفه را برای حوزه و دانشگاه بیان کردند؛ اولین وظیفه تولید علم است و بعد تربیت عالم و در نهایت جهت دادن به آنهاست.

 

 

خانم آذین در تعریف جوان موفق گفت: جوانی موفق خواهد شد که برای ۲۰ سال آینده خود برنامه داشته باشد و برای آن تلاش کند.

این استاد حوزه عشق استاد به درس و طلبه را یکی از عوامل مهم در موفقیت طالب علم خواند و بیان داشت : برای ارتباط بین استاد و طلبه عشق مهم است چرا که تا معلم عاشق نشود درس و تدریسش در دل و جان طلبه نمی نشیند .

خانم آذین در پایان گفت: از طالبان علم بیشتر توقع می‌رود که احترام استاد خود را بیش از هر گروه دیگری نگه دارند

 


https://eitaa.com/kosar_varamin

   سه شنبه 11 اردیبهشت 1403نظر دهید »

خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ

 

➖حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حسنی در جلسه درس اخلاق که در سالن اجتماعات حوزه علمیه کوثر ورامین و با محوریت اخلاق معاشرت برگزار شد با بیان آیه ۱۹۹ سوره مبارکه اعراف گفت : امام صادق علیه السلام فرمودند “همه مکارم در این آیه جمع شده است” و این آیه دارای سه دستور است که خداوند به پیامبر صلوات الله می‌دهد .

➖حجت الاسلام حسنی ادامه داد: وقتی خداوند می‌فرمایدخُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ ؛ یعنی عفو را بگیر، خداوند نفرمود’ عفو کن، بلکه فرموده است عفو را بگیر و این عفو تنها در مسائل شخصی است و در مسائل عمومی اجازه عفو نداریم. در مسائل شخصی مثل این است که حقی از ما ضایع شده باشد و عفو کردن و گذشت از آن حق یک صفت کریمانه است اما در مسائل عمومی اجازه عفو به تنهایی وجود ندارد .

➖حجت الاسلام حسنی با اشاره به دستور خداوند که فرمود وامر بالعرف یعنی دائماً کار تو این باشد که به عرف (همه خوبی‌ها) دستور بدهی و دستور سوم رویگرداندن از نادان است. این سه دستور چهارچوب اخلاق اسلامی را ترسیم می‌کند.

➖ آقای حسنی با اشاره به بعضی از آیات آخر در سوره فرقان بیان داشت: آیات آخر سوره فرقان صفات عباد الرحمن را بیان می‌کند و بسیاری از بزرگان سفارش کردند که هر شب این آیات را بخوانید .

➖حجت الاسلام حسنی با اشاره به صفات عباد الرحمن گفت: بنده رحمان یعنی بنده خداوند متعال که وقتی روی زمین راه می‌رود به نرمی و آهستگی گام برمی‌دارد ، انسانی متواضع است و این تواضع سبک زندگی آنهاست چرا که تواضع یکی از مهم‌ترین دستورات برای معاشرت با مردم است .

➖حجت الاسلام حسنی ضمن بیان چگونگی رفتار با جاهلان بیان داشت: طبق دستورات الهی با جاهلان نه باید جدال کرد و نه گفتگو کرد و بلکه باید روی برگرداند یا فقط سلام داد و گذشت .

➖وی ادامه داد : طبق آیات قرآن بهترین راه برای جاهل که درصدد ضربه زدن به انسان است سلام گفتن و رد شدن است.

➖ حجت الاسلام حسنی مهربانی و رافت در خانواده را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان داشت : طبق روایات اگر خانواده‌ای ولو کافر باشند و با یکدیگر با رافت و مهربانی رفتار کنند نزد خدا محبوب‌تر از خانواده‌ای است که مومنند اما با یکدیگر به تلخی رفتار می‌کنند .

➖حجت الاسلام حسنی رفتار با عموم مردم را برخلاف رفتار با جاهلان دانست و گفت : در رفتار با عموم مردم انسان باید خیرخواه ، گره گشا و در صدد رفع مشکلات مردم باشد.

➖ وی ادامه داد : دین ما از دو بخش عبادت و خدمت به انسان تشکیل شده است و اگر انسان یکی را گرفته و دیگری را رها کند دین او کامل نخواهد شد.

➖ آقای حسنی آفت خدمت به خلق را غفلت و غرور دانست و بیان داشت: انسان باید در عین خدمت به خلق ذکر خداوند را نیز داشته باشد یعنی از یاد خداوند غافل نباشد.

➖ حجت الاسلام حسنی تمام خیر را در جمع بودن و با جماعت بودن دانست و اظهار داشت: افراد منزوی و دور از جمع و جامعه باید بدانند که بسیاری از خیرات و برکات را از خود دور می‌کنند و بریدن از جامعه و دور شدن از جامعه ای برای انسان خیری ندارد چرا که خداوند به همان اندازه که انسان به دیگران خیر می‌رساند به او خیر می‌دهد.

➖ وی ادامه داد : علت اینکه بزرگان ما سفارش به نماز جماعت کرده‌اند نیز در همین است که با جمع بودن برکات فراوانی برای انسان در پی خواهد داشت و دعای انسان در جمع بهتر مستجاب خواهد شد .

➖حجت الاسلام حسنی ضمن اشاره به رفتار علما و بزرگان با افراد نادان و دور از دین در جامعه بیان داشت: نباید وقتی می‌بینیم در جامعه برخی از احکام اسلامی به درستی اجرا نمی‌شود ناامید شویم چرا که عالم مجاهد باید در هر شرایطی نسبت به زنده نگه داشتن شعائر دینی به احکام و دستورات اسلامی کوشا باشد . و ممکن است تلاش ما برای زنده نگه داشتن دین در سال های ديگر به ثمر بنشیند.

➖حجت الاسلام حسنی در پایان ضمن اشاره به حضور دوباره گشت ارشاد در جامعه گفت : حضور گشت ارشاد را قویاً حمایت می‌کنیم چون اگر کوتاه بیاییم چیزی از عفت و حیای زن و خانواده باقی نخواهد ماند و انتقاد نسبت به برخی از عملکرد گشت ارشاد نباید باعث حذف آن شود.

   پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403نظر دهید »

1 3 4 5 ...6 ...7 8 9 10 11 12 ... 97

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 412
  • دیروز: 1047
  • 7 روز قبل: 7338
  • 1 ماه قبل: 29661
  • کل بازدیدها: 1016131
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 11
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 12
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 15
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1
 
مداحی های محرم