« ختمی که به سرعت به اجابت می رسد...سلامت می کنم ای مولای باران ... »


آنچه مسلم است یکی از علایم حتمی که در روایات برای ظهور امام زمان نام برده شده خروج سفیانی از سوریه بعد از به هم ریختن اوضاع سوریه به سوی عراق و جنایات زیادی که در عراق کرده در حرکت خود به سوی کعبه در منطقه ای به نام بیداء به زمین فرو می روند.


امام سجاد(ع):امر قائم (عج) از سوی خداوند حتمی است و امر سفیانی نیز از جانب خداوند قطعی می باشد و قائم ظهور نمی کند مگر پس از آمدن سفیانی.(بحار الانوار ج ۵۳ - ص ۱۸۲ )


رسول اکرم (ص) : مردی از دل دمشق خروج میکند که به او سفیانی می گویند و همه ی پیروانش از نژاد کلب هستند.بقدردی خون می ریزد که نوبت به شکافتن شکم زنان و سربریدن کودکان می رسد. تیره قیس در برابرش قیام می کنند. همه را می کشد و کسی نمی تواند از خود دفاع کند. آنگاه مردی از تبار من در حرم خروج می کند. این خبر به سفیانی می رسد. سپاهی را برای رویارویی بسوی او می فرستد چون این سپاه به سرزمین بیداء ( وسط مکه و مدینه) میرسند زمین همه ی آنها را فرو می برد که گزارش گری نمیماند. (بحار الانوار ج ۵۲ - ص ۱۸۶ )

و از این قبیل روایات بسیار اند.


اما این که این تحرکات اخیر در سوریه و عراق همان خروج سفیانی باشد امری است مبهم و قابل مناقشه و تا وقتی که نشانه های آن کامل نشده و چهره اصلی خود را ننموده نمی توان تعیین مصداق کرد و آن را خروج سفیانی شمرد .


تنها چیزی که ما می توانیم بگوییم این هست که کشتارهایی که در کشور های مسلمان این چند سال در حال وقوع است یکی از علایم غیر حتمی برای ظهور امام زمان است که سالیان سال این بوده است و نمی توان با آن خود را امید به ظهور داد.


از این گذشته به نظر می رسد که یک توطئه ای در میان هست و آن منصرف کردن ذهن مسلمانان مخصوصا شیعه از اسرائیل و تحرکات او در فلسطین به سوی این گروه .


نکته دیگر اینکه باید توجه داشت که تکفیرها دشمن اصلی ما نیستند. رهبر معظم انقلاب در تبیین دشمن اصلی اسلام و پشت پرده اختلاف افکنی در منطقه در دیدار سفرای کشورهای اسلامی در سال جاری فرمودند: “رژیم صهیونیستىِ غاصب - که امروز بزرگ‌ترین بلیه‌ى دنیاى اسلام وجود این رژیم است - باید بتواند با آسودگى زندگى کند، بر مشکلات خودش فائق بیاید، بر عوامل نابودکننده‌اى که بحمدالله در ارکان آن رژیم غاصب وجود دارد فائق بیاید؛ این نمیشود مگر اینکه سر مسلمانها را بند کنند، بین آنها اختلاف بیندازند، مسائل کوچک را براى آنها بزرگ کنند.”


ازطرفی؛ سرویس های اطلاعاتی غربی و آمریکایی سالهاست که به صورت بسیار گسترده درباره مساله ظهور و بررسی روایات شیعه و آیات قرآن که به این موضوع اشاره دارند تحقیق می کنند. همانطور که رهبری فرمودند نباید فراموش کنیم که دشمنان اصلی ما این وحشی های بی عقل نیستند بلکه عناصر پشت پرده غربی و آمریکایی هستند که اینها را حرکت می دهند.

در صورت صحت خبر، تردیدی نیست که اشاره مستقیم داعش به ماجرای سفیانی و روایات شیعه درباره ظهور می تواند فریبی برای انحراف افکار عمومی خصوصا شیعیان باشد. بعید نیست جریان های پشت پرده تلاش کنند بدلی برای روایات شیعیان درباره آخرالزمان ایجاد نمایند و به واسطه آن اهداف خود را یعنی ناامیدی مردم به ظهور را پیش ببرند. شبیه سازی حوادث آخرالزمان برای لابی های قدرت و ثروت و در ادامه پشتیبانی رسانه ای از آن برای آنها امری بسیار ساده است که با به کار گیری بی عقلانی چون داعش و خرج کردن دلارهای آل سعود امکان پذیر است.

 

منبع:انجمن گفتگوی دینی


موضوعات: خواندنی ها
   شنبه 31 خرداد 1393


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 691
  • دیروز: 3289
  • 7 روز قبل: 21540
  • 1 ماه قبل: 47957
  • کل بازدیدها: 906988
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 11
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 22
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 20
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1