« علی از زبان علیچرا حجاب؟ »

طاهره شاکری مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین در مراسمی که به مناسبت شهادت امام جواد علیه السلام برگزار شد ضمن تسلیت شهادت آن امام عزیز گفت : غربت اهل بیت علیهم السلام از زمان رحلت پیامبر بزرگ اسلام صلی الله کلید خورد و تا زمان امام رضا علیه السلام ادامه داشت تا اینکه امام هشتم به صورت علنی بیان می دارند که من امام هستم.

شاکری ادامه داد : وقتی امام رضا علیه السلام وارد مرو می شوند مردم از ایشان حدیث می خواهند و در آنجا آن حدیث معروف سلسله الذهب را می فرمایند.

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین گفت : امام رضا علیه السلام اولین امامی هستند که روز غدیر را عید می نامند در آن روز لباس نو می پوشند فقرا را اطعام میکنند و آن را عید می نامند.

شاکری در مورد نامیده شدن امام جواد علیه السلام گفت : امام رضا علیه السلام به امام جواد علیه السلام فرمودند پسرم همواره همراه خود سکه داشته باش و به دیگران بذل و بخشش کن و علت نامیدن ایشان کرم و بخششی بود که داشتند و این بخشش خیر دنیا و آخرت است.

وی افزود : دو تن از ائمه علیه السلام هستند که برای اسلام برکات فراوان داشتند یکی از ایشان #امام_جواد علیه السلام و دیگری امام زمان علیه السلام است اگر امام جواد علیه السلام نبودند معنویت معنا پیدا نمی کرد و اگر مهدویت معنا پیدا نمیکرد چیزی دین اسلام وجود نداشت.

طاهره شاکری گفت : امام جواد علیه السلام از تمامی ائمه مظلوم تر واقع شدند ، و در آن زمان چون خواص لرزش شدید داشتند امام جواد علیه السلام تنها بودند و مردم نمی توانستند به راحتی با ایشان دیدار کنند و بابهایی بین امام و مردم وجود داشت که گاهی اوقات خود این باب ها خطا می رفتند و باعث بدبینی مردم به امام جواد علیه السلام می شدند و این خود یکی از دلایل بزرگ غربت امام است.

شاکری ضمن اشاره به زمان به امامت رسیدن امام جواد علیه السلام گفت اولین امامی که در کودکی به امامت رسید امام جواد علیه السلام است که در هفت سالگی به امامت رسید
وی ادامه داد : یکی از یاران خاص امام ریان بن صلت بوده است که دو پسر با نامهای محمد و علی داشته و در جمعی کسی به امام جواد علیه السلام توهین می کند و می گوید که او کوچک است و مناسب امامت نمی باشد ما صبر میکنیم تا وقتی به سن بزرگ سالی رسید از او پیروی می کنیم رایان گردن او را میگیرد و به او می گویند مگر امام کوچک و بزرگ دارد ؟ قرآن می فرمایند ( وَآتَيْنَاهُ الْحُكْمَ صَبِيًّا :  و به او در همان سن کودکی مقام نبوت بخشیدیم.) و اینگونه یاران خاص در زمان امام جواد بسیار کم شدند.

شاکری گفت: یکی دیگر از ویژگی های امام جواد علیه السلام این است که حضرت زهرا سلام الله علیها را ایشان به جامعه می شناساند و زیارت نامه ای که برای حضرت زهرا سلام الله است منسوب به امام جواد علیه السلام می باشد.

شاکری با اشاره به مقام والای مادر امام جواد علیه السلام گفت: مادر امام جواد علیه السلام از جمله زنان مومن و پاکدامن و از کنیزان آفریقایی تبار بوده و چهره امام جواد علیه السلام به مادرشان شباهت فراوان داشته و همین امر سبب دستاویز شدن چهره ایشان برای معاندین بوده است.

طاهره شاکری در پایان گفت : از جمله مظلومیت های امام جواد علیه السلام مظلومیت ایشان در موقع شهادت شان است هنگام شهادت کسی کنارشان نیست و همچون امام حسن مجتبی علیه السلام به دست همسرشان به شهادت میرسند.

 

   جمعه 10 تیر 1401


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 1768
  • دیروز: 1459
  • 7 روز قبل: 7962
  • 1 ماه قبل: 42526
  • کل بازدیدها: 883148
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 16
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 27
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 18
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1