« خدمات رضاخاندر قنوت چه ذکری بخوانیم ؟ »

خانواده اساسی ترین بنیاد زندگی بشر 

 

کبری خزعلی

 

دکتر کبری خزعلی ریس دانشکده الزهرا در مراسمی که مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد ضمن بیان اهمیت نقش زنان در خانواده بیان داشت : زن ها و مردها هر دو بندگان خدا هستند و سیر انسانی دارند هر کدام به طور جداگانه به کمال می رسند .

 

دکتر خزعلی با اشاره به موهبت هایی که خدا به زنان اعطا کرده گفت : خلاقیت ، ربوبیت و رحمان و رحیم بودن از جمله صفاتی است که خداوند به زنان داده است اما کشورهای غربی در نظر دارد زن را از مقام ربوبیت به زیر آورده و در مقابل او را به انجام کارهای روزمره و به دست آوردن مشاغل هدایت کند .

 

کبری خزعلی خانواده را یکی از اساسی ترین بنیادهای زندگی بشری خواند و افزود : به رغم فراز و نشیب های فراوانی که برای نهاد خانواده به وجود آمده است ولی همچنان نقش مهمی در همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی بشر داشته و دارد .

 

دکتر خزعلی با اشاره به آمار طلاق در جامعه و بالا رفتن سن ازدواج جوانان گفت : بر اساس تحقیقات صورت گرفته سن ۱۵ تا ۱۹ سالگی بهترین سن ازدواج برای جوانان می باشد چرا که در این سن جوانان عشق و علاقه اولیه و واقعی خود را فقط برای همسرانشان آن هم به صورت حلال ابراز میکنند .

 

وی افزود : اما بیشترین طلاق ها در سنین ۲۵ تا ۳۰ سالگی صورت می پذیرد چرا که در این سنین حساسیت افراد بسیار بیشتر است .

 

خزعلی ضمن اشاره به نقش مادر در تعیین سرنوشت فرزندان اظهار داشت : اگر فرزندان در خانواده ای غرب زده و خودباخته شدند باید به شأن مادر در درون خانواده نگریست ، اگر مادر در درون خانواده حقیر باشد و هر کس به هر گونه ای که خواست با او رفتار کند این مادر حقیر فرزندانی شریف نخواهد داشت .

 

خزعلی افزود : برطبق روایات اگر می خواهید فرزندانی کریم داشته باشید باید آداب و رفتار خود را در خانواده حسنه کنید « اکرموا اولادکم و احسنوا آدابهم» .

 

کبری خزعلی با اشاره به نزول جایگاه و ارزش زن در جامعه امروز گفت : امروزه برای این که زنان بتوانند در جامعه حضور داشته باشند به خودآرایی می پردازند یعنی برای حضور در جامعه باید جسمشان را عرضه کنند و این یعنی بردگی نوین برای زنان ، در حالی که باید فکر زن ، شخصیت زن و مهارت های او به عنوان ارزش شناخته شود .

 

خزعلی با اشاره به ظلم های قانونی که هم اکنون به زنان می شود گفت : در شناسنامه های جدید صفحه ازدواج برداشته شده است و اگر فرد بخواهد ازدواج کند ازدواج او غیر قانونی خواهد بود یعنی اگر دختری در سن ۱۶ سالگی ازدواج کند و بعد از یک سال صاحب فرزند شود و همسرش فوت کند در قانون پدری برای این فرزند وجود ندارد چرا که فرد زیر ۱۸ سال کودک محسوب می شود ، آیا این قانون ظلم به زن نیست ؟

 

خزعلی با اشاره به بند ۵ سند ۲۰۳۰ گفت : در این آمده است که زن در هر جایی و هر سنی و با هر شرایطی که دارد می تواند از جسمش استفاده کند و هر جا دلش خواست می تواند فرزندش را سقط کند .

 

وی ادامه داد ؛ این بند ابتدا فساد را در جامعه تزریق می کند و بعد امکان حلال ( ازدواج) را می گیرد و این یعنی طرح صهیونیستی که باید ۴ میلیارد از روی زمین حذف شوند .

 

 

   دوشنبه 17 اردیبهشت 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 2164
  • دیروز: 2300
  • 7 روز قبل: 9088
  • 1 ماه قبل: 44403
  • کل بازدیدها: 885448
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 6
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 21
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1