« عاقبت گمنامیوظیفه فردی که پزشک روزه را برایش منع کرده »

سیستم آموزش حوزه باید بر محور قرآن و روایات باشد 

 

حجت الاسلام محمدی پور استاد اخلاق در حوزه علمیه، امروز در همایش  حیات بشریت در پرتو معنویت دینی که در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، با اشاره به آیه ۲۹ سوره زمر گفت: در واقع این آیه قیاس دو انسان خدا پرست و هوا پرست است.

 

وی افزود: انسان هوا پرست هیچ گاه از استرس رهایی ندارد و هیچ گاه وظایفش را کامل انجام نمی دهد اما کسی که خدا دارد، دل او پر است از بندگی خدا و هیچ گاه گرایش های حیوانی او را پست نخواهد کرد و اطاعت از یک خدا او را به آرامش خواهد رساند و سعادت دنیا و آخرت نصیب او می شود چرا که نه ترسی از آینده دارند و نه از گذشته غصه می خورند.

 

حجت الاسلام محمدی پور بیان داشت: اگر انسان قرآن را به عنوان هم نشین خود برگزیند و  قرآن را زیاد بخواند روح  او جلا پیدا می کند و عملکرد انسان خدایی می شود.

 

استاد اخلاق در حوزه علمیه با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) که می فرمایند مردم بنده دنیا هستند، ابراز کرد: زمانی که انسان در زمینه مسائل مادی با دیگران مسابقه می دهد هیچگاه به آرامش دست نخواهد یافت.

 

وی افزود: کسانی که می خواستند مردم را پیرو غرب کنند اول لباس آنان را تغییر دادند تا مدپرستی آنان را گرفتار هوای نفس کند؛ سران کفر تلاش کردند تا به مردم بگویند که با دین نمی شود زندگی کرد اما جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال است که به دنیا فهمانده نه تنها زندگی در پرتو دین سعادت به همراه دارد بلکه دین می تواند مدیریت تمام دنیا را برعهده بگیرد.

 

حجت الاسلام محمدی پور با اشاره به اینکه قرن جدید عصر اسلام است، عنوان کرد: کمونیسم قبلا شکست خورد و امپریالیسم نیز در حال شکست است و تنها گفتمانی که مرم به آن اقبال دارند گفتمان اسلام است.

 

استاد اخلاق در حوزه علمیه با بیان اینکه قرن جدید عصر طلایی معنویت و نورانیت است، گفت: انسان به کمک معنویت به آرامش می رسد و به واسطه این آرامش خداوند را عبادت می کند؛ انسان به واسطه نورانیت و معنویت به آرامش واقعی دست می یابد.

 

وی با اشاره به نامه ۳۱ نهج البلاغه پیرامون تربیت فرزند اظهار داشت: امیرمومنان علی(ع) در این نامه می فرمایند: در دوران کودکی ابتدا اعتقادات را به فرزندان خود بیاموزید و بعد از آن الفاظ قرآن کریم و احادیث را به آنان آموزش دهید و آنان را با حلال و حرام الهی آشنا کنید تا فکر و ذهن فرزندانتان با اعتقادات اسلامی رشد کند.

 

حجت الاسلام محمدی پور با استناد به کلام رهبری که فرمودند اجرای سند ۲۰۳۰ در اصل تربیت سرباز برای غرب است، گفت: طبق این سند نباید بچه ها قرآن، حدیث و آموزه های دینی بیاموزند و باید تلاش کرد تا با رقص و آواز آنان را به شادی کاذب مشغول کرد.

 

وی افزود: مسیر معنویت طریق جدیدی است که دنیا دارد آن را تجربه می کند، امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که با معنویت می توان خانواده و حتی دنیا را مدیریت کرد.

 

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه سیستم آموزشی مدارس باید تغییر کند، خاطرنشان کرد: سیستم آموزشی مدارس باید بر محور با آموزش قرآن و روایات استوار باشد تا روح فرزندانمان پر از معنویت شود و به آرامش دست یایند.

 

 

 

   دوشنبه 30 اردیبهشت 1398


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 5141
  • دیروز: 3207
  • 7 روز قبل: 11435
  • 1 ماه قبل: 48861
  • کل بازدیدها: 891324
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 17
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1