« یقین به خدااعمال شب نیمه شعبان »

عید الله الاکبر 

 


روز ولادت مهدی موعود - ارواحنا لتراب مقدمه الفداء - حقیقتا روز عید همه انسان های پاک و آزاده عالم است. فقط کسانی در این روز، ممکن است احساس شادی و خرسندی نکنند که یا جزو پایه های ظلم و یا جزو پیروان طواغیت و ستمگران عالم باشند; و الا کدام انسان آزاده ای است که از گسترش عدالت، از بر افراشته شدن پرچم دادگری و رفع ظلم در سراسر جهان، خرسند نشود و آن را آرزو نکند! (۱)

تفاوت عید ولادت «حضرت بقیة الله » با بقیه اعیاد اسلامی این است که اعیاد بزرگ، همه از گذشته حکایت می کنند; اما عید ولادت حضرت بقیة الله به آینده نوید می دهد. برای همین است که دل های مؤمنان، به این روز بزرگ و این ولادت عظیم، وابسته است. (۲)

روز نیمه شعبان، روز امید و ایمان به آینده، روز مجاهدان پاکباز و صادق و روز نگاه به آینده روشن و تلاش برای آن است ( ۳)

روز ولادت حضرت مهدی موعود - ارواحنا فداه - یک عید حقیقی، برای همه افراد بشر و آن کسانی که ستمی کشیدند; رنجی بردند; دلی سوزاندند; اشکی ریختند و انتظاری کشیدند و کسانی که با مشاهده ناملایمات، در طول حیات خود و در هر نقطه ای از عالم - و حتی در نقطه ای از تاریخ - مصیبتی تحمل کرده اند; است. همه آنها در مثل چنین روزی و به یاد امروز، احساس شادمانی و امید و نشاط کرده اند. این ولادت بزرگ و این حقیقت عظیم، متعلق به یک ملت و یک زمان خاص نیست; بلکه متعلق به بشریت است. این «میثاق الله الذی اخذه و وکده » میثاق خدا با انسان است. «وعد الله الذی ضمنه » این وعده خدا است که تحقق آن را ضمانت کرده است. همه انسان های طول تاریخ، نسبت به این پدیده عظیم و شگفت آور، احساس نیاز معنوی و قلبی کرده اند; چون تاریخ از اول تا امروز و از امروز تا لحظه طلوع آن خورشید جهان تاب ، با ظلم و بدی و پلیدی، آمیخته بوده است.

همه کسانی که از ظلمی رنج برده اند - چه آنهایی که به خود آنان ظلم شده است و نج برده اند و چه کسانی که به ستم کشی دیگران نگاه کرده اند و رنج برده اند - با یاد ولادت این منجی عظیم تاریخ و بشر ، در دلشان امیدی به وجود می آید. … روز ولادت ، برای همه بشر و تاریخ - حتی برای گذشتگان - عید است.

کسانی که در دوران تاریک فرعون ها، نمرودها، ابوجهل ها و سلاطین ظالم، در فقر و ظلم و تبعیض سر کردند و مردند و رنج کشیدند و روی خوبی ندیدند، امروز (نیمه شعبان) برای آنها هم عید است . اگر روح آنها در عالم برزخ، از بعضی از تفضلاتی که پاره ای از ارواح برخوردارند، بهره مند باشند; یقینا آنها هم مثل چنین روزی، شادی خواهند کرد. امروز با بقیه ایام و اعیاد تفاوت دارد. واقعا اگر ما امروز را «عید الله الاکبر» بنامیم، مبالغه و گزاف نیست. (۴)


۱) سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جشن بزرگ منتظران ظهور ۷۸/۹/۳.

۲)سخنرانی اصفهان ۸۰/۸/۸

۳) سخنرانی نجف آباد ۸۰/۸/۱۰

۴) ۷۴/۱۰/۱۹

   یکشنبه 2 خرداد 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: ناشناس [بازدید کننده]
ناشناس
5 stars

اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم

1395/03/02 @ 15:56
نظر از: مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم [عضو] 

العجل ای مهدی موعود یاران العجل
العجل ای قبله چشم انتظاران العجل
العجل مولای ما ای حضرت صاحب زمان
ای دعای هرشب شب زنده داران العجل

“اللهم عجل لولیک الفرج”
نیمه شعبان گرامی باد

1395/03/02 @ 11:13


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 419
  • دیروز: 1017
  • 7 روز قبل: 4504
  • 1 ماه قبل: 25548
  • کل بازدیدها: 842463
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 21
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 25
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1