« بغض آسمانتفاوت لذت ها »

انقلاب اسلامی الگوگرفته از قیام حضرت زهرا و بر مبنای ولایت است

 

حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی استاد حوزه علمیه شامگاه پنج‌شنبه ۲۱ بهمن در مراسم سوگواری حضرت زهرا(سلام الله) که در آستان مقدس امامزاده شعیب برگزار شد، درباره شهادت آتش نشانان، گفت: رسانه ملی درباره حادثه پلاسکو خوب عمل کرد اما جای این گلایه وجود دارد که به لحاظ فرهنگی درباره فداکاری و ایثار آنها باید بیش از این کار می‌کرد.

 

اگر درباره مردانگی و ایثار این انسان‌های بزرگ کار فرهنگی صورت می‌گرفت از میزان جرم و جنایات در جامعه کاسته می‌شد.

 

حضرت در دفاع از ولایت همه هستی خود را به میدان آورند و با شهادت خود نهضت عظیمی را بر علیه دستگاه غاصب بنا نهادند و فرزندان ایشان آن را ادامه دادند.

 

شخصیت حضرت فاطمه(سلام الله) دارای ابعاد فراوانی است که مهمترین آنها فداکاری و ایثار برای اسلام ناب محمدی است.

 

بعد از رحلت پیامبراکرم(صلی الله) انسان‌های نالایق خلافت را غصب کرده و امیرمومنان علی(علیه السلام) را خانه نشین کردند حضرت فاطمه(سلام الله) این مساله را نپذیرفته و در مخالفت با آن تا سرحد شهادت ایستادگی کردند.

 

حضرت در نشان دادن این مخالفت حتی اجازه ندادند که غاصبان خلافت در تشیع، کفن و دفن ایشان حاضر شوند، بنابراین از امیرمومنان علی(علیه السلام) خواستند که ایشان را شبانه و مخفیانه غسل داده و در قبری بی‌نشان دفن کنند.

 

این نحوه اعتراض حضرت زهرا(سلام الله) نسبت به خلفای ظالم زمان خود برای همه عصرها و نسل‌ها پیام دارد که ایشان هیچ گاه از خلفایی ظلم و ستم را به عنوان حاکم قبول نکرده بودند.

 

اعتراض بانوی دو عالم نسبت به این خلفا مربوط به مساله حق و باطل، ایمان و نفاق، کفر و اسلام بود که سبب انحراف مسلمانان از مسیر حق می‌شدند.

 

امروز انقلاب اسلامی الگوگرفته از قیام حضرت زهرا(سلام الله) و بر مبنای ولایت استوار است چراکه مردم مومن و انقلابی ایران عاشق اهل‌بیت(علیها السلام) هستند.

 

حضرت زهرا(سلام الله) چهل شبانه روز به همراه امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام در خانه بزرگان اصحاب پیامبر(صلی الله ) رفته و با آنها صحبت می‌کردند که جلوی انحراف را بگیرند واجازه ندهید اسلام از دست اهل آن بیرون رود، چراکه امیرمومنان علی(علیه السلام) به خلافت نیاز ندارد بلکه  بشریت به علم، مدیریت و عصمت امیر نیازمند است.

 

ایشان همان زمان فرمودند : که اجازه ندهید امیرمومنان علی(علیه السلام) خانه نشین شود اگر کار از دست اهل آن بیرون رود مردمی خبیث و بی‌دین بر سر کار می‌آیند که جان و ناموس مردم بسیار به خطر می‌اندازند.

 

 

شنیده شده .

   شنبه 23 بهمن 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(0)
4 ستاره:
 
(1)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.0 stars
(4.0)
نظر از: ناشناس [بازدید کننده]
ناشناس
4 stars

یک سایت مذهبی می تواند بهتر از این باشد ..
موفق باشید .

1395/11/24 @ 13:16


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 790
  • دیروز: 2669
  • 7 روز قبل: 10195
  • 1 ماه قبل: 46671
  • کل بازدیدها: 888117
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 23
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 23
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1