« سینمای دولت هاانفاق از خزانه »

رتبه کاندیدها از نظر اخلاقی و احترام به مخاطب در مناظره دوم

 

شش کاندید ریاست جمهوری ۹۶


اگر بدون جانبداری بخواهیم نگرشی بر مناظره دوم داشته باشیم, باید گفت اخلاق مدارترین نامزد این دوره همچون مناظره قبلی آقای حجت الاسلام رئیسی هست که طبق قانون مناظرات, بدون بی احترامی از عملکرد دولتش گفت و مباحث مدنظر را از دولت مقابل مورد پرسش قرار داد. رئیسی بدون ایجاد تشویش در مخاطب و با دادن حس مثبت و آرامش بسیار منطقی به سؤالات پاسخ داد.


نفر دوم این مناظره آقای میر سلیم بود که با سؤالات جدی، دغدغه خودش را در خصوص مسائل فرهنگی پاسخ داد و بدون عصبانیت با بیانی شیوا سخن گفت اما جا داشت تا بیشتر برنامه خود را تشریح کند!

 

نفر سوم آقای هاشمی طبا بود که همان خط قبلی اش را مبنی بر عدم انتظار مردم از دولت و جانبداری از دولت یازدهم ادامه داد و اما این سؤال را در اذهان مردم باقی گذاشت که:چه طور فردی 4 سال از بدنه دولت و افراد آن دور باشد و به اذعان خودش این افراد تازه در این مناظره دیده باشد، می تواند تشکیل دولتی جدید بدون اطلاع از عملکرد دولت قبل دهد؟! پس یا مملکت را بازی گرفته و یا حکم ضربه گیر نخست آقای روحانی را دارد!

 

نفر چهارم این مناظره آقای حجت الاسلام روحانی بود که این بار با نداشتن پرش در صحبت دیگران، یک قدم در مناظره پیشرفت داشت و توانست زبان بدن خود را از حالت لرزشی و تهاجمی به حالت متعادل تری کنترل کند اما همچنان در تونل شعار مانده بود و ناکارمدی 4ساله خود را به دولت قبل نسبت می داد و در زمین دیگری می دوید تا شاید با اتخاذ به سیاست رعب و وحشت رأی سلبی جلب کند و با مقابله با قانون مناظره مبنی بر عدم استفاده از نام شخص ثالث برای پیشبرد هدف کسب قدرت و انداختن مشکلات بر گردن سایر نامزدها که نسبت به او، منسب فرعی داشتند به نوعی دچار قانون گریزی شده بود!


نفر پنجم آقای قالیباف بود که گرچه این بار بیشتر به سؤالات مورد پرسشش پاسخ داد اما باز هم با روشنگری عملکرد منفی دولت کنونی از تبیین برنامه خود که در ستادهایش موجود هست، باز ماند!

 

و آخرین نفر آقای جهانگیری بود که علی رغم آرایش چهره خود کبودی عصبانیت گاهی در چهره اش مشخص بود و به جای پاسخگویی سعی در رفتار پوپولیستی و سر دادن شعار داشت و هر بار به دیگر نامزدها نسبتی ناروا می داد و علی رقم دوری نامزدها از نسبت های داده شده، باز سعی در ایجاد تشویش و تنش در اذهان داشت و سیاست تحقیردیگران را در پیش گرفته بود که این رفتار بسته و عدم توجه به سؤالات مناظره توهین آشکاری به اهل فن و مردم بود.

هر چند که حکم ضربه گیر دوم رئیس جمهور را دارند!

 

فاطمه نوری، کارشناس رسانه


موضوعات: خواندنی ها, سیاسی
   جمعه 15 اردیبهشت 1396


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 51
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 7526
  • 1 ماه قبل: 44002
  • کل بازدیدها: 885448
رتبه وبلاگ