« لیبی را برجام نابود کرد۵ عمل طلایی برای ماه رجب »

امام محمد باقر عليه‌السلام


مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین: امام محمد باقر دانشگاه بزرگ اسلامی را در راستای نشر حقایق و معارف الهی پی ریزی کرد خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین گفت: پیشوای پنجم در طی مدت امامت خود در شرایط نامساعد حکومتی، به نشر و اشاعه حقایق و معارف الهی پرداخت و مشکلات علمی را تشریح و دانشگاه بزرگ اسلامی را پی ریزی کرد.

 

طاهره شاکری مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به میلاد با سعادت امام محمد باقر(ع) و فضیلت این امام همام، گفت: امام محمد باقر(ع) در اول رجب و در شهر مدینه از پدر و مادری فاطمی و علوی متولد شد.

 

وی با اشاره به رفع مشکلات علمی توسط امام محمد باقر(ع)، بیان داشت: پیشوای پنجم در طی مدت امامت خود در شرایط نامساعد حکومتی، به نشر و اشاعه حقایق و معارف الهی پرداخت و مشکلات علمی را تشربح نمود و دانشگاه بزرگ اسلامی را پی ریزی کرد.

 

شاکری در خصوص فضائل امام محمد باقر(ع)، ابراز کرد: ایشان در علم، زهد، عظمت و فضیلت سرآمد همه بزرگان بنی هاشم بود و مقام بزرگ علمی و اخلاقی او مورد تصدیق دوست و دشمن قرار می‌گرفت.

 

وی افزود: آوازه علوم و دانش‌های امام محمد باقر(ع) چنان نقاط مختلف کشور اسلامی را پر کرده بود که لقب باقرالعلوم یعنی گشاینده دریچه‌های دانش و شکافنده مشکلات علوم به خود گرفته بود.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین اظهار داشت: ایشان شاگردان برجسته‌ای در زمینه‌های فقه، حدیث و تفسیر تربیت کردند که ابوبصیر، بریدبن معاویه، حمران بن اعین و محمدبن مسلم و… تربیت یافته مکتب آن حضرت هستند.

 

شاکری با بیان روایتی از امام صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) در روایتی فرمودند زراره، ابوبصیر، محمدبن مسلم و بریدبن اعین اگر این‌ها نبودند کسی از تعالیم دین و مکتب پیامبر(ص) بهره‌ای نمی‌یافت آنان از میان شیعیان زمان ما نخستین کسانی بودند که با مکتب ما آشنا شدند و در روز رستاخیز نیز بیش از دیگران به ما خواهند پیوست، شاگردان مکتب امام باقر(ع) سرآمد فقها و محدثان زمان بودند و در میدان رقابت علمی بر فقها و قضات غیر شیعی برتری داشتند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آن حضرت با پنج تن از خلفای اموی معاصر بود و از شگردها و سیاست‌های شیطانی آنان در جهت اسلام ستیزی و اغوای مردم به خوبی آشنا بود و می‌دانست که آنان ایمان و اعتقادی به اسلام ندارند و آنچه به نام دین مطرح می‌کنند تنها ظواهر دینی در راستای اغفال مردم است


خبرگزاری رسا 

http://www.rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=324106

   شنبه 21 فروردین 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 
5 stars

فرا رسیدن ایام مبارک و پر فضیلت رجب را به شما تبریک می گویم.

1395/01/22 @ 14:48


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 1510
  • دیروز: 2300
  • 7 روز قبل: 9088
  • 1 ماه قبل: 44403
  • کل بازدیدها: 885448
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 6
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 21
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1