« گناه روزهامؤسس دانشگاه بزرگ اسلامی »

 

حجت الاسلام سید یاسر موسوی، کارشناس مسائل مذهبی، امروز در نشست سیاسی که در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، با اشاره به وقایع گذشته کشور لیبی، گفت: کشور آفریقایی لیبی، با مساحتی کوچک دارای منابع نفتی و گازی فراوانی است.

 

وی با اشاره به خصوصیات بارز و متفاوت محمد قذافی، گفت: قذافی با بردن شتر به مجالس بین المللی و شتر سواری در خیابان‌های آن، پوشیدن لباس‌های محلی مسخره آمیز و چادر زدن در محوطه هتل در صدد مطرح کردن خود در جهان بود.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: تصور محمد قذافی از انجام این گونه اعمال، تبعیت نکردن از فرهنگ آمریکایی بود، مخالفت او با آمریکا به حدی بود که آشکار به بعضی از کشورها مانند ایران تسلیحات موشکی می‌داد. 

 

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به توطئه‌ها و سناریو سازی‌های آمریکا علیه فعالیت‌های لیبی، بیان داشت: سقوط هواپیمای آمریکایی در لیبی و از بین رفتن همه سرنشینان آن زمینه توطئه و سناریو سازی آمریکا علیه لیبی فراهم کرد و در پرونده لاکربی لیبی را به نقش داشتن در سقوط هواپیما متهم و شروع به تحریم لیبی کرد.

 

وی درباره اقتصاد کشور لیبی که تنها با استخراج نفت تأمین می‌شد، تصریح کرد: صرف اتکا به نفت سبب تضعیف پایگاه و پتانسیل مردمی می‌شود به همین سبب لیبی در برابر تحریم‌ها شکننده و آسیب پذیر شد.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: حمله آمریکا به عراق در سال 2003 سبب ترس و وحشت قذافی شد و درصدد برقراری رابطه با آمریکا بر آمد و آمریکا نیز با سوء استفاده از این موقعیت با برپایی مذاکراتی با عنوان برجام‌های یک، دو و سه وارد میدان شد.

 

این کارشناس مسائل مذهبی درباره برجام یک در لیبی، گفت: در برجام یک آمریکا خواستار نابودی راکتورهای هسته‌ای برآمد و قذافی به درخواست آنان جامعه عمل پوشاند و سپس با برجام دو نابودی تسلیحات موشکی را خواستار شد و بهانه آمریکا در برجام دو نگرانی او از خطرناک بودن کشور لیبی برای کشورهای اطراف بود.

 

وی افزود: در برجام سه آمریکا مدعی شد که حقوق بشر در کشور لیبی اجرا نمی‌شود و این امر سبب تحریک مردم و نابودی قزافی شد. حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه تحریم برای آمریکا به عنوان سلاحی است تا بتواند کشورها را مطیع خود کند، ابراز کرد: زمانی که اقتصاد یک کشور تک بعدی باشد قدرت استفاده از این سلاح بیشتر می‌شود اما اگر اقتصاد کشور از چند جهت تامین شود دیگر تحریم‌ها بر او اثر نخواهد گذاشت.

 

این کارشناس مسائل مذهبی درباره مخالفت رهبر معظم انقلاب با ریاضت اقتصادی، گفت: ریاضت اقتصادی سبب رشد و پیشرفت کشور نمی‌شود بلکه سبب تضعیف و شلاق کوبنده‌ای بر رونق اقتصاد است.

 

وی درباره شعار سال که بر مبنای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، ابراز کرد: اگر اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا و نهادینه شود سبب رونق و پیشرفت در همه ابعاد می‌شود. حجت الاسلام موسوی در پایان خاطرنشان کرد: راهکار پیروی از اقتصاد مقاومتی استفاده از پتانسیل داخلی است و اسراف نکردن، ساده زیستی و استفاده از کالاهای ایرانی مهم‌ترین کمک به اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور است.

 

همچنین این خبررسان ای شد و در خبرگزاری رسا منتشر شد :

http://www.rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=324321


موضوعات: اخبار مدرسه
   یکشنبه 22 فروردین 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 
5 stars

به نکات خوبی اشاره شده!

1395/01/23 @ 18:12


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 741
  • دیروز: 401
  • 7 روز قبل: 4963
  • 1 ماه قبل: 24946
  • کل بازدیدها: 841446
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 11
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 23
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1