سرکار خانم دکتر حدادی استاد حوزه و دانشگاه در پیش نشستی که با محوریت ” ترجیح معنوی زنان در قرآن از دیدگاه مقام معظم رهبری ” و در حوزه علمیه کوثر ورامین برگزار شد ضمن بیان اهمیت مقاله نویسی در بالا بردن سطح سواد و اطلاعات طلاب گفت : طلاب باید تلاش کنند از سطح ۲ مقاله نویسی را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید تا بتوانید در سطوح بالاتر با نوشتن مقالات ، بسیاری از مشکلات و چالش‌ها را مطرح کرده و پاسخ دهند .

 

 

 خانم حدادی گفت : در کتاب انجیل مسیحیت زنان به حدی گناهکار هستند که صاحب گناهان نخستین می‌شوند به همین دلیل برای پیروانشان غسل تعمید انجام می‌دهند چرا که معتقدند گناه نخستین که از حضرت حوا به آنها رسیده همواره با آنها همراه است.

 

 خانم دکتر حدادی گفت : بحث زنان در جوامع مختلف یک بحث پویا می‌باشند و تقریباً در همه جوامع مقالات فراوانی پیرامون زن ارائه می‌شود .

 

خانم حدادی با اشاره به تفکرات فمنیستی و عقاید آنها در مورد زن بیان داشت: تفکرات فمنیستی ۱۸۰ درجه با آنچه که اسلام در مورد زن بیان کرده تفاوت دارد .

 

خانم حدادی افزود: و اکنون ما در جامعه ابر فردگرا هستیم که تلاش داریم در آن اهمیتی را که خداوند در قرآن به زنان داده است را بیان کنیم .

 

خانم دکتر حدادی با اشاره به سال ۱۹۲۰ و حق رای که زنان توانستند در آمریکا بگیرند گفت : برای همین حق رای زنان بسیاری کشته شدند چرا که بسیار با آنان مقابله شد و تنها با این مورد می‌توان به اختلاف دیدگاه غرب در مورد زن و آنچه خداوند در قرآن بیان کرده پی برد.

 

 خانم حدادی با اشاره به مستند ایکسونامی گفت : دیدن این فیلم برای کسانی که شیفته غرب هستند بسیار توصیه می‌شود چرا که در ابتدای این فیلم راوی بیان می کند راهی که ما در این ۵۰ سال پیش رفته‌ایم و به شکست رسیده‌ایم شما زنان ایرانی با برداشتن روسری‌های خود تازه در حال شروع کردن آن راه هستید.

 

 وی ادامه داد: یعنی آنها تباهی را تجربه کرده و از راه تباهی در حال بازگشت هستند .

 

خانم حدادی با اشاره به کنوانسیون حقوق زنان در جامعه بین‌الملل گفت : با اینکه این کنوانسیون توسط آمریکا نوشته شد اما هیچ گاه آن را امضا نکرد و این کنوانسیون در حقیقت کنوانسیون رفع خشونت همه جانبه علیه زنان می‌باشد.

 

 خانم حدادی با اشاره به روایتی از امام زمان عجل الله گفت : امام زمان می‌فرماید اسوه و پیشوای من فاطمه زهرا سلام الله علیها می‌باشد.

 

خانم حدادی با اشاره به تفاوت تعریفی که غرب و اسلام از آزادی دارد بیان داشت : در این تفاوت دیدگاه مفهوم شناسی بسیار مهم است چرا که آزادی از نظر آنها آن چیزی است که خودشان با آن اعتقاد دارند ، نه آزادی متناسب با کرامت و شخصیت زن.

 

 

خانم حدادی با اشاره به آیه ۱۳ سوره رعد گفت : در این آیه یک تفسیر دارد و به کف روی آب اشاره دارد و بیان می‌دارد که کف روی آب همان مادیاتی است که نابود خواهد شد و آنچه که می‌ماند آن حقیقت و معنویت دنیاست .

 

 

وی افزود : پس معنویت هویت جامعه است که ماندگار می‌باشد و منظور ما از معنویت آنچه که حق و ثابت است می‌باشد.

 

 خانم حدادی گفت : در حقیقت معنویت تلاشی برای کنار گذاشتن ادراکات غیر حقیقی و درک واقعیت‌های زندگی و مسیر انسان را به سوی تکامل پیش می‌برد .

 

دکتر حدادی با اشاره به آیه یا ایها الانسان انک کاده الی ربک کادحا فملاقیه گفت : این آیه در حقیقت هدف خلقت انسان را بیان می‌دارد و هدف خلقت همان ملاقات خدا و قرب الی الله است.

 

 وی ادامه داد : نقش‌های مادری ، همسری ؛ فرزندی و قبول مسئولیت در زندگی در حقیقت برای این است که انسان به تکامل برسد.

 

 دکتر حدادی با اشاره به مفهوم سیالی که غرب در مورد خانواده ایجاد کرده است گفت : وقتی غرب خانواده را در دو مرد یا دو زن هم تعریف کرده در حقیقت هیچ تعالی برای انسان در نظر نگرفته است.

 

 خانم حدادی گفت : با روی کار آمدن دولت ترامپ تغییرات فراوانی در قوانین دولت آمریکا به وجود آمد از جمله آنها لغو حق سقط جنین و همچنین لغو آزادی‌های گروه‌های هم جنس گرا و در نهایت تعریف خانواده تنها در بین زن و مرد از آن جمله تغییرات بود .

 

خانم دکتر حدادی با بیان مسئله جنسیت در کشورهای غربی گفت : در کشورهای غربی مسئله جنسیت در حقیقت به یک بحران تبدیل شده چرا که آنها معتقدند جنسیت را بیولوژیک تعریف نمی‌کنند بلکه جایگاه آنها در اجتماع برای آنها تصمیم می‌گیرد که زن باشند یا مرد .

 

دکتر حدادی گفت خانواده به وسیله ادیان الهی و طبیعت بشری تقویت شده است.

 

 دکتر حدادی با اشاره به نسل‌بندی‌هایی که در جوامع صورت گرفته است بیان داشت این نسل بندی‌ها امروزه وارد کشور ما هم شده است اما در حقیقت با فرهنگ غربی سازگار است و اگر بین خصوصیات دو نسل مثلاً دو نسل ایکس در غرب و ایران بخواهیم مشترکات را در نظر بگیریم خواهیم دید که مشترکاتی وجود ندارد و بسیار این دو نسل با هم متفاوت است.

 

 دکتر حدادی با اشاره به تحقیقاتی که محققان غربی بر روی نسل جوان انجام دادند بیان داشت : این محققان معتقدند که نسل جوان سه دوره را پشت سر گذاشتند از فردگرایی به ابر فردگرایی و مصرف گرایی و انزواگرایی رسیده اند .

 

وی ادامه داد : شبکه‌های اجتماعی در حقیقت نام اجتماعی بودن را به یدک می‌کشند اما شخص خودش به تنهایی زندگی می‌کند و در انزوا به سر می برد .

 

خانم حدادی گفت : طبق آماری که از خانواده‌های آمریکایی به دست آوردند ۴۰ درصد از آنان در حال زندگی با خانواده می‌باشند و بقیه جدا زندگی می‌کنند و در حقیقت زن و مرد را کودک محور بار می آورند .

 

دکتر حدادی با اشاره به آیه ۲۱ سوره روم گفت : طبق این آیه که یک افتخار برای زن می‌باشد . یعنی مردی که در جامعه فعالیت می کند مایه آرامش او برای ادامه ی این فعالیت زن است و درست است که زن نیمی از جامعه است اما در حال ساخت و رشد و هویت دادن به نیمی دیگری از جامعه نیز می باشد. 

 

حدادی افزود : متاسفانه از سال ۱۹۶۰ که فمنیسم رادیکال روی کار می آید در مرام نامه ی جمهوری خواهان زن به عنوان الگوی اصلی خوانده می شود و حق سقط دارد.  

 

دکتر حدادی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در یال ۱۴۰۲ گفت : آقا می فرماید اسلام در مواردی به طور کلی بحث زن و مرد را نادیده گرفته است و مساله کرامت انسانی مطرح است و مساله جنسیت مطرح نیست .

 

وی افزود : طبق آیات سوره احزاب زن بر مرد و مرد بر زن ترجیح ندارد و هر دو در پیشگاه خدا یکسان هستند و نگاه اسلام با اشاره به آیات از نظر ارزش گذاری زن و مرد تفاوت ندارند .

 

وی ادامه داد : طبق تحقیقات صورت گرفته در هویت های معنوی و انسانی زن و مرد تفاوتی وجود ندارند اما طبق بسیاری آیات از انبیا به عنوان الگو نامبرده نمی شوند اما خداوند وقتی وارد بحث الگوگیری می شود از دو زن به عنوان الگو برای تمام انسان ها یاد می کند و می فرماید حضرت مریم و حضرت آسیه الگو هستند .

 

 

دکتر حدادی گفت: حضرت آقا می فرماید وقتی مرد در تمدن غربی جنس برتر محسوب می شود نتیجه این می شود که زن سعی دارد در غالب جنبش های فمنیستی الگوی خود را مرد قرار دهد . مثلا شعار یکی از جنبش های فمنیستی این است که یک زن خوب . یک مرد خوب است و یا می گویند تنها تمایزی که یک زن با یک مرد دارد فقط در بحث باروری زن است و گرنه زن ها هم مرد هستند. 

 

 

دکتر حدادی ادامه داد : اشکال کار اینجاست فرو رفتن زن در نقش مرد و بالعکس خلقیات آنها را تغییر خواهد داد .

 

 

دکتر حدادی با اشاره به ادعای غرب در حمایت از زن گفت : کشور آمریکا از سردمداران حمایت از زن است اما تا به حال اجازه نداده که یک ریس جمهور زن داشته باشند . 

 

دکتر حدادی گفت : خداوند در قرآن از دو زن دیگر یاد می کند که بی نهایت کافر هستند یکی زن نوح و دیگری زن لوط بودند که در خانه ی پیامبر بودن نیز سودی برایشان نداشت و مثلی برای کفار می شوند .

 

دکتر حدادی گفت : طبق بیانات رهبر معظم انقلاب نقطه ی مقابل تمدن غربی که مرد را الگو قرار داده اند در قرآن زن را الگو قرار داده است .

 

دکتر حدادی ضمن بیان ره آورد ترجیح معنوی زن در قرآن گفت : طبق آیات حضرت مریم ابتدا الگو برای پیامبر عصر خود یعنی حضرت زکریا بودند و مادر امروز هم الگویی برای فرزند خود است چرا که فرزند در حال رصد مادر خویش است.  

 

وی ادامه داد : پس یک زن می تواند الگو باشد برای تمامی عصر ها مثل حضرت مریم که از خانواده و عشره اش به الگویی برای تمامی انسان ها رسید .

 

حدادی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام بیان داشت : طبق فرموده ی امام علیه السلام اگر دو روز شما مساوی است بدانید که رشد معنوی ندارید . 

 

 

دکتر حدادی گفت : معنویت و معنا بخشی یعنی پرهیز از روزمرگی ، معنا بخشی به زندگی ، تحرک و نشاط معنوی حاصل جمع سخنان ماست.  

 

دکتر حدادی گفت : زن در آفرینش از همان گوهری آفریده شده است که مرد آفریده شده و هر دو از یک جنس هستند و اوج گرایی و تکامل زن بقدری می تواند باشد که یک الگوی انسانی است آنهم ورای اینکه زن است با مرد. بنابراین هم سانی ره آورد های عملی زن و مرد از هر جنسی که باشند پاداش یکسانی را می گیرند .

 

دکتر حدادی در پایان با اشاره به نکات متناقضی که در بعضی از روایات در مورد زنان وجود دارد بیان داشت: اسلام و معارف اسلامی یک بسته کامل است که همگی در کنار هم معنا دارد و باید در کنار هم تفسیر شود و نمی شود یک مورد را به تنهایی بیان کرد .

   شنبه 6 اردیبهشت 1404نظر دهید »

دشمن برای ناپاکی کردن مادران فردا برنامه دارد 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای عزیزی امام جمعه محترم شهرستان ورامین در سومین روز از مراسم عزاداری امام حسن مجتبی علیه السلام که در سالن اجتماعات حوزه علمیه کوثر ورامین برگزار شد ضمن تسلیت ایام گفت : خانواده سنگر اصلی دفاع از اسلام است همانطور که انقلاب اسلامی به پشتوانه حمایت خانواده‌ها اتفاق افتاد .

 

آقای عزیزی افزود : در نهضت عاشورا نیز همین گونه بوده و بخش مهمی از وظایف بر عهده مادران ، خواهران و دخترانی است که در مقام تبیین از نهضت عاشورا حمایت کرده‌اند.

 

 حجت الاسلام والمسلمین عزیزی ماموریت پهلوی اول و دوم را حیا زدایی از خانواده بیان کرد و اظهار داشت : حکومت پهلوی بیش از ۳۰۰۰ محیط برای به فساد کشاندن جوانان تاسیس کرد اما با این وجود حیای خانواده‌ها حفظ شد و همان خانواده‌ها افرادی بودند که برای دفاع مقدس فرزندان خود را به جبهه فرستادند و تمام تلاش خود را به کار بردند تا این حفظ حیا ادامه داشته باشد ، هر چند خانواده ها زخم هایی نیز خوردند. 

 

امام جمعه شهرستان ورامین گفت : ظهور حضرت حجت عجل الله در جامعه صالح اتفاق خواهد افتاد و جامعه صالح و سالم بر محور خانواده سالم بنا شده است و اگر خانواده سالم باشد جامعه نیز سالم خواهد بود و این سلامت هر دو مربوط به سلامت مادر خانواده است و اگر مادر خانواده ناپاکی پیشه کند جامعه به سمت ناپاکی خواهد رفت و ظهور اتفاق نخواهد افتاد .

 

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی با اشاره به هجمه‌های دشمن علیه فرهنگ خانواده و حیا زدایی از خانواده گفت : جنگ بین حفظ حیا و حیا زدایی از جامعه و خانواده همچنان ادامه دارد و دشمن تلاش دارد تا آنچه را که می‌خواهد بر جامعه اسلامی حاکم نماید و این همان جنگ نرمی است که زخم آن و تبعات ناشی از آن بر جامعه خواهد نشست.

 

 حجت الاسلام عزیزی با اشاره به به مبارزینی که در کنار انبیا و پیامبران و امامان ماندند ، جنگیدند و در راستای اهداف ایشان گام برداشتند گفت : این افراد اگر کمی و کاستی هم وجود داشت خود را مقصر می‌دانستند

 

آقای عزیزی ادامه داد : نکته اینجاست که این افراد کم کاری نکردند اما زخم هم خورده‌اند اما باز خود را مقصر می‌دانند .

 

حجت الاسلام عزیزی گفت : ما امروز در جنگی هستیم که اساس آن پاکی و ناپاکی مادران است . مادران امروز و یا فردا و دشمن درصدد آن است که مادر فردا در جامعه ما پاکی را پیشه نکند پس ما نیز امروزه زخم خورده‌ایم و زخم ما همین بد پوششی و بی‌حجابی دختران جامعه ماست و اگر ما فرض را بر این بگیریم که زخم را خورده‌ایم و کوتاهی نکرده‌ایم باید از خود بپرسیم پس مقصر اصلی کیست؟!.

 

 آقای عزیزی افزود : طبق آیه قرآن باید به خودمان رجوع کنیم و ببینیم چقدر کم کاری کرده‌ایم چنان که اگر مادری دارای پوشش درستی باشد و فرزند او پوشش مناسبی نداشته باشد مقصر را نباید در جای دیگری جستجو کند .

 

امام جمعه شهرستان ورامین با اشاره به بد پوششی بانوان در جامعه گفت : در زمینه عفاف و حجاب و پوشش بانوان سرزمین همه باید اول نقش خودمان را ببینیم و کم کاری و کوتاهی‌های خود را بسنجیم که به چه گونه‌ای رفتار کرده ایم که جامعه در این مسیر پیش رفته است

 

حجت الاسلام عزیزی ضمن اشاره به نقشه شوم دشمن برای کاهش فرزندآوری در جامعه گفت : روزانه بیش از ۵۰۰ سقط جنین در جامعه ما انجام می شود .

 

حجت الاسلام عزیزی گفت : هر وقت جامعه دچار بحرانی می‌شود باید نقش خود را در آن بحران ببینیم و کوتاهی‌های خود را در نظر داشته باشیم و هیچگاه خود را مبرای از تقصیر ندانیم چرا که دشمن تلاش دارد تا مادران فردا را از همین امروز ناپاک کند .

 

آقای عزیزی در پایان گفت: اگر می‌خواهیم در ظهور حضرت حجت عجل الله نقش داشته باشیم ، اگر می‌خواهیم در پیشگاه حضرت سیدالشهدا آبرومند باشیم هرچه توان داریم باید برای پاکی جامعه و پاک نگه داشتن جامعه انجام دهیم چرا که سابقه ی ما پاک است اما دشمن برای ناپاکی ما برنامه دارد .

   چهارشنبه 24 مرداد 1403نظر دهید »

سرکار خانم وفایی استاد حوزه در جشنی که به مناسبت روز دختر و دهه کرامت و با حضور دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه ، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد ضمن تبریک ایام گفت : انسان باید در خود حس ارزشمندی و حس خودباوری داشته باشد .

 

 

خانم وفایی ادامه داد : انسانی که خودش را دارای ارزش بداند گناه نمی‌کند.

این مشاور و استاد حوزه گفت : کسی که حس توانمندی دارد توان حل مسئله و برون رفت از مشکلات را نیز دارا می‌باشد اما باید بداند که حس خود ارزشمندی با غرور بسیار متفاوت است .

خانم وفایی افزود : حس ارزشمندی یک باور درونی است .

خانم وفایی با بیان این موضوع که چگونه می‌توانیم متوجه شویم آیا اعتماد به نفس و حفظ عزت نفس داریم یا خیر گفت : اگر انسان در مقابل آینه بایستد و با دیدن خود ، نسبت به باورهای ذهنی خود حس خوبی داشته باشد قطعاً دارای اعتماد به نفس و حس عزت نفس است.

خانم وفایی انسان‌های مثبت نگر را قدرتمند معرفی کرد و بیان داشت : انسان‌های مثبت نگر قدرت نه گفتن را دارند و این حس توانمندی انسان را به موفقیت می‌رساند چرا که بسیاری از آسیب‌های دوره نوجوانی و جوانی آسیب‌های فضای مجازی ، آسیب‌های خیابانی ، همه به دلیل ناتوان بودن انسان در نه گفتن است.

خانم وفایی انسانی را که نسبت به ظلم ظالم و نسبت به ظلمی که به او روا می‌شود سکوت می‌کند انسانی خفیف دانست و گفت : اگر قرار باشد کسی که به او ظلم شده سکوت کند و فقط نظاره‌گر باشد خداوند در قیامت او را گرفتار عذاب خواهد کرد چرا که به ظلم ظالم کمک کرده است .

خانم وفایی در پایان با توصیه به دانش آموزان مخاطب خود گفت: باید یاد بگیرید که احساسات خود را صریح و بدون غرور و به دور از توهین و بی‌ادبی بیان کنید تا همیشه احساس سبکی داشته باشید.

   چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403نظر دهید »

زن خوب می تواند الگو و نمونه برای جامعه خوب باشد

آنکه انسان را آفرید فرمود با پارچه ای سر و گردن و سینه خود را بپوشانید، آنکه روسری خود را بر می دارد نمی داند دارد در مقابل قرآنی می ایستد.

که فرمود «لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ». مو که وسیله زینت است در فقه ما دارای حرمت و آسیب زدن به آن، حتی دارای جریمه و دیه می باشد یعنی اگر کسی موی فرد دیگری را بتراشد یا به آن آسیب بزند باید دیه یا جریمه بدهد، کسی که این حدود را برای موی انسان تعیین نموده است، همو دستور داده که موی سر زنان پوشیده باشد.

جامعه امروز ما بسیار نیازمند عفاف و حجاب است.

قرآن می فرماید زن خوب می تواند الگو و نمونه برای جامعه خوب باشد، در اینجا دیگر صحبت از زن و مرد نیست، می فرماید مریم(س) الگوی همه افراد خوب جامعه است، در نتیجه یک زن می تواند به این مقام برسد که برای همه افراد خوب جامعه الگو باشد.

مادرشدن و فرزند آوری، تربیت درست فرزندان و همسرداری از مهمترین وظایف زنان است که به زن شخصیت و مقام والا می بخشد.

ازدواج، رهاورد آسمانی پیامبر(ص) است، ازدواج هرگز به معنی اجتماع مذکر و مونث نیست! وگرنه اجتماع مذکر و مونث در ابرها، گیاهان و حیوانات نیز وجود دارد اما در خصوص انسان صحبت از تشکیل بنای مستحکم نکاح جهت رشد انسانی است.

۹۶/۱۲/۲۳ آیت الله جوادی آملی (حفظه الله)

 

   چهارشنبه 6 مهر 1401نظر دهید »

 چرا حجاب؟

 آیا منطق اسلام را در مورد حجاب می‌دانید؟ هدف اسلام از واجب کردن حجاب چیست؟ اصلا چرا حجاب؟

 

 اسلام از زن می‌خواهد که در محیط خانه [برای شوهرش] آراسته و جذاب باشد و نسبت به زیبایی‌اش بی‌اعتنا نباشد. وقتی مردِ مقابل او شوهرش است، باید نقش زن را بازی کند و آراسته و دلربا و خوشایند و آرامش و آسایش شوهرش باشد. اما وقتی برای کار و خرید و فروش و درس و ایفای وظایف خانوادگی و اجتماعی از خانه خارج می‌شود، باید نقش انسانی خود را بازی کند، نه نقش زنانه و جنس مؤنث را.

 برای اینکه زن بتواند به‌عنوان انسان [و نه فقط زن و جنس مؤنث] در جامعه حضور پیدا کند، باید راه رفتن او تحریک‌آمیز نباشد و با ناز و عشوه حرف نزند و اعضایی را که زینت محسوب می‌شوند، مثل سینه و موها و پاها و… بپوشاند؛ به‌گونه‌ای که وقتی با خانمی روبه‌رو می‌شویم، خود را مقابل یک انسان ببینیم، نه یک جنس مؤنث. مطلب روشن است؟ من مجبورم تکرار کنم و از این بابت معذرت می‌خواهم. اگر زن، اعضای زینت خود را نپوشاند و در هنگام راه رفتن زیبایی‌هایش را آشکار کند و به‌طور کلی، اگر وضع تحریک‌کننده و وسوسه‌انگیزی داشته باشد، هر اندازه هم عالم و بااستعداد و فداکار و بافضیلت باشد، در اولین برخورد با  نامحرم، همان زیبایی‌ها و جذابیت‌هایش جلب توجه می‌کند و قابلیت‌های دیگرش نادیده گرفته می‌شود و تنها یک نگاره‌ی هنری است!

 

امام موسی صدر ،  از کتاب «زن و چالش‌های جامعه» ، صص ۷۳ تا ۷۶

   چهارشنبه 8 تیر 1401نظر دهید »

 سرکار خانم وفایی نژاد استاد حوزه علمیه، امروز عصر به‌صورت مجازی برای طلاب مدرسه علمیه کوثر ورامین به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حجاب به معنای پوشش و مقصود از عفاف خودداری نفس از زشتی‌ها است.

 

وی لباس و پوشش را زیبایی و موجب وقار انسان دانست، ادامه داد: بر اساس آیات الهی یکی از کارکردهای پوشش ترقی معنویات در وجود انسان است.

 

وفایی نژاد با اشاره به اینکه لباس انسان را از سختی گرما و سرما حفظ می‌کند، عنوان کرد: همچنین در قرآن کریم آمده در جنگ پوشش شمارا از صدمات محافظت می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زن مسلمان به شمار می‌روند، عنوان کرد: حجاب، حیا و عفت مهم‌ترین شاخصه حضرت زهرا (س) است، پیش از ظهور اسلام بانوان اشراف دارای حجاب ابتدایی بودند اما بعد از گذشت چند سال از بعثت پیامبر اکرم(ص) آیه حجاب بر قلب نازنین حضرت نازل شد.

 

وی افزود: خداوند در قرآن کریم خطاب به زنان پیامبر اکرم(ص)، آنان را ‌به رعایت بیشتر حجاب توصیه می‌کند اما بعد از جنگ احزاب و قدرتمند شدن اسلام آیات حجاب به‌صورت کامل نازل می‌شود و زنان مسلمان ملزم به رعایت حجاب می‌شوند.

 

وفایی نژاد ادامه داد: جامعه و حکومت اسلامی باید اقتدار داشته باشد تا بتواند رعایت حجاب را در جامعه الزامی کند.

 

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: آیه حجاب جایگاه زنان پیامبر(ص) را به‌قدری بالا می‌برد که آنان را مادران امت خطاب می‌کند و می‌فرماید اگر خواستید از بانوان پیامبر چیزی بگیرد از پس پرده آن را دریافت کنید.

 

وی افزود: همچنین خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: به همسران و زنان مسلمان بگو حجاب خودشان را رعایت کنند تا با این حجاب شناخته و مورد آزار قرار نگیرند؛ برای الگوسازی حجاب لازم است ابتدا از خانواده آغاز شود.

 

وفایی نژاد بابیان اینکه پوشش زنان باید به‌گونه‌ای باشد که اندام آنان مشخص نشود، خاطرنشان کرد: زن مومنه با رعایت حجاب خود را از معرض نگاه‌های مسموم و مغرضانه حفظ می‌کند؛ حرکت جامعه اسلامی باید به‌گونه‌ای باشد که مورد تهییج و تحریک قرار نگیرد.

   سه شنبه 31 تیر 13991 نظر »

حجاب چند وجه دارد ؟

حجاب زیباترین هدیه ای است که خداوند به زن عنایت کرده است . البته مردان هم در جامعه ی اسلامی ملزم به رعایت حجاب و عفاف هستند .

ولی از آنجایی که زن لطافت و جذابیت بیشتری دارد خداوند به طور خاص دستوراتی را به زن داده است و این می تواند به طور اختصاصی یک معنا داشته باشد ؛ « زنها در پیشگاه خداوند صاحب مقام والا هستند. »

واگر دستورات الهی را انجام دهند حتما به آن جایگاه والا خواهند رسید .
در بحث حجاب یک پوشش حداقلی و یک پوشش حداکثری وجود دارد ، آن هم با شرایط و لوازم خودش ، پوشش حداقلی که همه علما به آن قایل هستند ، اصل پوشیده شدن است ، یعنی پوشیدن سرتاسر بدن به جز دست ها و گردی صورت ، به شرطی که چیزی به آن اضافه نشود ، این اصل پوشش را همه علما قبول دارند .
یعنی آرایش و زیور آلات در صورت و دست ها نباشد . این حجاب حداقلی اگر با چادر همراه شد ، حجاب حداکثری خواهد شد .
البته بعضی فقط برای دلخوشی خودشان چادر را سر می کنند که اسم حجاب را داشته باشند در حالی که روسری و لباس زیر چادر آن ها به عنوان یک پوشش محرک تلقی می شود .
اگر ما اصل پوشش ( هم پوشش حداکثری ، و هم پوشش حداقلی ) داشته باشیم تازه بخشی از حجاب را رعایت کرده است .
عدم اختلاط با نامحرم و گفتگو با نامحرم شق دیگر حجاب است . یعنی پوشیده شدن زن به علاوه عدم اختلاط.
پس رعایت چند نکته لازم است .
۱_ انتخاب پوشش محرک نباشد ، یعنی تحریک رنگ ها را هم در نظر بگیریم ، بعضی از رنگ ها به لحاظ روانشناسی می تواند محرک و جلب توجه کند .
۲_ پوشش نباید جلب توجه کند . پس مانتوی تنگ و جذب پوشش محسوب نمی شود .
۳_ راه رفتن نباید به گونه ای باشد که زینت های او آشکار شود ، استحیا ، یعنی راه رفتن زن نباید به گونه ای باشد .
۴_ رعایت آداب سخن گفتن ، یعنی موقع یخ گفتن صدایش را نازک نکند .
امروزه برخی خانم های چادری در فضای مجازی با چادر و حجاب به جلوه آرایی می پردازند و تحریک می کنند .
اگر حجاب را حفظ کنیم حریم خصوصی افراد مستحکم تر می شود .

 

 

سخنرانی مجازی سرکار خانم وفایی نژاد استاد مدرسه علمیه کوثر ورامین .

   سه شنبه 24 تیر 1399نظر دهید »

مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب

مبارزه با تهاجم فرهنگی، پدیده جدیدی نیست.
در طول تاریخ بشر، جنگ فرهنگی، همیشه وجود داشته است. به عنوان نمونه، فرعون در برابر موسی علیه‌السلام به جنگ فرهنگی متوسل شده، گفت: «می ترسم آیین شما را دگرگون سازد و یا در این سرزمین فساد برپا نماید!» (سوره غافر/ ۲۶)

یکی از جنبه‌های مهم تهاجم فرهنگی غربی‌ها مبارزه با حجاب و از بین بردن امنیت اجتماعی بوده و هست و این امر، مشخصا از زمان رضاخان شروع شد، به این صورت که تحت عنوان متحدالشکل شدن، با #حجاب به مبارزه برخاستند و پوشیدن لباس روحانیت را قدغن و مجالس عزاداری امام حسین علیه‌السلام را نیز ممنوع کردند.

آنها همچنین به اسم آزادی و هنر، انواع فساد و فحشا و ابتذال را ترویج دادند و حجاب را مانع اصلی این آزادی حقیقی معرفی کردند و امنیت اجتماعی افراد جامعه را به خطر انداختند.
حفظ حجاب و امنیت اجتماعی و درک رابطه مستقیم و عمیق این دو مقوله، راهکارها و فواید بسیار ارزشمندی را برای مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب ارائه می‌دهند که به چند نمونه اشاره می‌شود:
- باعث تبلیغ فرهنگ ناب اسلامی و تشویق جوانان به ازدواج موفق اسلامی می‌شود؛
- جوانان را جهت تقویت روحیه و حفظ آرامش درونی به جای سوق دادن به محیط فحشا و اعمال مبتذل، به شرکت در فعالیت‌های هنری، ورزشی، فرهنگی و مذهبی رهنمون می‌شوند؛
- حفظ #حجاب ، نه تنها باعث ایجاد امنیت اجتماعی فراگیر می‌شود، بلکه جهت مبارزه با تهاجم فرهنگی، مسئولان را از واردات کالاهای تجملاتی، لوازم بهداشتی و آرایشی مبتذل نهی می‌کند.

 


روزنامه کیهان ، بهمن ۹۵

   پنجشنبه 19 تیر 1399نظر دهید »

خانه‌دار و پرافتخار مثل ابرقهرمان ها

 

خانه داری

 

«وظایف داخل خانه‌ی زنان، اهمیتش کمتر از وظایف بیرونی نیست، شاید زحمتش بیشتر هم باشد. فقط هم ظرافتِ زنانه از عهده‌ی انجام آن بر می‌آید.» رهبر انقلاب ۸۱/۶/۶

   پنجشنبه 28 آذر 1398نظر دهید »

تبلیغ دوران دوم فمینیستی در ایران 

 

فمینیسم

 

امروز دارن دوران دوم فمینیستی را در جامعه‌ی ما تبلیغ می‌کنند. یعنی یک زن باکلاس، یک زن موفق، زنی است که بیرون از خانه بیشتر وقتش را صرف بکنه… شغلی داشته باشه، درآمدی داشته باشه… ماشینی داشته باشه، سوار بشه، بره، بیاد … دکور خونه‌ش رو مدام تغییر بده، به عشق اینکه خونه‌اش از این محله بره اون محله، درآمدی کسب بکنه…

 

این [یعنی] دقیقاً همون تفکری که در غرب حاکم بود و بعد از 110 سال امروز با شکست مواجه شده. امروز به تعبیر خود غربی‌ها، میگن یک زندگی لاکچری برای یک زن … [اینه که] خانم خونه باشه. نه [اینکه] بیرون شغل داشته باشه. مستندهایی هم در این زمینه ساخته شده.

 

فمینیست یک دوره اعتراضی داشت [دوره‌ی اول].

دوره دوم، دوره‌ی ورود زن به جامعه بود و دوره‌ی سوم آسیب‌هایی [بود] که به خاطر این ورود شکل گرفت. دوره‌ی چهارمش الان یه چند سالی هست آغاز شده؛ یعنی دوره‌ی بازگشت زن، دوباره به خانه… امروز واقعاً آرزو برای یک زن غربی اینه که توی خونه بدون اینکه بیرون کار داشته باشه، همسرش هزینه‌ش رو بده؛ او فرزند بیاره و فرزند تربیت کنه…

 ما باید مراقب باشیم در دام جریان فکری فمینیسم و غرب‌گرا گرفتار نشیم.

 

امروز متأسفانه در رسانه‌ها، فیلم‌ها [و] سریال‌هایی که برای ما می‌سازن، بیشتر جریان دوم فمینیسم داره تبلیغ میشه … امروز زنان غربی، آرزوشون اینه که تعدد فرزندان داشته باشن. رفتن آسیبش رو دیدن، بعد از ۱۱۰ سال سرشون به سنگ خورده، برگشتن…

 

استاد تراشیون ،پرسمان تربیتی کودک و نوجوان - رادیو معارف

   شنبه 20 مهر 1398نظر دهید »

1 3 4 5 ...6 ...7 8 9

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 56
  • دیروز: 342
  • 7 روز قبل: 4421
  • 1 ماه قبل: 28971
  • کل بازدیدها: 1574369
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 18
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 27
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 21
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1