« نظر رهبر انقلاب در مورد اغتشاشات ۱۴۰۱راهکار عالی برای رفع غم »

سرکار خانم طاهره شاکری مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین در جلسه درس اخلاق که در سالن اجتماعات مدرسه برگزار شد ضمن اهمیت مسئله ولایت و ولایت پذیری گفت : وقتی نظام و جامعه اسلامی شد یعنی راس جامعه خدا می شود .

 

 

شاکری افزود : درست است که در جامعه امروز ما نظام اسلامی حاکم است ، اما اهداف اسلامی محقق نشده است و علت اصلی آن عدم همراهی برخی مردم و عده ای از دولتمردان با نظام اسلامی است و نظام اسلامی آن راه و روشی که راه و روش پیامبر صلی الله بود را نتواست برود .

شاکری گفت : اما نکته مهم و بسیار کلیدی در نظام اسلامی این است که اگر چه مشکلات کشور زیاد است اما جامعه تشیع از هم گسسته نشده است .

شاکری با اشاره به زحمتی که برای جامعه ی شیعی کشیده شده است گفت : مردم باید با یکدیگر اتحاد داشته و یک رنگ باشند و این اتحاد همان پذیرفتن ولایت آن هم زیر پرچم رهبری است .

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین با اشاره به ایه اول سوره ممتحنه گفت : طبق این آیه خداوند از مسلمانان می خواهد که دشمنان ما و خودتان را به دوستی نگیرید و در خفا هم با آنها دوستی نکنید .

وی افزود : وقتی هدف ، جامعه ی ولایی و متحد قرآنی باشد باید پیوندها و اتحاد ها و ارتباطات داخلی جامعه عمیق بوده و روابط و ارتباطات خارجی نیز باید به گونه ای باشد که دشمنان هیچ گونه تسلطی بر مومنان و جامعه اسلامی نداشته باشند .

طاهره شاکری گفت: بار دیگر خداوند در سوره ی حجرات آیه ۹ می فرماید ( هرگاه دو طایفه با یکدیگر نزاع داشتند بر شماست که طرفدار کسی باشید که حق با اوست . )
وی ادامه داد : نتیجه ی حاصل شده از این ایات این است که در روابط داخلی اتحاد داشته باشیم و در روابط خارجی مستعمره و زیر سلطه ی دشمنان نباشیم . اما در همین روابط داخلی به یک نقطه‌ی مرکزیتی نیاز است که به آن امام و رهبر می گویند .

طاهره شاکری با اشاره به دوستداران اهل‌بیت سلام الله که از قاتلین ایشان نیز بودند گفت : رابطه ی با علی و اولاد او باید مستحکم باشد و در حد دوست داشتن نباشد .

شاکری با اشاره به هفته ی دفاع مقدس گفت : یکی از دلایل اصلی پیروزی ما در جنگ تحمیلی ، ولایت پذیری جوانان مومن و متدینی بود که تا ولی فقیه امر می کرد ، امر او را در نزدیکترین زمان محقق می کردند .

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین در پایان با اشاره به مسولیت های گشت ارشاد گفت: ۳۲ نهاد در کشور موظف هستند تا در زمینه‌ی حجاب فعالیت کنند که آخرین آنها گشت ارشاد است و از این بین ، حوزه های علمیه که وظیفه ی تبیین را باید بر عهده داشته باشد و آیا به وظیفه ی خودش به معنی واقعی عمل کرده است؟ و بعد از ان صدا و سیماست که باید با سریال ها و برنامه هایش انگیزه ایجاد کند ولی آیا واقعا صدا و سیما در زمینه ی حجاب و در بین مردم ایجاد انگیزه کرده است ؟

شاکری ادامه داد: باید به عنوان حوزوی در بین خانواده ، اقوام و قربای خود به تبیین و روشنگری پیرامون حجاب و ديگر احکام الهی بپردازیم.

   یکشنبه 10 مهر 1401


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 1367
  • دیروز: 1459
  • 7 روز قبل: 7962
  • 1 ماه قبل: 42526
  • کل بازدیدها: 883148
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 16
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 27
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 18
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1