« چرا احساس دلتنگی می کنیم ؟سخنان کوتاه امام رضا علیه السلام در زمینه پند و حکمت »

❇️حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در جلسه درس اخلاق که به مناسبت سالروز امامت امام زمان عجل الله و هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد ضمن تبریک این ایام گفت: با دقت در رفتار خود در طول روز خواهیم فهمید که باور بر اینکه خداوند حجتی به عنوان آخرین نماینده در پرده ی غیبت دارد چقدر در اعتقادات ما وجود دارد و در عمل ما نمود پیدا کرده است.

 

🔹آقای اسماعيلي یکی از مهمترین وظایف طلبگی را شناخت حقیقت وجودی امام زمان عجل الله دانست و بیان داشت : وقتی کسی درس طلبگی می خواند نباید شناخت او به اندازه شناخت یک دانشجو از امام زمان (عج )باشد بلکه یک طلبه باید هر روز ابراز ارادت به صاحب الزمان داشته و وظیفه شناس باشد.

🔹حجت الاسلام اسماعیلی گفت : یکی از برکات فراوان انقلاب اسلامی انسان سازی و کار در جهت پیشبرد اهداف دین بوده و است .

🔹امام جمعه شهرستان قرچک ضمن بیان نکات اخلاقی و رفتاری رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس تصریح کرد : اگر در جامعه حال و هوا و رفتار رزمندگان و خانواده های ایشان که در آن ۸ سال داشتند را پیاده کنیم همه مشکلات جامعه حل خواهد شد.

🔹حجت‌الاسلام اسماعيلي افزود : اکثر شهدای ما اهل یقین بوده‌اند اما آنچه که در جامعه امروز باید به آن بیشتر پرداخته شود تحمل ، صبر و همراهی خانواده‌های شهدا در آن ۸ سال بوده است که با سختی فراوان و در نبود مردانشان ، خانه و زندگی را اداره می‌کردند.

🔹امام جمعه شهرستان قرچک داشتن اخلاص در هر کاری را از ضروریات مهم دانست و بیان داشت : باید اخلاص در زندگی جریان داشته باشد در تحصیلات ، فرزندپروری ، زندگی مشترک و بسیاری از رفتارهای روزانه ، باید اخلاص باشد و اگر این چنین شد ، خواهیم دید که همان کار با اخلاص با برکت خواهد بود.

🔹آقای اسماعیلی ادامه داد : اگر اخلاص و ایثار و نثار خون نبود امروز نیز انقلابی وجود نداشت و اگر امروز از ارزش‌ها دفاع نشود وامدار آن خون‌هایی خواهیم بود که با اخلاص تمام در راه حفظ خاک وطن نثار شده‌اند .

🔹حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی گفت : ما شک نداریم که انقلاب اسلامی ما به انقلاب حضرت مهدی عجل الله متصل خواهد شد ولی باید بدانیم هر چقدر ما در رفتارمان کوتاهی کنیم ،خودمان ضربه خواهیم خورد و تنبیه خواهیم شد و در نتیجه ظهور حضرت به تأخير می افتند .

🔹آقای اسماعیلی در پایان ضمن توصیه طلاب به ذکر روزانه گفت: سعی کنید همیشه اهل ذکر باشید . ذکر یک انسان در درونش نوری به وجود خواهد آورد که با آن نور بهتر می بیند و حق را بهتر می‌فهمد .

   چهارشنبه 5 مهر 1402


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 512
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 8228
  • 1 ماه قبل: 45654
  • کل بازدیدها: 888117
رتبه وبلاگ