« دیدار با همسر شهید مسعود میرزاییاهمیت فرزند آوری »

حجت الاسلام والمسلمین دکتر یحیی جهانگیری استاد حوزه و دانشگاه و مبلغ بین المللی در نشست که با موضوع معرفی شخصیت جهانی پیامبر اکرم سلام الله و در فضای اسکای روم برگزار شد ، ضمن تبریک مبعث پیامبر بزرگ اسلام گفت : 《الناس》 هایی که در قرآن کریم آمده است به این مفاهیم است که ما حق نداریم این مفاهیم را برای یک قوم خاص و یا یک قشر در نظر بگیریم . به تعبیر نویسنده قرآن، کتاب خدا با 《الله》 در سوره حمد شروع می شود و با 《الناس》 در سوره ناس پایان می یابد . گویی خدا می خواهد بگویید که این قرآن کتابی است که با الله شروع می شود و پایانش برای ناس است . تا مردم را به الله پیوند بزند .

دکتر جهانگیری با اشاره به فراشمول بودن مفاهیم قرآنی گفت : پس از پیامبر عزیز اسلام دو برداشت مفاهیم قرآنی اتفاق افتاد ، یک برداشت ، برداشت اموی و عباسیان بود که معتقد بودند اسلام ذاتا فرازمینی است و ما باید این اسلام را به اسلام زمینی تنزل دهیم .

وی افزود : به همین دلیل شوع کردند با حمله به ایران، مصر ، اندلس و.. خاکهای دیگر را فتح کردند . و درحقیقت نگاه آنهاست اسلام ، بسط خاک و توسعه زمین بود .

دکتر یحیی جهانگیری ضمن بیان خوانش علوی از اسلام گفت : در این نگاه ، بسط اسلام ، نشر اسلام در قلبها بود ، همانطور که امیرالمؤمنین (ع) به یمن رفت ولی خاک آنها را تصرف نکرد بلکه قلب هایشان را فتح کرد .

وی ادامه داد : امام رضا (ع) به مرو رفت و دلها را فتح کرد ، و این نوع فتح ، فتح تمدنی است .

این مبلغ بین المللی گفت : اگر ما خوانش علوی از اسلام را قبول داریم باید مثل آنها عمل کنیم و بدانیم فتح خاک ملاک نیست بلکه فتح قلب ها ملاک است .

دکتر جهانگیری با اشاره به نگاه امام در مورد حوزه های علمیه گفت : امام می فرمود : حوزه های علمیه باید نبض تفکر جهانی در دستشان باشد و مهیای عکس العمل باشند .
وی افزود : طبق نظر امام ( ره ) حوزه های علمیه فقط نباید برای جهان اسلام برنامه داشته‌ باشند بلکه باید برای حکومت های غیر اسلامی نیز برنامه داشته باشند .

حجت الاسلام و المسلمین یحیی جهانگیری گفت : بشر امروز و در دوران پست کرونا از انواع ایسم ها خسته شده است و به سوی خدا بازگشته است اما خدای مسیحیت را نمی خواهد چون خدای مسیحیت نتوانسته دردهای او را درمان کند و خدای اسلام را نیز نمی خواهد چراکه خدای اسلام هم ، اسلام وهابیت است ، نه اسلام ناب محمدی .

جهانگیری ادامه داد : باید بلد باشیم به دل دشمن بزنیم و اسلام ناب محمدی را به جهان تبلیغ کنیم، در حقیقت اسلام افرادی را می خواهد که بتوانند در دل دشمن برای اسلام کار کند . و اسلام در مقیاس جهانی فردی را می خواهد که مقیاس جهانی عمل کند.

جهانگیری ضمن اشاره به رخوت طلاب در تبلیغ اسلام گفت : مبلغین ما می ترسند که به قدسیت شان و مقدس مآبی آنها لطمه ای وارد شود و به همین جهت به دل دشمن نمی زند و اسلام را بی پروا تبلیغ نمی کند. و اسلام هر چه ضربه خورد از این مقدس مآب ها بود .

جهانگیری در پایان گفت : شرنوشت کسانی که در مقیاس جهانی عمل می کنند ، سرنوشت پیامبر است و به شهادت ختم می شود .

   چهارشنبه 11 اسفند 1400


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 1073
  • دیروز: 776
  • 7 روز قبل: 8109
  • 1 ماه قبل: 41592
  • کل بازدیدها: 881689
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 11
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 29
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 18
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1