« جنگ شناختی در اغتشاشات ۱۴۰۱دشمن تمام جنود خود را به خط کرده است تا ذهن نوجوانان و جوانان ما را بیمار کند »

➖سرکار خانم تائبی مبلغ و استاد حوزه در جلسه درس اخلاق که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب س گفت : اینکه ما بگوییم سلام و درود می فرستیم بر حضرت‌ زینب (س) کفایت نمی کند باید ببینیم که در عمل چه مقدار به ایشان شباهت داریم .

➖وی افزود : ما باید شیعه ی واقعی زینبی باشیم یعنی راه ها و روش های زندگی ما در مسیر حضرت زینب( س) حرکت کند .

➖خانم تائبی گفت: خداوند روح و قرآن را از عالم بالا برای ما فرستاد تا ما آنها را در درون خود رشد دهیم و برگردانیم به جایگاه اصلی آن و برایمان قرآن را به صورت لفظ درآورد تا ما آیات را بخوانیم و عامل به آیات قرآن شویم و وقتی عامل به آیه شویم ما آیه قرآن می شویم مثل علی ع که قرآن ناطق بود .

➖استاد حوزه با اشاره به تاثیر آیات در جان انسان ها گفت : اگر انسان فقط روزی یک آیه قرآن بخواند و در آن تدبر کند و به آن عمل کند بعد از اتمام قرآن به یک قرآن ناطق تبدیل خواهد شد.

➖خانم تائبی ضمن بیان فراوانی شایعات در فضای مجازی بیان داشت : این که عده ای مدام مطالب غیرواقعی و غیراخلاقی را منتشر می کنند در حقیقت برخلاف دستورات قرآنی عمل می کنند در حالی که چندین آیات در قرآن انسانها را از غیبت ، تجسس ، عدم دادن القاب زشت به دیگران ، دروغ و .. صریحا نهی می کند .

➖تائبی با اشاره به‌ویژگی‌های حضرت زینب س گفت : حضرت زینب س در خانه ای زندگی کرد که پنج معصوم در آن حضور داشت و اضافه بر این که از ناحیه ی پنج معصوم درس می آموختند، از خود خداوند نیز الهام دریافت می کردند.

➖تائبی گفت : ظرفیت وجودی حضرت زینب س به حدی وسیع بود که الهامات الهی را دریافت می کردند و آن چیزی که باعث شده بود ظرفیت وجودی حضرت وسعت پیدا کند صبر ایشان بود .

➖سرکار خانم تائبی با اشاره به حیای حضرت زینب س بیان داشت : ایشان در روز از منزل خارج نمی شدند و همیشه همراه برادرانش از منزل خارج می شدند.

➖وی ادامه داد : اولین باری که معاندین چهره ی ایشان را دیدند در مجلس ابن زیاد بود .

➖سرکار خانم تائبی با اشاره به پوشش برخی از بانوان در جامعه گفت : ما از قلب کسی خبر نداریم و نمی دانیم نیت هر کسی چیست و در ذهن و دل او چه می گذرد اما همه ی ما مامور به حفظ ظاهر هستیم ، مامور هستیم تا ظاهر خود را با قرآن تطبیق دهیم ، و باید باطن خود را نیز با قرآن تطبیق دهیم .


➖تائبی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت : وظیفه ی همه ی ما است که علم خود را بالا ببریم و با دلیل عقلی و نقلی مخاطب خود را قانع کنیم .

➖تائبی شناخت نفس را از دیگر ویژگی های حضرت زینب برشمرد و گفت: حضرت زینب س با شناخت دقیق خود به شناخت معبودش رسید و خود را برای پروردگارش خالص کرد و نسبت به خالق خود معرفت کامل داشت .

➖تائبی در پایان گفت : تلاش کنیم معرفت نسبت به پرودگار خود را مانند حضرت‌ زینب س بالا ببریم و حداقل در شبانه روز یک بار سجده ای طولانی داشته باشیم و روح خود را سبک کنیم تا روح ما اوج بگیرد و در عالم ملکوت شناور شود .

   سه شنبه 15 آذر 1401


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 1643
  • دیروز: 1562
  • 7 روز قبل: 6916
  • 1 ماه قبل: 41439
  • کل بازدیدها: 877922
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 16
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 23
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 17
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1