« حکایتی زیبا از آیت الله قاضیپیشنهاد رهبر انقلاب آیت‌ الله خامنه‌ای برای خواندن یک رمان »

آثار مثبت استعفای ظریف

 

حمیدرضا جلائی‌پور

۱-«حاکمیت» متوجه شد که مسولان رسمی دستگاه‌ دیپلماسی را می‌توان از موضع استغنا نادیده گرفت ولی وجدان عمومی بخش فعال جامعه «قال‌گذاشتن» نماینده رسمی دیپلماسی را نپسندید و افکار عمومی ایرانیان سریع و درجا به حاکمیت کارت قرمز داد.

در آینده هرچه از این خطاها کمتر شود به نفع کشور است.

۲-دفتر روحانی و خود روحانی متوجه شدند «بار شیشه» دارند و اگر با وزرا و خصوصا با وزرای خط مقدم تعامل سازنده نداشته باشند و در پی برقراری رابطه یک طرفه و عمودی با وزرا باشند، این نوع رابطه‌ها می‌تواند مثل یک ضربه به «بار شیشه» عمل کند و چیزی از بار دولت باقی نماند. بدین معنا که یک بی‌احتیاطی باعث می‌شود وزرای موثر کابینه بروند و دیگر سرمایه‌ای و باری از «دولت تدبیر و امید» باقی نماند. (در دو سال گذشته این بی احتیاطی در حفظ پایگاه بیست‌وشش میلیونی دولت انجام شد. شایسته نیست این بی‌احتیاطی‌ها در حمایت از وزرای خط مقدم ادامه یابد). و با حاکمیت متوهم در سیاست خارجی و دولت ضعیف نمی‌توان به استقبال سال سخت ۱۳۹۸ رفت.

 

۳-ایران در سال ۹۸ بخاطر تداوم تحریمهای ترامپ فاشیست سال سختی در پیش دارد. استعفای ظریف تجربه‌‌ای شد تا حاکمیت مواظب «فولهایش» باشد. شایسته است حاکمیت ضمن توجه به توطئه‌ ائتلاف ترامپ، نتانیاهو و بن‌سلمان (که قصد متوقف کردن چرخ توسعه ایران را دارند) مواظب خطاهای «غضنفران» در دولت موازی باشد. موقعیت در خاورمیانه لغزنده و به گونه‌ای است که با هر اقدام نسنجیده دولت موازی (آنهم از موضع ما انجام دادیم و شد) ممکن است چیزی از «بار شیشه» باقی نماند.

 

۴-حاکمیت و دولت با مخالفت صریح به استعفای ظریف در عمل نشان دادند علاقه دارند همچنان سیاست خارجی مبتنی «بر منافع ملی» را دنبال کنند و تندروهای علاقمند به سیاست خارجی «استثنایی و تقابلی» را که در جریان استعفای ظریف «دور برداشته» بودند و در مجلس شیرینی پخش کرده بودند ناکام گذاشتند.

همچنین براندازان و نتانیاهو را که از رفتن ظریف «بشکن» می‌زدند، عیششان را منقص کردند.

 

خیانت_ظریفانه ،حمایت_حکیمانه

به قلم استاد پورآقایی

⬅️میخواهم از زاویه نگاه مریض و غیر انقلابی جناب روحانی و ظریف به قضیه استعفای وزیر امور خارجه نگاه کنم: بخاطر داریم که به دفعات مختلف رهبر معظم انقلاب فرمودند که به مذاکرات خوشبین نیستم و آمریکا و غرب قابل اعتماد نیستند و در مقابل به دفعات مختلف دیدیم که جناب روحانی و ظریف در مقابل این گفتار دلسوزانه و انقلابی موضع گرفتند و می گفتند که خوشبینی و بدبینی در عالم سیاست معنا ندارد و باید واقع بین باشیم و اهل دیپلماسی… با تمام اعتقادی که به رهبر حکیم انقلاب دارم و خروج از خط ولایت را خیانت و جهالت محض میدانم ولی میخواهم از همین گفتار روحانی و ظریف علیه خودشان استفاده کنیم و نگاه تحلیلی به زمان استعفای ظریف داشته باشیم: جناب ظریف، سَر بِزنگاه‌ها و موقعیت های حساس همواره برای نظام خطر آفریده است و انگشت اتهام جامعه جهانی را به سوی جمهوری اسلامی ایران کشیده است:

۱_ در اوج مذاکرات موسوم به برجام با گروه ۱+۵، قدرت نظامی ایران را به تمسخر گرفت و گفت که تمام تاسیسات ما با یک بمب آمریکایی تخریب و نابود می شوند(جهل محض جناب ظریف نسبت به قدرت نظامی)

۲_در حین مذاکرات برجام بی فرجام شروط نه گانه ولایت فقیه و رهبری حکیم انقلاب را نادیده گرفت و سیاست های انفعالی و از موضع ترس خود را به تمامیت نظام و مردم تحکیم کرد و قهرمان پوشالی برجام لقب گرفت(خیانت محض جناب ظریف نسبت به امر ولایت و اراده نظام)

۳_ موقع تصویب لایحه خیانت بار fatf که پیش شرط اجرای برجام بود و به ملت نگفته بودند که چنین است!!!

و حال آنکه fatf فقط یک سازمان بین دولتی بود و بس!!! درست در وسط سیرک لاریجانی و وطن فروشان دیگر، از پولشویی ده‌ها هزار میلیاردی در ایران گفت و بهانه بسیار قوی به دست سازمان ملل و اعضای کار گروه fatf داد که شدت عمل را تقویت دادند(جهل محض جناب ظریف نسبت به سیستم اقتصادی)

 

۴_ شب طلایی مقاومت که تمام کشورهای غرب و شرق را مجبور به عقب نشینی و پذیرش شکست کرده بودند و تمام دنیا می گفتند بشار اسد باید برود ولی رهبر انقلاب محکم و استوار پای مقاومت ماندند و خون جوانانی فدای مقاومت شد و درست در شب جشن این پیروزی *دیدار رهبری با بشار اسد* جناب ظریف با استعفای هدف دار خویش و با زمان بندی عجیبی که صورت گرفت، شیرینی جشن مقاومت را تحت الشعاع استعفای خود قرار داد(خ.ب.ا.ث.ت محض جناب ظریف نسبت به مقاومت و پیروزی حزب خدا بر حزب شیطان) زمان استعفای آقای وزیر در اوج تعطیلی رسانه های داخلی و اوج کار رسانه های غربی و معاند جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت است و درست در زمانی که می بایست خبر دیدار رهبر معظم انقلاب و بشار اسد در صدر همه خبر های جهان قرار بگیرد، به یک باره می بینیم که استعفای صوری جناب ظریف تیتر یک رسانه‌ها می شود!!!

 

حمایت حکیمانه

سردار سلیمانی و تفکر مقاومت از جناب ظریف هم جای بسی تقدیر و خداقوت دارد. ‼️اما جناب ظریف و آقای #ریش_قشنگ (روحانی) قطع و یقین بدانید که شما مقهور قدرت الهی خواهید بود در مقابل مشیت الهی ذره ای مقاومت سود بخش نخواهید داشت چرا که قرآن به صراحت بیان می کند: يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُون(صف،۸)َ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻛﻪ ﻧﻮﺭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﻫﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻛﻨﻨﺪ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻛﺎﻣﻞ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻯ ﻧﻮﺭ ﺧﻮﻳﺶ ﺍﺳﺖ، ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺧﻮﺵ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. با این اوصاف و با توجه به همان نگاهی که شما داشتید و آن هم اینکه خوش بینی و بدبینی در عالم سیاست معنا ندارد باید بگویم که در نگاه واقع بینانه فقط فقط از امورات شما می توان بوی خیانت را استشمام کرد و واقعیت گرایی سیاسی یعنی این و لا غیر…

 

داود پورآقایی ۱۳۹۷/۱۲/۹


موضوعات: خواندنی ها, سیاسی
   پنجشنبه 9 اسفند 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 3917
  • دیروز: 5586
  • 7 روز قبل: 16509
  • 1 ماه قبل: 52566
  • کل بازدیدها: 896910
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 18
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1