« وظایف طلاب در بیانات رهبر انقلابپیوست فرهنگی از وظایف اصحاب رسانه .. »

برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان!


موسم حج برای مسلمانان، موسم افتخار و شُکوه در چشم خالیق، و موسم نورانیّت دل و خشوع و ابتهال ۱ در برابر خالق است. حج، فریضه ای قدسی و دنیوی و خدایی و مردمی است. از سویی فرمانِ »فَاذکُرُوا اهللَ کَذِکرِکُم ءابآءَکُم اَو اَشَدَّ ذِکرًا و وَ اذکُرُوا اهللَ فی اَیّامٍ مَعدوداتٍ و از سویی خطابِ اَلَّذی جَعَلناهُ لِلنّاسِ سَوآءَنِ العاکِفُ فیهِ وَالباد» ابعاد بیانتها و متفاوت آن را روشن میسازد.

 

در این فریضه ی بی نظیر، امنیّت زمان و مکان همچون نشانهای آشکار و ستارهای درخشان، دل انسانها را آرامش میبخشد و حجگزار را از محاصره ی عوامل ناامنی که از سوی ستمگران سلطه گر، همواره آحاد بشر را تهدید کرده است بیرون می کشد و لذّت ایمنی را در دورهای معیّن به او می چشاند.

 

حجّ ابراهیمی که اسلام به مسلمانان هدیه کرده است، مظهر عزّت و معنویّت و وحدت و شُکوه است؛ عظمت امّت اسلامی و اتّکاء آنان به قدرت لایزال الهی را به رخ بدخواهان و دشمنان می کِشد و فاصله ی آنان را با منجالب فساد و حقارت و استضعافی که زورگویان و قلدران بین‌المللی بر جوامع بشری تحمیل می کنند، برجسته میسازد. حجّ اسلامی و توحیدی، مظهر »اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم« است؛ جایگاه برائت از مشرکان و الفت و وحدت با مؤمنان است.


آنان که حج را به یک سفر زیارتی ـ سیاحتی فروکاسته و دشمنی و کینه ی خود با ملّت مؤمن و انقلابی ایران را در زیر عنوان سیاسی کردن حج پنهان ساخته اند، شیطانهایی خُرد و حقیرند که از به خطر افتادنِ مطامع شیطان بزرگ، آمریکا، به خود می لرزند. حکّام سعودی که امسال صدّ عن سبیل اهلل و المسجد الحرام کرده و راه حجّاج غیور و مؤمن ایرانی به خانه ی محبوب را بسته اند، گمراهانی روسیاهند که بقای خود بر اریکه ی قدرت ظالمانه را در دفاع از مستکبران جهانی و همپیمانی با صهیونیسم و آمریکا و تلاش برای برآوردن خواسته ی آنان می دانند و در این راه از هیچ خیانتی رویگردان نیستند.


اکنون قریب یک سال از حوادث مُدهش منا میگذرد که در آن، چند هزار نفر در روز عید و در لباس احرام، در زیر آفتاب و با لب تشنه، مظلومانه جان باختند؛ اندکی پیش از آن در مسجدالحرام نیز جمعی در حال عبادت و در طواف و نماز به خاک و خون کشیده شدند. حکّام سعودی در هر دو حادثه مقصّرند؛ این چیزی است که همه ی حاضران ناظران و تحلیلگران فنّی بر آن اتّفاق نظر دارند؛ و گمان عمدی بودن حادثه نیز از سوی برخی صاحبنظران مطرح شد. تعلّل و کوتاهی در نجات مجروحان نیمه جانی که جان شیفته و دل مشتاق آنان در عید قربان با زبان ذاکر و ترنّم آیات الهی همراه بود، نیز قطعی و مسلّم است. مردان قسیّ القلب و جنایتکار سعودی آنان را با جانباختگان، در کانتینرهای دربسته محبوس ساختند و به جای درمان و کمک یا حتّی رساندن آب به لبان تشنه ی آنان، آنها را به شهادت رساندند.

 

چند هزار خانواده از کشورهای گوناگون عزیزان خود را از دست دادند و ملّتهای آنان داغدار شدند. از جمهوری اسلامی نزدیک به پانصد نفر در میان شهدا بودند. دل خانوادهها همچنان مجروح و داغدار است و ملّت همچنان غمگین و خشمگین است.

 

حکّام سعودی به جای عذرخواهی و پشیمانی و تعقیب قضائیِ مقصّران مستقیمِ این حادثه ی هولناک، با نهایت بیشرمی و وقاحت، حتّی از تشکیل هیئت حقیقت یاب بین‌المللی اسلامی نیز سر باز زدند؛ به جای ایستادن در جایگاه متّهم، در جایگاه مدّعی ایستادند و دشمنیِ دیرین خود با جمهوری اسلامی و با هر پرچم برافراشتهی اسالم در مقابله با کفر و استکبار را با خباثت و سَبُکسریِ بیشتر آشکار ساختند.

 


بوقهای تبلیغاتی آنان اعم از سیاستمدارانی که رفتار آنان در برابر صهیونیستها و آمریکا ننگ جهان اسلام است، تا مفتیان ناپرهیزکار و حرامخواری که آشکارا برخلاف کتاب و سنّت فتوا می دهند، تا پادوهای مطبوعاتی که حتّی وجدان حرفهای هم مانع دروغسازی و دروغگویی آنان نیست، تلاش بیهوده میکنند که جمهوری اسالمی را در محرومسازی حجّاج ایرانی از حجّ امسال، متّهم نشان دهند. حکّام فتنه انگیزی که با تشکیل و تجهیز گروههای تکفیر و شرور، دنیای اسالم را گرفتار جنگهای داخلی و قتل و جرح بیگناهان کرده اند و یمن و چند نامه غدیر عراق و شام و لیبی و برخی دیگر از کشورها را به خون آغشته اند؛

 

سیاستبازانِ از خدا بیخبری که دستِ دوستی به رژیم اشغالگر صهیونیست داده و چشم بر رنج و مصیبت جانکاه فلسطینیان بسته اند و دامنه ی ظلم و خیانت خود را تا شهر و روستای بحرین گسترده اند؛ حاکمان بیدین و بی وجدانی که فاجعه ی بزرگ منا را پدید آورده و با نام خادمان حرمین، حریم حرم امن الهی را شکسته و میهمانان خدای رحمان را در روز عید در منا و پیش از آن در مسجدالحرام قربانی کرده اند، اکنون از سیاسی نشدن حج دَم میزنند و دیگران را به گناهان بزرگی که خود مرتکب شده یا تسبیب کرده اند، متّهم میکنند.

 


آنان مصداق کامل بیان روشنگر قرآن کریمند که فرمود: وَ اِذا تَوَلّى سَ عى فِی االَرضِ لِیُفسِدَفیها وَ یُهلِکَ الحَ رثَ وَ النَّسلَ وَ اهلل ال یُحِ بُّ الفَساد * وَ اِذا قیلَ لَهُ اتَّقِ اهللَ اَخَ ذَتهُ العِزَّةُ بِاالِثمِ فَحَ سبُهُ جَ هَنَّمُ وَ لَبِئسَ المِهاد.


امسال نیز بنا بررر گزارشها، عالوه بر صدّ حجّاج ایرانی و برخی ملّتهای دیگر، حجّاج دیگر کشورها را در محدودهی کنترلهای نامعهود با کمک دستگاههای جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داده و خانهی امن الهی را برای همه ناامن کر دهاند. جهان اسلام، اعم از دولتها و ملّتهای مسلمان باید حاکمان سعودی را بشناسند و واقعیت هتّاک و بیایمان و وابسته و مادّی آنان را بدرستی درک کنند؛ باید بهخاطر جنایاتی که در گسترهی جهان اسلام به بار آورده اند، گریبان آنها را رها نکنند؛ باید به خاطر رفتار ظالمانه ی آنان با ضیوف الرّحمان، فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین و مسئلهی حج بکنند. کوتاهی در این وظیفه، آیندهی امّت اسالمی را با مشکالت بزرگتری مواجه خواهد ساخت.

 


برادران و خواهران مسلمان! امسال جای حجّاج مشتاق و بااخالص ایرانی در مراسم حج خالی است، ولی آنان با قلبهای خود حاضر و در کنار حاجیان از سراسر جهان و نگران حال آنان هستند، و دعا میکنند که شجرهی ملعونه ی طواغیت نتوانند گزندی به آنان برسانند. برادران و خواهران ایرانیِ خود را در دعاها و عبادتها و مناجاتهای خود یاد کنید و برای رفع گرفتاریها از جوامع اسالمی و کوتاه شدن دست مستکبران و صهیونیستها و سرسپردگان آنها از امّت اسلامی دعا کنید.


سیّدعلی خامنه ای
آخر ذی القعده ۱۴۳۷ 

۹۵/۶/۱۲

   دوشنبه 15 شهریور 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از:  

سلام عزیزم خدا قوت

1395/06/16 @ 12:59
نظر از: ناشناس [بازدید کننده]
ناشناس
5 stars

جانم فدای رهبر …

1395/06/15 @ 23:01


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 2284
  • دیروز: 2300
  • 7 روز قبل: 9088
  • 1 ماه قبل: 44403
  • کل بازدیدها: 885448
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 6
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 21
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1