« کم نظیر ترین داستان عالمثواب گریه بر حضرت امام حسین علیه السلام »

عنصر فداکاری درراه دین .

 

 

نهضت امام حسین عناصری در خود دارد که می تواند مایه حیاط امت اسلام بلکه مایه حیاط امت ها باشد . عنصر آزادی ، عنصر دین مداری ، عنصر عزت و ذلت ناپذیری ، عنصر وفاداری ، عنصر پایبندی به اخلاق در حساس ترین لحظات ، این ها عناصری است که در تحلیل نهضت سالار شهیدان الهام بخش است .


یکی از عناصر بسیار مهم که می تواند امت اسلامی را احیا کند و امت اسلامی را از خمودی به در بیاورد عنصر فداکاری در راه دین است ، کسانی که تاریخ عاشورا را درست مطالعه کنند می بینند فداکاری که در این عرصه شد ، نه قبل از سید الشهدا سابقه دارد و نه بعد از سالار شهیدان تکرار می شود .


یک نسخه بود ، نسخه منحصر به فرد ، نسخه ای که شناخته شده برای انبیا بود ،« و ذکر فی کتاب اسماعیل ان کان صادق الوعد و کان رسول نبیا» سوره مریم ، آیه ۵۴.

ذیل این آیه شریفه ، این اسماعیل فرزند جناب ابراهیم نبود ، و قبل از پیامبر ما متولد شده بود و دشمنانش رفتند و پوست سرش را جدا کردند و در آخرین لحظات جبرئیل آمد و گفت می خواهی شفایت را از خدا بگیری ، پاسخ داد نمی خواهم ، جبرئیل گفت چرا نمی خواهی ؟ 

گفت : می خواهم اقتدا کنم به حسین فاطمه ، با این که هنوز حسین متولد نشده است .

در رابطه با عنصر فداکاری دو مطلب رکن اساسی است ،  رکن اول این است که آن چه که با فداکاری در پی آن هستیم چیست . و دوم آن چیزی که فدا می کنیم چیست .


در مکتب عاشورا، مهم‌ترین معروف، تشکیل نظام و حکومت دینی است و حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) از همه‌ی هستی خود برای عزت دین گذشت. امام حسین (علیه‌السلام) به ما یاد داد که در عرصه‌ی فداکاری برای دین خدا هیچ مرزی وجود ندارد،

 

 

سخنان حجت الاسلام سید احمد خاتمی در اولین شب مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه السلام در حسینیه امام خمینی ، در حضور رهبر معظم انقلاب ، شنیده شده .۹۵/۷/۱۷

   شنبه 17 مهر 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: كوثر [عضو] 

باسلام خدمت شما دوست عزیز…
خوش حال میشم به وبلاگ ما سر بزنین تا از نظراتتون استفاده کنیم

1395/07/18 @ 17:38
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 
5 stars

دو چشم داده خداوند تا که گریه کنم
یکی برای حسن آن یکی برای حسین

1395/07/18 @ 14:56


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 349
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 7526
  • 1 ماه قبل: 44002
  • کل بازدیدها: 885448
رتبه وبلاگ