« دفاع از ولایت تا آخرین نفسارزش فاطمه زهرا سلام الله ، به عبودیت و بندگی خدا »

احیاگر عزای فاطمی سلام الله 

 احیاگر عزای فاطمی

 

عده ای زیر سوال بردن شهادت حضرت زهرا سلام الله و ظلم هایی که به آن حضرت روا شده بود درصدد انکار مظلومیت و ظلم و ستم های وارده بر پاره تن رسول خدا صلی الله بودند . اما با بیداری مراجع عظام تقلید و از جمله مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی رحمه الله این توطئه شوم خنثی شده و از روز شهادت حضرت زهرا سلام الله عاشورایی دیگر ساختند و با تشویق مردم به عزاداری و بزرگداشت این روزها اعلام کردند : 

 

« اگر آن زمان نبویم که از اهل بیت دفاع کنیم ، امروز با عزاداری ، سینه زنی ، تشکیل هیات های عزاداری و پیام ها نمی گذاریم مظلومیت فاطمه زهرا سلام الله به فراموشی سپرده شود .»۱

 

همچنین ایشان سالها به مناسبت شهادت مظلومانه صدیقه طاهره سلام الله به جهت اهتمام بر سوگواری و عزاداری این مصیبت از سوی مردم اقدام به صدور پیامهایی نمودند : 

 

« …… ما شیعیان افتخار می کنیم که معارف حقیقی و بی شائبه دین را از مکتب فرزندان معصوم زهرا سلام الله فرا گرفته ایم ، معارفی که با عقل سلیم و منطق و در هر شرایطی قابل عرضه و برخوردار از جامعیتی که به همه نیازهای بشر پاسخگوست . 

با مکتب زهرا سلام اللهو فرزندان او ملت بزرگ و آگاه او توانست در برابر ظلم ظالمین ایستادگی کند و استقلال و عزت خود را به دست آورد . از این جهت دشمنان قسم خورده اسلام متوجه این نکته شدند که برای نابودی این ملت باید فاطمیه و عاشورا ، شعبان و رمضان از این ملت بگیرند و آن گاه به اهداف شوم خود نایل آیند .

 

در اینجا تذکر مجدد این نکته را لازم می دانم که تعظیم این ایام و به پا داشتن مجالس عزا و مصیبت ، از سیره مسلمه و عملی امام خمینی رحمه الله بود و این امر ارتباطی با قضیه وحدت ندارد .

وحدتی را که امام بزرگوار و آیت الله بروجردی بر آن تاکید داشتند به این معنی نیست که شیعه نسبت به اعتقادات مسلمه خود سکوت کند و یا آن را نادیده بگیرد . بلکه مقصود وحدت تمامی مسلمین در برابر استکبار جهانی است که داعیه قدرت منحصره دارند و با الهام از صهیونیزم در عمر فرو پاشیدن مبانی متقن اسلام است .

 

اینک بر عموم شیعیان است که در روز سوم جمادی الثانی که از طرف دولت جمهوری اسلامی تعطیل رسمی است . محافل و مجالس عزا اقامه نموده و با دستجات عزا در کوچه ها و خیابان ها ظاهر شوند تا گوشه ای از حق آن شهیده را ادا کرده باشیم …  محمد فاضل لنکرانی ۷/ ۵/ ۱۳۸۲.» ۲

 

شایان ذکر است که ارتحال حضرت  آیت الله العظمی فاضل لنکرانی رحمه الله متقارن بود با شهادت زهرای مرضیه سلام الله علیها .

 

 

۱_ دیده شده در کتاب فاطمه و فاطمیه ، حضرت آیت الله فاضل لنکرانی ، نشر فقهی ائمه اطهار ، ص ۱۲.

۲_ همان ، ص ۳۷.

 

 

   پنجشنبه 12 اسفند 1395


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 919
  • دیروز: 5586
  • 7 روز قبل: 16509
  • 1 ماه قبل: 52566
  • کل بازدیدها: 896910
رتبه وبلاگ