« سفارش علامه امینی ( اعلی الله مقام ) بر زیارت عاشورایأس بدتر از بلا »

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجه الاسلام سید ابراهیم رئیسی را به تولیت آستان قدس رضوی علیه السلام منصوب کردند .

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم 

جناب حجه الاسلام آقای حاج سید ابراهیم رئیسی دامت برکاته ، اکنون که جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای طبسی رحمه الله علیه پس از سالها تلاش مخلصانه و موفق در خدمتگذاری به بارگاه مبارک و منور حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التهیه  والثنأ به سرای باقی شتافته و در مضجع شریف آرمیده اند ، جنابعالی را که خود نشأت یافته آن دیار پربرکت و برخوردار صلاح و امانت و کارآزموده در مدیریت‌های کلان می‌باشید ، به تولیت آن آستان نورانی و مقدس منصوب می‌کنم و توجه آن جناب را به نکاتی معطوف می‌دارم:

۱- خدمتگذاری آستان قدس رضوی ، افتخار معنوی بزرگ و زمینه بهرمندی از روحانیت آن خورشید فروزان و تقرب به ساحت ولایت آن مهر درخشان است . این فرصت کم نظیر را مغتنم بشمارید و همهٔ توش و توان خود را مصروف آن سازید و سرمایه‌های معنوی را که بحمدالله از آن برخوردارید ، در پرتو آن افزایش دهید .

۲-خدمت به زائران آن بارگاه مقدس به ویژه ضعفاء و نیازمندان را از رؤس برنامه‌های خود قرار دهید .

۳- خدمت به مجاوران و بویژه مستمندان و مستضعفان وظیفه دیگری است که شایسته است بدان اهتمام ورزید .

۴- آستان قدس ظرفیت فرهنگی عظیمی است که می تواند در فضای عمومی کشور و جهان اسلام اثرگذاری کند ؛ شایسته است با کمک خبرگان فرهنگی ، بیشترین بهره از این ظرفیت کم نظیر در ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل بیت علیهم السلام گرفته شود .

۵- مجموعه فضاها وبناهای آستان قدس گنجینه منحصر به فردی از هنر معماری اسلامی و ظرایف و لطائف علمی و هنری پرمضمون ملت ایران است . نگهداری و نگهبانی از این موزه عظیم که در زمان تولیت فقید به نزدیک ده برابر گذشته ارتقاء یافته از جمله وظایف بزرگ و شایسته توجه است .

۶-حفاظت از موقوفات و بهرگیری بهینه از آن در مصارف خود که متولی فقید بدان اهتمام ویژه داشتند و بویژه بهرمند ساختن تهیدستان نقاطی از کشور که آن موقوفات در آن قرار دارد ، برحسب گنجایش وقفنامه ها نیز وظیفه بزرگ دیگری است .

۷- سامان بخشیدن به بنگاه های اقتصادی و خدماتی آستان قدس و انظباط قانونی آنان نیز باید هموار مد نظر بوده از آن غفلت نشود .

بار دیگر جنابعالی را به استمداد از انوار مقدسه آن  مضجع روحانی که بی شک به توفیق در انجام این وظایف کمک شایانی خواهد کرد و نیز به نکته‌های ۲ و ۳ توصیه میکنم و رحمت و مغفرت و رضوان الهی را برای متولی فقید سعید که در مدیریت این دستگاه عظیم سعی وافر و خالص مبذول داشتند مسألت می نمایم و توفیق جنابعالی و همه خدمتگزاران آن آستان رفیع را همره با تشکر از زحمات آنان از خداوند متعال خواستارم .

والسلام علیکم و رحمه الله 

سید علی خامنه‌ای 

۱۷ اسفند ۱۳۹۴ .


موضوعات: متقین, عرفا و علما
   دوشنبه 17 اسفند 1394


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 947
  • دیروز: 2064
  • 7 روز قبل: 16328
  • 1 ماه قبل: 50059
  • کل بازدیدها: 913238
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 17
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 19
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 21
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1