« رهبر انقلاب : حمله‌ی سحرگاه امروز به سوریه یک جنایت استبعثت پیامبر صلی الله و اهداف آن »

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین: حمایت از کالای ایرانی نباید در حد شعار باقی بماند

 

حمایت از تولید ملی

 

 

طاهره شاکری مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: نامگذاری سال ۹۷ با عنوان حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر انقلاب نشان از توجه ایشان به اقتصاد کشور دارد.

 

وی افزود: بر هیچ کس پوشیده نیست که رشد تولید داخلی ضامن افزایش قدرت اقتصادی هر کشوری است از این رو مسؤولان با حمایت از تولید داخلی می‌توانند سرمایه‌ها را به سوی این بخش جذب کرده و قدرت اقتصادی کشور را افزایش دهند.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین درباره ارتباط تنگاتنگ فرهنگ عمومی و اقتصاد، ابراز کرد: اگر تولیدات داخلی یک کشور از نظر کیفیت و ارازان قیمت بودن مورد پسند مصرف کننده نباشد و اقتصاد کشور نیز ضعیف باشد به طور قطع مردم آن کشور مصرف کننده کالاهای خارجی خواهند شد و در نتیجه آسیب جدی و جبران ناپذیری به فرهنگ آن کشور وارد خواهد آمد.

 

شاکری با اشاره به اهمیت توجه به حمایت از تولید کالاهای داخلی، اظهار داشت: درصورتی که مردم آگاه باشند که با خرید هر کالای داخلی فرصت‌های شغلی مناسبی برای فرزندانشان فراهم می‌آورند به طور قطع از کالای وطنی استفاده کرده و از خرید کالای وارداتی که مشابه داخلی دارند اجتناب می‌کنند.

 

وی حمایت از کالای ایرانی را که رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی‌های عمومی و خصوصی بر آن تاکید داشتند را یک حجت شرعی بیان کرد و گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب بحث حمایت از کالای وطنی را بیان می‌کنند دیگر نیازی به ارائه برهان و دلیل نیست و حجیت برای خرید کالای ایرانی بر همگان تمام است.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین نقش مسؤولان در حمایت از کالای ایرانی را بسیار برجسته خواند و تصریح کرد: مسؤولان در ادارات و نهادهای دولتی باید خود را ملزم به خرید و استفاده از کالای ایرانی کنند و از خرید کالا خارجی در تمامی قسمت‌های اداری خودداری کرده و به زیردستان خود نیز بخشنامه کنند تا در صورت خرید کالای خارجی که مشابه داخلی دارد وجه پرداخته وصول نخواهد شد همانگونه که حوزه علمیه این بخشنامه را به مراکز علمی خود داده و خرید کالای خارجی را ممنوع کرده است.

 

شاکری با اعتراض به عملکرد برخی مسؤولان در عدم حمایت از کالای ایرانی، بیان داشت: کشوری چون ایران که دارای معادن معدنی فراوان، تنوع محیط جغرافیایی، ذخایر عظیم نفتی و گازی است به طور قطع دارای پتانسیل بالایی برای تولید کالاهای با کیفیت و رشد و توسعه پایدار است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای بهره گیری از این امکانات خدادادی ایران عزیز و این که نام سال ۹۷ فقط در قالب الفاظ باقی نماند نیاز به حمایت همه جانبه مسؤولان از تولیدکنندگان داخلی و خرید مردم از کالای ایرانی است.

   شنبه 25 فروردین 1397
نظر از: رحیمی [عضو] 

حمایت از کالای ایرانی در قرآن
به قلم رقیه رحیمی (طلبه سطح سه)

قرآن که خود را تبیان لکل شیء می نامد فرا روی همه زمانها و پاسخگوی همه مشکلات بشری است و اسلام به عنوان دین کاملی که خاتم النبیین مامور ….

http://mohadese-borojerd.kowsarblog.ir/%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86

1397/05/16 @ 18:06


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
آمار وبلاگ ها
  • امروز: 807
  • دیروز: 1562
  • 7 روز قبل: 6916
  • 1 ماه قبل: 41439
  • کل بازدیدها: 877922
رتبه وبلاگ
  • رتبه کشوری دیروز: 16
  • رتبه مدرسه دیروز: 1
  • رتبه کشوری 5 روز گذشته: 23
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 1
  • رتبه 90 روز گذشته: 17
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 1